חדשות

העולם הערבי בירך על השלום עם מרוקו, בדובאי אפילו הדליקו נר חנוכה

מבחריין, דרך אבו דאבי ועד סעודיה. העולם הערבי מחבק את הסכם השלום החדש של ישראל. בעוד איראן והרשות הפלסטינית ממשיכות להתעקש על "העוול", בבורג' חאליפה אפילו ציינו בחגיגיות את החג היהודי

כפיר אדר | 
דובאי (צילום unsplash)
מסתבר שלא רק בישראל חגגו את השלום עם מרוקו. גם בעולם הערבי, בדגש על בעלת הברית החדשה איחוד האמירויות, הביעו שביעות רצון גדול על המהלך שהכניס מדינה מוסלמית נוספת לגל השלום במזרח התיכון.

מלך בחריין חמד בן עיסא אל ח'ליפה בירך על ההתפתחויות בין ארה"ב, ישראל ומרוקו. המלך הזכיר את ההכרה של ארצות הברית בריבונות של מרוקו בסהרה המערבית, הכוונה לפתוח קונסוליה חדשה וההכרזה של מרוקו על תחילת שיחות ויחסים רשמיים בין מרוקו לישראל.

טקס חנוכה בבורג' חאליפה. קרדיט: חדשות בזמן
גם יורש העצר של אבו דאבי, מוחמד בן זאיד, בירך על ההכרה האמריקנית בסהרה המערבית ועל חידוש היחסים בין מרוקו לישראל: "זהו צעד ריבוני שיסייע לחזק את המאמץ המשותף שלנו ליציבות, פריחה ושלום באזור".
משרד החוץ של עומאן גם כן הוציא איגרת ברכה על ההכרה של ארצות הברית בסהרה המערבית כחלק ממרוקו וכן הביע הערכה גדולה גם לישראל ועל נרמול היחסים בין המדינות כשאיפה: "לשלום בר קיימא במזרח התיכון".
 
יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן בירך על ההסכם בין ישראל ומרוקו: "צעד חיובי וראוי למען היציבות ושגשוג האזור כולו". למען האמת, מלבד איראן והרשות הפלסטינית, באף מדינה ערבית אחרת שלא מקיימת יחסים עם ישראל לא נרשמה תגובה שלילית כלשהו למהלך.
 
ומה לגבי הארץ? גם בערים בהן יש רוב של תושבים יוצאי צפון אפריקה חוגגים את ההסכם עם מרוקו. אחרי ההכרזה על כינון היחסים, הוחלפו שלטי החוצות בעיר ירוחם לדגלי מרוקו ותמונות המלך מוחמד השישי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה