חדשות

פיילוט הקניונים לקראת עצירה, מתוכנן סגר שלישי לאור נתוני התחלואה

בשל העלייה בכמות הנדבקים, בכירים בליכוד ובכחול לבן תומכים בעצירת מתווה הקניונים וכן נשקלת האפשרות לבצע סגר שלישי לפני קבלת החיסונים שהוזמנו. גדעון סער מתנגד: "החלטה שערורייתית", פרופסור אש תומך, במשרד הכלכלה בטוחים: "הפיילוט - הצלחה"
מערכת ice |  1
סגר בחגי תשרי
על פי פרסום ראשון במהדורת סוף השבוע, במשרד הבריאות ידרשו מהקבינט מחר (ראשון) להציב יעד שאם נתוני התחלואה מגיעים אליו - הולכים לסגר שלישי. בכירים בליכוד ובכחול לבן: "סגר בהודעה מראש הוא אופציה שצריך לשקול ברצינות".
חבר הכנסת מהליכוד גדעון סער לא מביע את הסכמתו למהלך המדובר: "החלטה מראש על סגר שלישי תוך ויתור מראש על בדיקות כלל-ארציות שבכוחן למנוע אותו תהיה החלטה שערורייתית".
 
עמיתו למפלגה, שר הבריאות יולי אדלשטיין אישר כי ימליץ שלא להטיל סגר בחנוכה, אלא לסגור את הקניונים. במשרד הבריאות דורשים לקבוע רף תחלואה שבמידה ונגיע אליו יוטל סגר שלישי. אדלשטיין אמר עוד, כי מאות אלפי חיסונים יגיעו בקרוב לישראל, חלקם כבר בדצמבר ולכן מומלץ להמנע מפתיחה חסרת אחריות.
גם קבינט המומחים המייעצים לפרויקטור הקורונה פרופסור נחמן אש ממליץ לו לעצור את פיילוט הפעלת הקניונים למשך שבועיים כדי לבחון את מצב התחלואה, ולאחר מכן לבחון את פתיחתם מחדש בהתאם לנתונים שיתקבלו. 
במשרד הכלכלה דווקא חושבים אחרת ובעד לאשר עוד הקלות: "ניסוי מתווה הקניונים בוצע בהצלחה, מומלצת הרחבתו לכלל הקניונים. ההחלטה תעבור לוועדת השרים לענייני קורונה שתכונס". גם המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, מצטרף לדרישת משרד הכלכלה להמשיך את פתיחת הקניונים ואף להרחיב את הפיילוט. לדבריו, הפיילוט בקניונים הצליח והם פתוחים גם באירופה .
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עבדים היינו לפרעה במצריים
    שקרני המגיפה 12/2020/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ארורים הרשעים !!!
    סגור