חדשות

ועדת העבודה והרווחה אישרה: הזכאות למענק למובטלים השבים לשוק העבודה הוארכה בחודשיים

אחרי אושר בוועדה לפני כשבועיים הסכם בין הביטוח הלאומי למשרד האוצר, התיקון אושר ונקבעו התנאים: אבטלה של 75 ימים לפחות בין ה-1 במרץ ועד ה-31 בדצמבר 2020 וכן שכר של פחות מ-15,800 שקל בחודש במשרה החדשה. גובה המענק: עד 200 שקל ליום
כפיר אדר | 
חיים כץ
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בראשות חבר הכנסת מטעם הליכוד חיים כץ אישרה היום (שני) את התיקון שמאריך בחודשיים את הזכאות למענקים למובטלים השבים לשוק העבודה.
לפני כשבועיים אושר בוועדה הסכם בין המוסד לביטוח לאומי לבין משרד האוצר שמעניק עד ארבעה מענקים חודשיים למובטלים המצויים בתקופת אבטלה ממושכת וחוזרים למעגל התעסוקה בשכר נמוך מזה שניתן להם ערב אבטלתם.
התנאים לקבלת המענק היו אבטלה של 75 ימים לפחות בין ה-1 במרץ ועד ה-31 בדצמבר 2020 וכן שכר של פחות מ- 15,800 שקל בחודש במשרה החדשה. התיקון שאושר היום מאריך את תקופת הזכאות לכל מי שנקלט בעבודה החדשה עד סוף חודש פברואר 2021, זאת במטרה להרחיב את מעגל הזכאים למענק.
גובה המענק לכל זכאי יקבע על פי אחד מהקריטריונים המפורטים בהסכם, ויעמוד על עד 200 שקלים ליום כפול מספר ימי העבודה באותו חודש (חודש מלא הוא 25 ימי עבודה, כלומר עד 5,000 שקל בחודש).
בתוך כך, ועדת העבודה, הרווחה והבריאות אישרה לקריאה שניה ושלישית הצעת חוק של ח"כ איתן גינזבורג, ח"כ מיקי לוי וח"כ טלי פלוסקוב שתאפשר לאזרחים ותיקים שימצאו זכאים להבטחת הכנסה לקבל את הגמלה באופן רטרואקטיבי על תקופה של שנה לפני הגשת התביעה. כיום אזרחים ותיקים המוכרים כזכאים להשלמת ההכנסה מקבלים את הגמלה החל מיום הגשת התביעה בלבד, גם אם על פי הנתונים הזכאות הייתה קיימת לפני כן. על פי המציעים הרקע להצעה הוא קושי של אזרחים ותיקים רבים להכיר ולממש את זכויותיהם, שמביא לא אחת לאיחור בהגשת התביעות והפסד של תקופות זכאות. =
יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ: "מדובר בכסף שהמדינה החליטה שמגיע לאותם קשישים אבל במקום לוודא שהם מקבלים אותו היא מנסה לשים להם מכשול ולא מיידעת אותם בזכויות שלהם. צריך לדאוג שכל קשיש ימצא את זכויותיו בזמן ואז לא נצטרך לתת רטרואקטיבית". באשר לעלות התקציבית הוסיף: "זה שאנשים לא ידעו ולא מימשו את הזכויות שלהם לא מוסיף עלות תקציבית כי ברגע שהחלטת שמגיע לו אתה אמור להיות ערוך לזה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה