חדשות

ועדת החוקה אישרה: קנסות בסך 475 שקל על לכלוך בחופי הכנרת

עלייה ברמת הקנסות לבקשת העיריות והרשויות המקומיות שצריכות את אישור ועדת החוקה. בגבעת שמואל העלו את הקנס לאי-איסוף גללי כלבים למקסימום, ומועצה אזורית עמק הירדן בירכו: "אנחנו מתמודדים עם מסיבות טבע והדלקת אש וידינו קשורות"
יהודה לוינגר | 
כנרת (צילום דוד כהן פלאש 90)
ועדת החוקה אישרה היום (שלישי) שורה של עבירות קנס בעיריות ורשויות מקומיות ואזוריות שצריכות לקבל את אישור ועדת החוקה להעלאת גובה הסכום. הקנס המקסימאלי לעבירות של הסדר הציבורי עומד על 730 שקל.
בחופי הירדן והכנרת, החליטו בוועדה כי יוטל קנס בסך של 475 שקל על כניסה לאזור לא מורשה, הבערת אש בשטחים שלא יועדו לכך או יצירת מפגעים ונזק בשטחי החופים והגנים שבמועצה האזורית עמק הירדן.
בנוסף, אישרה הועדה בין היתר כי בגבעת שמואל ובקרית גת יועלה הקנס לבעלי כלבים שלא אספו את הגללים של כלביהם ל-730 שקל. בשפרעם אושרה רשימה ארוכה של עבירות קנס לנושאי איכות סביבה, ניקיון וסדר. במועצה האזורית עמק הירדן אושרה לראשונה מזה שנים שורת קנסות על מפגעים כגון הקמת רעש, השלכת פסולת, הפרת סדר ציבורי, הבערת אש בשטחים אסורים או לינה בהם ועוד.
העלאות הקנסות הגיעו לבקשות נציגי העיריות והרשויות המקומיות. בגבעת שמואל רצו להחמיר את הקנסות באיסוף גללי כלבים, וכך גם בקרית גת. ראש המועצה האזורית עמק הירדן, עידן גרינבאום, בירך על החלטת ועדת החוקה: "אנחנו מחכים 3 שנים לרגע המיוחל הזה כי חוק העזר הישן של המועצה הוא מ-1970 ומאז 2017, משאושר חוק העזר החדש, אין לנו שיניים לאכוף אותו. אירחנו למעלה משניים ורבע מיליון אנשים בחופי הכנרת המוסדרים ועוד מאות אלפים בחופי הירדן ובלא מוכרזים. אנחנו לא יכולים לעבור עוד עונה עם הציבור הישראלי שאנחנו שמחים לארח, ללא צו קנסות. יש לנו 16 אלף תושבים במועצה שמבקשים שניתן להם מענה ובצדק".
עוד אמר גרינבאום: "אנחנו מתמודדים עם מסיבות טבע, הדלקת אש על הדשאים ומפגעים רבים נוספים, וידינו קשורות. אנחנו כבר שלוש שנים מסבירים ומנסים לתקן בלי לגלות לעבריינים הפוטנציאליים שאין לנו אפשרות לקנוס. הדרך הנכונה היא קודם כל להסביר ונמשיך לעשות זאת, האצבע לא קלה על ההדק. יישר כוח על ההתגייסות, אישור הצו זו היסטוריה אחרי כ"כ הרבה שנים ואנחנו אסירי תודה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה