חדשות

עסקת ענק ביטחונית בין משרד הביטחון לממשלת יוון בהיקף של כ-1.7 מיליארד דולר

ההסכם, שייחתם בין משרדי ההגנה של שתי המדינות כולל הקמה ותפעול מרכז לאימוני טיסה ע"י חברת 'אלביט מערכות' ל-20 שנה. עוד בעסקה: 10 מטוסי M-346 ("לביא"), סיוע בשדרוג מטוסי T-6 ("עפרוני"), אספקת סימולטורים, הדרכות ולוגיסטיקה
כפיר אדר | 
מטוס קרב חייל האוויר (צילום אלביט מערכות)
הסכם הרכש הביטחוני הגדול אי-פעם בין ישראל ויוון: ממשלת יוון אישרה כי משרד הביטחון הישראלי זכה בתחרות בינלאומית להקמת מרכז לאימוני טיסה עבור חיל האוויר היווני, ע"י חברת 'אלביט מערכות', היקף העסקה כ-1.68 מיליארד דולר.
אישור הזכייה מאפשר לצדדים להתקדם במו"מ לכדי חתימה על חוזה. אגף 'סיבט' במשרד הביטחון, בשיתוף חברת "אלביט מערכות", יחתמו בקרוב על החוזה להקמה ותפעול של מרכז לאימוני טיסה עבור חיל האוויר היווני, במודל בית הספר לטיסה של חיל האוויר הישראלי.
חיל האוויר היווני יצטייד ב-10 מטוסי הדרכה מסוג M-346 של חברת לאונרדו האיטלקית, מטוסי "הלביא" שטסים גם בבית הספר הישראלי ונחשבים להצלחה גדולה. חברת 'אלביט מערכות' גם תספק קיטים לשדרוג מערך מטוסי T-6 ("עפרוני") של חיל האוויר היווני.
שר הביטחון, בני גנץ, אמר: "ההסכם מבטא את היחסים המצוינים והמתפתחים שיש לנו עם יוון. מדובר בשותפות ארוכת טווח שתשרת הן את האינטרסים של יוון והן את האינטרסים של ישראל, שותפות שתקדם את היציבות באזור הים התיכון, ותיצור מאות מקומות עבודה בשתי המדינות".
"הטלפון שקיימתי לאחר אישור ההסכם עם ידידי, שר ההגנה היווני, ניקוס פאנאגיוטופולוס אמרתי לו כי אני מעריך מאוד את  מעורבותו האישית בקידום המהלך והעברתו בפרלמנט היווני וכן ציינתי בפניו את שביעות רצוני מההתעצמות הניכרת לאחרונה ביחסים הביטחוניים בין מדינותינו וציפייתי להמשיך ולחזקם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה