חדשות

הייתם מוכנים? מענק של 5,000 שקל למי שיתחסן לקורונה

חבר הקונגרס האמריקאי ג'ון דילייני הציע תמריץ לאזרחים בסך 1,500 דולר שיאיץ את תהליך חסינות העדר ובכך ימנע את הצורך בתמריצים נוספים לציבור. העלות: 380 מיליארד דולר. בקרוב בישראל? 
רועי בהריר-פרל |  1
חיסון לקורונה (צילום pexels)
ג'ון דילייני - חבר קונגרס במרילנד מטעם המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית - מציע להעניק את כספי הסיוע האזרחי של הקונגרס בסך 1,500 דולר (4,914 שקל) קודם כל למי שיסכים להתחסן נגד קורונה. דילייני, שהתמודד על מועמדות לנשיאות בבחירות האחרונות, הסביר ל-CNBCכי "כמה שנמהר ונצליח לחסן 75% מהאוכלוסייה, כך המגפה תסתיים יותר מהר ונוכל לחזור למצב רגיל".
נוכח החששות הרבים בקרב הציבור האמריקאי מפני החיסונים נגד הקורונה, דילייני הוסיף כי "חייבים לייצר תמריץ שישנה את דרך המחשבה של האנשים בנוגע לחיסון. מי שמפחד, לא חייב לקחת את החיסון, אבל לדעתי כולם ירוויחו מזה כי מי שמתחסן יסייע למדינה להגיע מהר יותר לחסינות עדר".
במידה שהממשל בארצות הברית יחליט לאמץ את הרעיון של דילייני, יהיה עליו להקציב לטובת העניין כ-380 מיליארד דולר - חישוב של מספר האמריקאים שככל הנראה יסכימו להצעה כפול 1,500 דולר לאדם. זאת, לעומת 270 מיליארד דולר שנשלחו לאזרחי ארצות הברית עד כה במסגרת חבילת התמריצים הראשונה.
על פי דיווחים, אם ה-FDA יאשר את החיסון של חברת פייזר, ארצות הברית תוכל להתחיל לחסן את האוכלוסייה כבר ביום שישי הקרוב. זאת, לאחר שבריטניה ורוסיה כבר פתחו במבצעי חיסון נרחבים. המרכז לבקרת מחלות (CDC) צפוי להחליט השבוע מי יהיו הראשונים לקבל את חיסון הקורונה, כשבראש סדר העדיפויות נמצאים שם כרגע עובדי הבריאות ואנשים שעובדים עם קשישים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אני (ל"ת)
    שי 12/2020/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור