חדשות

שרן השכל בראיון ל-ice: "נתניהו חצה קווים אדומים, השיקול הפוליטי קודם לבריאותי"

אחרי שהדהימה את הליכוד ועברה ל"תקווה חדשה" מובילת המאבק ללגליזציה בקנאביס מספרת בראיון ל-ice על הנושאים עליהם תמשיך להיאבק: "נטפל בפשיעה במגזר הערבי", ולא חוסכת ביקורת ממפלגתה הקודמת | ראיון

ארנולד נטייב |  12
שרן השכל (צילום דוברות הכנסת)
חברת הכנסת, שרן השכל מתקווה חדשה היא מהראשונות שהחליטו לעזוב את הליכוד ולהצטרף למפלגה החדשה בראשותו של גדעון סער. היא מספרת בראיון ל-Ice כי יש למפלגה תכנית כלכלית מסודרת, מכוונת בעתיד לתפקיד שרת הביטחון ומבטיחה שתמשיך לקדם לגליזציה של קנאביס בישראל.  
השכל הגיעה לבמה הפוליטית בישראל בשנת 2015, כאשר נבחרה בפריימריז למקום ה-31 ברשימת הליכוד, המפלגה אז זכתה בכ-30 מנדטים, אך דני דנון מונה לשגריר באו''ם והשכל תפסה את המקום הנחשק.
קודם לתפקידה כחברת כנסת מטעם מפלגת הליכוד, השכל התמודדה על תפקיד במועצת בעיריית כפר סבא, גם כן כנציגת מפלגת הליכוד. בראיון ל-ice היא מדברת על הזעזוע בליכוד עם עזיבת גדעון סער ומספר חברי כנסת שהיא ביניהם, נושא הלגליזציה ומה היא חושבת על הבית הפוליטית הקודם שלה.
מדוע החלטת לעזוב?
"זאת הייתה החלטה קשה ואפשר לומר שגם כואבת, אבל עשיתי אותה בלב שלם כי לאורך התקופה האחרונה ראיתי גם התדרדרות פנימית בתוך הליכוד כמי שמוביל אותה למקום שהוא לא נכון, לא המקום הדמוקרטי, הערכי שבו אנחנו מאמינים כאנשי ימין וגם לא המקום האידיאולוגי, התחילו להיחצות קווים אדומים".
יש לך ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו? 
"התקופה האחרונה אפיינה את החלטותיו של נתניהו גם בטיפול בקורונה, לצערי היה משקל גדול יותר על השיקול הפוליטי מאשר השיקול הבריאותי. ניתן לראות זאת באכיפת הסגרים:  בתוך קהילות שמהם היה מנוף פוליטי כלשהו, שבהם היו אחוזי תחלואה מאוד גבוהים לא נעשתה אכיפה כמו שצריך, או אכיפה כמו שנתניהו התחייב לעשות עם התכנית שאותה הוא אישר. כשאתה מסתכל פנימה לכוורת שסובבת את נתניהו וממה היא מונעת ושאין שם שום יכולת ביקורת או עמדה שהיא שונה מזו שהוא מכתיב אז אתה מבין שההחלטות הן פחות ענייניות".    
היא השתייכה לאגף הליברלי בליכוד וזכתה שבע פעמים ברציפות במקום הראשון ב"מדד החירות" של התנועה הליברלית החדשה. פעמים רבות ניסתה השכל להעביר חוקים ליברלים, ביניהם אי הפללה של צרכני קנאביס, על זה אמרה השכל כי חוותה קשיים בהעברת החוקים במפלגת הליכוד: "התירוצים שהיו פעם אחר פעם שאין יכולת להעביר את זה, שזה בניגוד להסכם כזה או אחר כל פעם היה חסם אחר. בסופו של דבר השאלה היא, איפה נמצא השיקול המרכזי? האם השיקול המרכזי הוא טובת המדינה או המשך שלטונו של נתניהו. ברוב המקרים, על פני חקיקות שהיו מטיבות עם אזרחי המדינה ההחלטה הייתה המשך שלטון".
המאבק לאי הפללת צרכני קנאביס.
 "זו עמדתי ושאני הובלתי את המאבק הזה בשנים האחרונות. כמובן שזה לא מאבק שאני אזנח, ואני אמשיך להוביל אותו. גם גדעון סער מתייחס לזה באופן חיובי מאוד, כזכור הוא הצביע בעד החוק במליאה". 
המפלגה החדשה שלך חרטה על דגלה את הדגש המרכזי שהוא טיפול בפשיעה בחברה הערבית ורפורמה במערכת המשפט.
"אנחנו רואים את ההשתוללות בשנים האחרונות בקרב המגזר הערבי. אלימות שזולגת גם לתוך כל מדינת ישראל. אתה רואה את ההתפרעויות בנגב, בצפון מה? כאוס מוחלט? אין דין ואין סדר? הוצאנו תכנית מאוד ברורה כדי למגר את הפשיעה ואת האלימות במגזר הערבי".
מה את חושבת על מערכת בתי המשפט?
"אנחנו נמצאים בתוך משבר אמון מאוד מאוד קשה. לא רק בין הציבור לנבחרים שלו, גם בין הציבור למערכת המשפט, גם בין הציבור לבין התקשורת וספציפית בעניין בית המשפט, אנחנו פרסמנו כמה רפורמות משמעותיות וכשאנחנו אומרים שאנחנו נעשה, כשגדעון אומר שהוא יעשה אז אתה יודע שנמצא שם אדם שיבצע את זה". 
שמעת את הראיון שביצע הבוקר יו''ר מפלגתה גדעון סער, שהתייחס לנישואי להט''ב?
"אני חושבת שהוא צודק בזה במאה אחוז", אמרה השכל. 
