חדשות

המשבר הפוליטי: גנץ ימסור הערב הצהרה דרמטית

בעקבות המחלוקות בין הליכוד לכחול לבן, בני גנץ צפוי להודיע על תמיכה בפיזור הכנסת. מלבדו, גם מפלגות העבודה, מרצ וימינה צפויים לתמוך בחוק שיועלה מחר על ידי יש עתיד
מערכת ice | 
בני גנץ (צילום Yonatan Sindel/Flash90)
שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ, צפוי להכריז הערב (שלישי), על עמדת מפלגתו על חוק פיזור הכנסת, שמפלגת יש עתיד צפויה לעלות מחר. החוק מגיע בתקופה של קרע פוליטי, על מאבקי התקציב בין הליכוד לכחול לבן. כזכור, מפלגתו של גנץ הציבה אולטימטום, כי אם הליכוד לא יסכים על התקציב - אז מדינת ישראל הולכת לבחירות רביעיות.  
מוקדם יותר היום מפלגת העבודה הודיעה כי היא תתמוך בחוק, בניגוד לפעמים הקודמות. זה יכול לרמוז לנו על מהי עמדתו של גנץ, עקב התיאום שלו עם עמיר פרץ. בהודעה שהוציאה המפלגה נמסר, "לא ניתן להמשיך ולקיים ממשלה שהדבר הכי קבוע בה הוא חוסר הוודאות. דווקא באחד המשברים הקשים שהיו כאן תקציב המדינה נלקח בשבי על ידי ראש הממשלה בגלל שיקולים אישיים".  
על פי דיווחים גם מפלגת ימינה של נפתלי בנט, צפויה לתמוך בהחלטה. מפלגות נוספות שצפויות לתמוך הן ישראל ביתנו, מרצ והרשימה המשותפת. גם אם החוק יעבור מחר בקריאה ראשונה בכנסת, זה לא אומר באופן סופי שאנחנו הולכים לבחירות. גנץ עשוי לנצל את המהלך כמנוף לחץ על נתניהו, ולא להעביר את החוק בקריאה שנייה ושלישית. 
אחת ההפתעות הוא חבר הכנסת מנסור עבאס, שבימים האחרונים נמצא בהתחממות ביחסים עם ראש הממשלה, על חשבון עמדת הרשימה המשותפת. עבאס לא הודיע מהי עמדתו, אך מסר הודעה קצרה בה נכתב שמה שמנחה את חברי הכנסת של רע''מ  הוא טובת הציבור הערבי, ולא ההנחיות של לפיד, גנץ, נתניהו או בנט.
משבר הקורונה ממשיך לפגוע בכלכלה ועיקר העיסוק של הציבור הישראלי כיום הוא אם הולכים לסגר שלישי או לא ומתי יפתחו העסקים. כעת גם המשבר הפוליטי עשוי לקחת חלק באוסף המשברים שמלווים את האזרח הישראלי.  
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה