חדשות

"צה''ל מוביל אותנו לכאוס תעופתי": מחאת תושבי עמק יזרעאל והנגב נמשכת

ברחבי הארץ נתלו היום שלטי מחאה על הקמת שדה התעופה בעמק יזרעאל. הדרישה של המוחים היא להקים את שדה התעופה בנבטים, שבנגב כפי שהיה מתוכנן תחילה - חרף ההתנגדות של הרמטכ''ל אביב כוכבי 
מערכת ice |  4
אביב כוכבי (צילום דובר צהל, אלי לוי)

תושבי העמק והנגב ממשיכים להיאבק נגד המתנגד היחיד שנותר, הרמטכ"ל אביב כוכבי. מטרת המחאה היא להעביר את שדה התעופה הבינלאומי מהעמק לנבטים שבנגב. היום (שני), הוצבו בערים מרכזיות בצפון ובדרום שלטים נגד בניית שדה התעופה בעמק ובעד הקמתו בנגב.

בשבועות הקרובים, שרת התחבורה, מירי רגב תגיש את המלצותיה לראש הממשלה היכן יבנה שדה התעופה הבא: "צה"ל מוביל אותנו לכאוס תעופתי, רואה את הנגב כשטח אימונים ולא כעתיד המדינה".
התושבים כותבים בשלטים ברחבי הארץ: " חזון בן גוריון מתגשם. נתב''ג 2 - רק בנבטים" ו- "הרמטכ''ל כוכבי - זה במשמרת שלך". כאשר בכל שלט מצויין הכיתוב שנתב''ג השני יהיה רק בנבטים. 

צילום: אלי לוי
מחאת תושבי עמק יזרעאל והנגב נמשכת, רגע לפני שיוחלט סופית על מיקום שדה התעופה הבינ"ל החדש של ישראל המתוכנן בצפון, פונים תושבי הצפון והדרום למתנגדים היחידים שנותרו, צה"ל והרמטכ"ל בדרישה כי יסירו את התנגדותם להקמת השדה בנבטים שבנגב. השלטים הוצבו בעפולה, מגדל העמק, באר שבע, דימונה, ערד וכבישים ראשיים ברחבי הארץ.
זו לא המחאה הראשונה שמגיעה בעקבות ההתנגדות של צה''ל, אנחנו רואים שיתופי פעולה מצד תושבים בצפון ובנגב לאורך תקופה. למפגינים יש מכנה משותף והוא הקמת שדה תעופה בינלאומי בנגב, שיכלול את פיתוח האזור ויפתח את התעסוק, על חשבון התוכנית של צה''ל להקים אותו דווקא בעמק - היכן שהתושבים דווקא לא רוצים אותו.  

תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    עמק יזרעל ?! מי מקים שדה תעופה באזור מגורים ? (ל"ת)
    א.ש 11/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    נתבג בנבטים חיסכון של 18 מילארד למדינה
    נגביסטית 12/2020/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זה הרבה מעבר לזה שתושבי העמק לא מעוניינים, זו גם כדאיות כלכלית, לוז הרבה יותר מהיר להקמה על בסיס נמל שכבר קיים בנבטים ויכולות אויריות שאפשריות רק בנגב ולא בעמק
    סגור
  • 2.
    נמל תעופה בנבטים! הכי מתאים! חזון בן גוריון מתממש! (ל"ת)
    רוני 11/2020/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    'למחוא' - יפה! תהליך לשוני מקורי
    גיל הבלשן 11/2020/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עד היום הכרנו את 'לקרוא' במקום לקרות. עכשיו יש לנו 'למחוא' במקום למחות. חילופי גזרות ל"ה-ל"א. ובאמת מח"א ומח"ה זהים במקור. 'מחא כף' - הכה כף. 'מחאה' - מקורה בביטוי מחה ביד זולתו כדי להפריעו ממעשהו.
    סגור