חדשות

החיסון לקורונה יעיל נגד המוטציה? חוקרים מעלים סיבה לדאגה

על פי חוקרים בכירים שונים, הווריאנט החדש של הקורונה שונה מאוד מכל השאר וכולל 14 שינויים מבניים ושלוש מחיקות. המשמעות: לא בטוח שהחיסונים של פייזר ומודרנה יתאימו לו
רועי בהריר-פרל | 
חיסון לקורונה (צילום pexels)
מומחים שונים מתחום הרפואה והביולוגיה סבורים כי קיימת אפשרות ריאלית מאוד שהחיסונים של פייזר ושל מודרנה יהיו פחות יעילים נגד המוטציה הבריטית של נגיף הקורונה עשויה. זאת, בניגוד לדעה הרווחת שהשמיעו עד כה מומחי רפואה ובריאות ברחבי העולם, לפיה סביר להניח שכניסתה של המוטציה החדשה לחלום הבלהות שהעולם שרוי בו לא תשפיע על יעילות החיסונים.
על פי מייקל וורובי, ראש המחלקה לאקולוגיה וביולוגיה אבולוציונית באוניברסיטת אריזונה, המוטציה הבריטית שונה מ-100 אלף זני הקורונה שהוא נתקל בהם עד כה: יש בה 14 שינויים מבניים ושלוש מחיקות - הצטברות גדולה מאוד של התפתחויות מולקולריות, שעדיין לא נצפתה מאז תחילת המגפה. פרופ' טרבור בדפורד מהמרכז לחקר הסרטן ע"ש פרד הצ'ינסון בסיאטל סבור, לפיכך, שיעילות החיסונים נגד הווריאנט הבריטי תרד מ-95% לכ-80%.
לדבריו של פרופ' כריסטיאן אנדרסן מהמחלקה לאימונולוגיה ומיקרוביולוגיה במרכז המחקר סקריפס, "לא כדאי שנקפוץ מיד למסקנה שהמוטציה הזאת היא לא סיבה לדאגה", כפי שאמר ל-CNN. "אנחנו פשוט לא יודעים בשלב זה את כל הנתונים לגבי השפעת החיסון על המוטציה, אבל בקרוב נדע יותר". "המוטציות האלה בהחלט מעוררות דאגה והן חייבות להיבחן", הוסיפה בט קורבר, חוקרת בספריה הלאומית לוס אלמוס שבניו מקסיקו.
לטענתם של כמה חוקרים בכירים, לא רק המספר הרב של השינויים במוטציה החדשה מטריד, אלא גם האופן שבו כל השינויים הללו עשויים לפעול ביחד. בימים אלה, פייזר ומודרנה בוחנות את יעילות החיסון על המוטציה החדשה ובקרוב הן תפרסמנה את ממצאיהן. על פי ההערכות, במידה שיימצא כי החיסון אינו יעיל מספיק נגד המוטציה, יוכלו החברות להתאימו אליה, בעבודת מעבדה, בתוך זמן קצר יחסית.
תגיות חיסון | קורונה
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה