חדשות

לפיד: "אין מו"מ עם גנץ, אין לי מילה רעה על שלח, שנתניהו לא יתעסק איתי"

יו"ר מפלגת יש עתיד בראיון לפגוש את העיתונות - היעדר נשים בראשות מפלגות: "קבוצה גדולה של גברים בגיל העמידה זה נורא", גנץ: "יש לו את המספר והוא לא דיבר איתי", על ראש הממשלה: "מדבר על אבא שלי כי זו נקודה רגישה"
כפיר אדר |  15
יאיר לפיד (צילום עמוס בן גרשון, דוברות הכנסת)
יאיר לפיד אמור להיות התשובה המרכזית של 'קואליציית' המפלגות שינסו להדיח את בנימין נתניהו והליכוד מהשלטון והערב (שבת) הוא התראיין לרינה מצליח בפגוש את העיתונות ודיבר על הנקודות המרכזיות שאליהן יש להתייחס לקראת המאבק של 'יש עתיד' בניסיון שלה לזכות בהרכבת הממשלה.
לפיד תחילה התייחס לתמונת מנהיגי כל המפלגות ומיד מצא את הבעיה: "אין נשים בתמונה הזו, קבוצה גדולה של גברים בגיל העמידה זה נורא. כשנכנסתי למשרד האוצר ביום הראשון באתי לישיבה הראשונה היו שישה גברים ואישה אחת ואמרתי להם שצריך לשנות את זה כי נשים צריכות להיות בתפקידים בכירים, ושעזבתי היו ארבע מנכ"ליות ושלושה מנכ"לים, זה הכרחי. התמונה הזו היא תעודת עניות למדינת ישראל".
מדוע לא היו פריימריז כדי שאולי תיבחר אישה לראשות יש עתיד? "זה כולל את כל המפלגות, אני עוד לא נכנס לרשימות שלי, יהיה ותמיד היה יצוג נשי גדול. האם אני לא ממריא? יש לי שלוש שנים, מהיום שבנימין נתניהו נכנס לפוליטיקה ועד שהפך לראש ממשלה עברו 12 שנים, זה לוקח זמן ויש פרופורציות של זמן. היום אני מוכן והמפלגה מוכנה. מי שחושב שזה קל לא מבין את השדה בו הוא נמצא".
העזיבה של עופר שלח ובוגי יעלון שטענו כי יש לו מחסום: "בוגי כבר התראיין ואמר שאני מתאים לראשות הממשלה, לאנשים יש אמביציות משלהם, גם אם הם אומרים דברים אחרת. כשאתה יושב על המפלגה הכי גדולה בגוש, שיש עתיד שהופכת למובילה זה ברור שיתקפו אותי, זה בסדר. פוליטיקה זה לא אחוזי התאמה, זה איזה ערכים אתה מייצג. אני מבין תקשורת ופוליטיקה, אני לא מוכן לחזור בי מערכיי".
הרקע שלו ונקודת החוזק: "מעמד הביניים, האנשים האלה שמחזיקים את המדינה בחיים, אנשים עובדים שמשלמים מיסים, ששולחים ילדים לצבא ולא מקבלים ייצוג. התפילין והטלית בכותל? זה היה במסגרת לקחת ילדים לבר מצווה בכותל, זה חשוב ומשמעותי ולא מעניין אותי מה יגידו. אני בעד שכל אזרח ישראלי ישרת בצבא וישלם מיסים, שכל ילד בכיתה א' ילמד ליבה כדי שיפרנס את עצמו, זה לא נגד חרדים, אלו עמדותיי. ישראל צריכה לטפל בחרדים ומצד שני שהרב קנייבסקי לא יחליט אם יש סגר או לא".
החיבור האפשרי עם בני גנץ שטען כי 'לפיד שונא אנשים': "טיפה עצוב כי זה לא נכון, אפשר להגיד עליי דברים רעים, אבל אני אוהב אנשים. לא דיברנו מאז שנפרדנו. אם גנץ רצה להזמין אותי הוא יכל, אין שום משא ומתן. איחודים? הדלת שלנו פתוחה ואנחנו שומעים כל אחד כדי ליצור אלטרנטיבה. אנשים שמדברים עם עצמם דיווחו על שטויות, אני לא אשב ואחלק ציונים לאף אחד. דלתנו פתוחה וכל חיזוק שייצג דברים חשובים הוא מקובל. עופר שלח? לא אגיד עליו מילה רעה, לא אכנס להתכתשות, עשינו החלטה. אנחנו במערכת פוליטית מטורללת ולא שפויה כי כולם כל הזמן מעליבים את כולם וזה לא בסדר, אני משתדל שלא, להגיד שלא נפלט לי? פגשתי את אהוד ברק, חכם ונבון".