"גדעון סער היה הראשון שהכיר במשרד הפנים בחוק השבות של זוגות להט''ב. היחסים בין גדעון לבין הקהילה הם יחסים מאוד חמים, טיפח את הארגונים הלהט''בים, אבל בין פה לבין להבטיח לך עכשיו למה הוא יצליח להעביר – אני מאוד גאה שגדעון לא מפזר הבטחות לפני בחירות שהוא לא יוכל לעמוד בהם לאחר מכן". עוד הוסיפה: "כשסער אומר שהוא יתמוך בחוק הפונדקאות אז אתה יודע שמאחורי הדבר הזה יש גם מעשים. אנחנו לא באים להמשיך את הפוליטיקה שאנשים רגילים אליה שבה מפזרים הבטחות לקראת בחירות מפה ועד למטולה ויום לאחר הבחירות ראית מועמדים שמפרים בצורה מלאה את מה שהבטיחו".
שירתת כלוחמת ומפקדת בשירות סדיר במשמר הגבול בתקופת האינתיפאדה השנייה, מה החלום שלך בטווח הארוך? יש לך תקרת זכוכית?
"בעוד 15 שנה קדימה אני חושבת שאני אעשה עבודה נהדרת במשרד הביטחון. יש לי המון דברים שאני רוצה לתקן בתוך המערכת הזאת, אני חושבת שמקצוע של הצבא, תפיסה שבה צהל פה כדי לנצח, כדי להגן על מדינת ישראל – לוודא שזו המטרה שעבורה צה''ל מתאמן ועושה".   
השאלה המרכזית בפוליטיקה כיום היא, האם יהיה שיתוף פעולה בין יו''ר תקווה חדשה גדעון סער ליו''ר ימינה נפתלי בנט - אם שואלים את ח''כ השכל בעת הזו הדבר לא יקרה. "כשאנחנו מציבים אלטרנטיבה שלטונית, שיתוף פעולה כזה או אחר עם בנט שעוד לא החליט מה הוא מעוניין, האם הוא מעוניין, כן מתמודד, לא מתמודד זה לא נמצא על הפרק. כל עוד אין אמרה מאוד ברורה שבנט קודם כל מוכן לשבת תחת גדעון סער ולתמוך בו להקמת הממשלה הבאה, כל עוד זה לא יקרה לא יוכל להתקיים שיתוף פעולה".
תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    השכל
    משה 01/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שרן השכל המעבדה תדאגי שיציבו אותך ברשימה לכנסת עד מקום 8 זה המקסימום שהתקבלו בבחירות אח"כ תתאחדו כמו כל מפלגות האווירה.
    סגור
  • 11.
    לפחות עכשיו יש טעם לצאת להצביע (ל"ת)
    אור בקצה המנהרה 01/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    למישהו יש שקית הקאה איזה טיפשה
    רמי 01/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך בן אדם משנה את דעתו בשניה וחצי איזה צביעות מציג את הבן אדם כחסר יכולות שאין לו עמוד שידרה ממש מעניין אותה המדינה מעניין אותה הפנסיה שלה ילדה חד וחלק
    סגור
  • 9.
    שרון
    ציפי 01/2021/18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תשכחי מהכנסת
    סגור
  • 8.
    יישר כוח
    לא 01/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 4
    מזל שעזבת את ביבי!
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    הלוואי
    אין! 01/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 4
    הלוואי ותצליח ליישם את המאבקים שלה במפלגה החדשה, יישר כוח ובהצלחה! אוהבים אותך השכל את אמיצה
    סגור
  • 6.
    פוליטיקאית זולה
    אין 01/2021/18
    הגב לתגובה זו
    2 2
    כרגיל מבטיחה דברים ובפועל 0 מעשים במאבקים שלה
    סגור
  • 5.
    שרן
    חבר מרכז 01/2021/18
    הגב לתגובה זו
    2 3
    שרון השכל בלי......השכל. כנראה הקורונה דפקה לה את השכל. כי לפני זמן לא מועט היא דיברה לעניין ונלחמה למען הליכוד. אכן קורונה אשמה.
    סגור
  • 4.
    בהצלחה
    בועז 01/2021/18
    הגב לתגובה זו
    1 4
    למרות התגובות המכוערות - מה שינצח הוא הדבקות בדרך - ושם את משאירה את רוב הפוליטיקאים הישראלים מאחור. בהצלחה.
    סגור
  • 3.
    השתן טס תראש (ל"ת)
    חיים 01/2021/17
    הגב לתגובה זו
    6 3
    סגור
  • 2.
    חרטה בושה לרוק בבאר שיצמחה אותך בוגדת עלובה
    דוידוביץ 01/2021/17
    הגב לתגובה זו
    5 4
    השכל נוכלת שמחפשת קידום דואגת מאוד רק לעצמה בקרוב נפילתך ושל חברייך בקרוב מאוד למינים ולבוגדים אין תיקוה
    סגור
  • 1.
    שרן
    הרופא 01/2021/17
    הגב לתגובה זו
    2 3
    אפילו ילדים את לא יכולה לעשות. הבאת ממזר קטן אחרי עזרה שלנו של מלחמה של חמש שנים. אז במקום לתקוף מישהו אחר לכי תלמדי לעשות ילדים יא פוסטמה.
    סגור