חדשות

החל ב-1 בדצמבר 2021: חוק הפיקדון יחול על בקבוקי 1.5 ליטר ומעלה

ועדת הכלכלה אישרה את החלטתה של השרה להגנת הסביבה ויתקבל פיקדון גם על בקבוקי משקה גדולים. יעקב אשר עקץ, אך השרה טוענת: "נאלצתי לשלם מחירים אישיים גבוהים בעקבות המהלך, הפיקדון הוא לא רק 30 אגורות, הוא עשרות מיליונים"
כפיר אדר | 
גילה גמליאל, השרה להגנת הסביבה (צילום רפי קוץ לעמ)
אחרי מספר דיונים, אחד הנושאים הסבוכים בנושא המחזור הגיע להכרעה. ועדת הכלכלה אישרה היום (שלישי) את החלטת השרה להגנת הסביבה גמליאל והחל ב-1 בדצמבר 2021 - חוק הפיקדון יחול גם על בקבוקי ליטר וחצי ומעלה
עוד לפני שהתקבלה ההחלטה, במהלך הדיון בוועדת הכלכלה על מס הבקבוקים, ח"כ יעקב אשר עקץ את השרה גמליאל על דבריה שהחרדים מושפעים מ'לחצים': "אני גר בבני ברק ויש שם מפעל של קוקה קולה, האם מותר לי להביע דעה בנדון?".
השרה גמליאל ציינה בדיון כי: "נאלצתי לשלם מחירים אישיים גבוהים בעקבות המהלך. אבל שרה שפועלת למען הציבור צריכה לדעת להתמודד עם המחירים הללו. והנה אני כאן היום - כנגד כל הלחצים. כפי שידוע לכל הנוכחים, אחרי דיונים מעמיקים שקיימתי לאחר כניסתי לתפקיד עם כל הצדדים הנוגעים בדבר ובחינה מעמיקה בנושא – החלטתי לפני חודש להחיל את חובת הפיקדון על מכלי משקה גדולים - בקבוקי ליטר וחצי ומעלה. המהלך הזה טוב לציבור, טוב לסביבה, טוב לכלכלה". 
"הפיקדון על בקבוקים גדולים הוא עובדה מוגמרת, כך קבע החוק שחוקקה הכנסת הזאת, וכך יהיה. הפיקדון הוא לא רק 30 אגורות. הפיקדון הוא למעשה עשרות מיליוני שקלים שיחזרו בחזרה לאזרחים ויטיבו עם הציבור והסביבה. חברות המשקאות שתו לאורך כל השנים הרבה מאוד כסף שמגיע לציבור. ההחלטה שקיבלתי משחררת את הפקק ועושה צדק חברתי וסביבתי".
"החוק קבע תקופת היערכות של 60 יום, ואני סברתי מלכתחילה שנכון יהיה לתת תקופה ארוכה יותר כדי שנוכל להטמיע שינויים ושיפורים במערך החזרת הבקבוקים וכדי שנוכל לשפר את השירות שהציבור מקבל. יחד עם זאת – אנחנו ערוכים לצאת לדרך גם בעוד חודש, אם זו ההחלטה שתתקבל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה