חדשות

סוף עידן בגרמניה: מיהו היורש של מרקל ומה דעתו על ה-BDS?

הכירו את ארמין לשט, מי שיוביל את מפלגת השלטון בגרמניה לבחירות ראשונות אחרי 15 שנות שלטון מרקל. לאיזה טיפוס הוא נחשב? מה השקפתו על פעולותיה של הקנצלרית הנוכחית? ואיך הכל קשור לישראל?
מערכת ice |  1
אנגלה מרקל (צילום הדס פרוש פלאש 90)
ארמין לשט, בן ה-59, הוא האיש שיוליך את מפלגת השלטון בגרמניה, המפלגה הנוצרית-דמוקרטית בחרה היום (שבת) את לשט לתפקיד יו"ר המפלגה ומועמדה לבחירות שיתקיימו בעוד 9 חודשים.
לשט הוא פוליטיקאי ותיק, נחשב לטיפוס אפור – אהוד על חברי מפלגתו, אך מעט פחות פופולרי בקרב הציבור הרחב. חלק מהביקורת על מרקל בשנים האחרונות, הייתה על גישתה המקלה לנושא ההגירה לאירופה בכלל ולגרמניה בפרט. בתחום הזה, מתברר, לשט מוביל מדיניות ליברלית ומכילה עוד יותר, כך שצפויות לו מערכות לא קלות מול הימין המתחזק בגרמניה.
 
בכל הקשור לישראל, לשט יתמיד, ככל הנראה, במדיניות ביקורתית כלפיה בזירה המדינית, אך הוא צפוי לשמור על התחייבויותיה של גרמניה כלפי ישראל, בעיקר בכל הקשור לשיתוף פעולה ביטחוני.
בנושא אחד אין לישראל מה לחשוש מפני האיש שככל הנראה יוליך לבחירות לא רק את מפלגתו אלא גם את גוש מפלגות הקואליציה בגרמניה (ביחד עם מפלגת הירוקים): בעבר ביטל לשט את השתתפותו באירוע פומבי, לאחר שהתברר שהוא יכלול גם פעילים של ה-BDS, הארגון הקורא לחרם על ישראל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גרמניה
    משה 01/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מה יש לצפות מגרמניה כשישראל מחרימה את עצמה כבר בפנים הארץ.שינאה אלימותעם ממשלה לתפארת השחיתות.
    סגור