החיסונים והטיפול בקורונה: "מה שאמרתי על החיסונים אז היה בגלל דברי משרד הבריאות, ה-FDA ופייזר, כולם אמרו שלא יהיו חיסונים. שנתניהו לא יתעסק איתי יותר מדי בתחזיות לא נכונות, הוא אמר לציבור לצאת ליהנות. הוא מזכיר את אבא שלי כי זו נקודה חלשה אצלי. חלק מהחיים הפוליטיים זה שאנשים אומרים עלייך דברים שהם לא יודעים, המטרה היא להקים את הממשלה ולדאוג לאנשים פה. קואליציה עם הערבים? הדברים שלי על הזועביז היו נגד חנין זועבי ותומכי טרור כמוה, אני פומבית אמרתי שצריך להקים ממשלה בתמיכת הרשימה הערבית המשותפת. נלך לכל כפר ונעזור, נעבוד קשה. כרגע מסתובבים 14 מנדטים במפלגות קטנות שלא עוברות את אחוז החסימה, אדבר עם כולם. בבחירות הקרובות תצביעו למי שאתם מאמינים לו".
קואליציה בראשות גדעון סער: "אני עובד איתו טוב ועשינו מהלכים יפים ביחד כולל הפלת הממשלה, הינדסנו את זה ביחד. בני גנץ שוב? אין לי אפשרות לומר במילים מה אני חושב עליו, זה מורכב. זה לא מה שהוא אמר על נתניהו?".
תגובות לכתבה(15):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    תפסיק לשחק אותה אתה לא מתאים
    יאיר 01/2021/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא מבין את השמאלנים שמנדבים את קולותיהם במתנה לאיש ימין שחובר לסער ובנט אחר הבחירות אם מצביעי השמאל ימשיכו בטמטומם אצביע לביבי כאקט מחאתי.
    סגור
  • 13.
    נכון. לפיד, אבא שלך מאמת נקודה מרגיזה
    ישראל ישראלי 01/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הצבעתי לו בעקבות הבטחותיו. 24 שעות אחרי הבחירות התברר שהוא גדול השקרנים. הפך את עורו. התביישתי לספר שהצבעתי לו. אני חושב שאתה דומה לו
    סגור
  • 12.
    לפיד
    גלי 01/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נכון חבל על הזמן של נתניהו להתעסק איתך!!! ????????????זה בזבוז זמן יקר עבורו
    סגור
  • 11.
    תואם בניחוטה
    דוד 01/2021/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חחחח...ראש הממשלה הבא עאלק.
    סגור
  • 10.
    מי אתה בכלל
    רפי 01/2021/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי אתה בכלל שמשהו יתקשר אליך אתה לא מגיעה לקרסוליים לא של שלח ולא של ביבי יא גרגמל
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    לפיד
    מירי 01/2021/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נראה לך שנתניהו יבזבז את כוחו על טפיל כמוך.
    סגור
  • 8.
    שכל אזרח ישרת בצה"ל , חוץ ממני (ל"ת)
    דור 01/2021/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 7.
    לא מתאים לנהל בית ספר אפילו (ל"ת)
    עידן 01/2021/17
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 6.
    לפיד
    משהרון 01/2021/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי אתה בכלל שלא יתעסקו איתך חתיכת שמאלן אנרכיסט ממורמר יש"ו.
    סגור
  • 5.
    וואו, איזה עולה מהכותרת (ל"ת)
    פחד 01/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    חיסונים
    גוזף 01/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ביבי לוקח קרדיט על עצמו בושה .מנכל ק חולים היה אחרי הבאת החיסונים הם נמכרו לישראל כי שלמנו כפול עליהם לכן אל תתפאר אבו יאיר אתה אוהב לשלם מכספי האחר
    סגור
  • גוזף אל לא רק טיפש
    ניר 01/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה אהבל עם דיפלומה
    סגור
  • 3.
    מי שסומכים עליו
    ח״ן 01/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 4
    בבחירות צריך להצביע עבור מי שמייצג אותך ושאפשר לסמוך עליו (רמז: לא ביבי...)
    סגור
  • 2.
    לפיד:אין מו״ל עים גנץ אין ‏לי מילהרעה על שלח
    רות 01/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ‏אלוהים ישמור: ‏רק לא לפיד הבוער שמבעיר את השנאה, ‏כשמו כן הוא, ‏הקינאה בנתניהו מוציאה אותו מדעתו, ‏לעולם לא יגיע לקרסוליים של ביבי, ‏שלפיד הבוער ימשיך להבעיר את הלב השחור שלו, שמפיץ שנאה , ‏אך ורק ביבי מתאים להיות ראש ממשלה, ‏שלא ישן לילות וימים להעלות את ישרא ללפיסגה . ‏יחי נתניהו מלך ישראל לעולם ועד. ??בחכמתו ובמעשיו תשרוד ישראל לנצח .
    סגור
  • 1.
    כסיל כמו לפיד רוצה להיות ראש ממשלה. נו טוף (ל"ת)
    חחח 01/2021/16
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור