חדשות

מחסומי המשטרה הפכו מכלי לגיטימי למסמר בגלגלים של הישראלים

שעות של פקקים בכבישי איילון ובצירים מרכזיים ברחבי הארץ הפכו לסיוט של הישראלים שיצאו לעבודתם או לעיסוקים אחרים במסגרת הסגר. הישראלים זועמים על המשטרה שבאה להעביר "מסר פסיכולוגי", אך במקום להפנות אש רק לעבר השוטרים, על ישראלים רבים לעשות חשבון נפש עם עצמם | פרשנות 

שרון טל |  1
מחסומי משטרה (צילום פלאש 90/דוד כהן, תומר נויברג)
מחסומי המשטרה שנפרסו ברחבי הארץ בימים האחרונים עם כניסת הסגר השלישי לתוקף הפכו מכלי רלוונטי לאכיפת החוק והסדר למסמר בגלגלים של הישראלים. גולשים רבים מדווחים כי נוכח המחסומים לאורך שעות היום, נתקעו במשך שעות ארוכות בדרכים, והנסיעה הכפילה ואף שילשה את אורכה מבדרך כלל. 
לדוגמה, גולשת בשם דבורה שיתפה צילום מסך בו היא נוסעת לכיוון אשדוד דרום, בנסיעה לה נותרו 25 ק"מ (נסיעה של חצי שעה בדרך כלל) אך זמן הנסיעה מורה על כ-3:17 דקות ליעד. הסיבה - מחסומי המשטרה. 
 
אטילה שומפלבי מ-ynet זעם הבוקר על מחסומי המשטרה: "עכשיו, נסיעה צפונה מתל אביב: חסימה. לא זחילה. עמידה. איך לכל הרוחות זה מסייע באכיפה? למה תוקעים את התנועה? פגשתם מישהו שלא אמור לנסוע? הזיזו אותו". 
 
איש התקשורת גיל סולומון שיתף בטוויטר כי "אתמול חזרתי מרשל״צ לאשדוד. יצאתי ב-19:00. 33 ק״מ, ללא פקקים 25-30 דקות. לקח לי שעתיים ו-10 דקות. למה? כי משטרת ישראל  יודעת שהיא לא יכולה לאכוף את הסגר הזה, אז מה היא עושה? מקימה מחסומים שיוצרים פקקי ענק כדי שתחשוב פעמיים בפעם הבאה. לא בדקו אותי ולא אף רכב במחסום. רק שיהיה פקק" טען. 
 
מתוקף תפקידה, עומדת המשטרה בין ההגבלות השרירותיות ולעתים הזויות של מקבלי ההחלטות, וחוטפת את האש מהישראלים, שבסך הכל רובם רצו להגיע לעבודה או ממנה לביתם. כך מחסומי המשטרה הפכו מכלי לגיטימי למסמר בגלגלים של הישראלים שמחזיקים בתואר "חיוני". 
זמן לחשבון נפש
מחד נדרשת המשטרה לאכוף את הסגר תוך תשאול ישראלים הנוסעים לעיסוקיהם השונים, שלא בהכרח במסגרת המגבלות החיוניות. מאידך, עבודת המשטרה גורמת לפקקי ענק, ועשוי להיות כי אפילו בכוונה. 
נציג משטרת ישראל שהתראיין אמש לקלמן ליברמן ברשת ב' אמר כי מטרת המחסום להעביר מסר ואפקט פסיכולוגי "לא לצאת אם לא לצורך חיוני". המשמעות הינה שהמחסומים הרבים והעיכובים באים להראות לישראלים שגם אם ירצו לצאת מהבית ולהפר את הנחיות הסגר, המשטרה כאן כדי לגרום להם לוותר מראש על הפעם הבאה. 
חשוב לציין כי אכיפה היא נדרשת וחיונית, אך ברור שבמגבלות הנוכחיות העובדים החיוניים סופגים את השלכות מעשיהם של אלו שהחליטו על דעת עצמם להפר את הנחיות הסגר, גם אם שרירותיות ואינן הגיוניות, הן עדיין במסגרת החלטות המדינה. בינתיים הישראלים זועמים על מחסומי המשטרה, אך רבים מהם צריכים למעשה לכעוס גם על עצמם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    משטרה כושלת, ניהול כושל
    תקוע בפקק 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה אני אשם שאני רוצה לעבוד?
    סגור