חדשות

'הקורונה תגרום למשברים משפחתיים?' - 2020 הסתיימה בירידה של 3% במספר הזוגות המתגרשים

דו"ח מפתיע על פעילות בתי הדין הרבניים בשנת הקורונה – לראשונה מסתמנת ירידה במספרי הגירושין וסכסוכי המשפחה בישראל - רק 11,076 זוגות פירקו את החבילה, כ-400 פחות מאשר בשנת 2019. 
כפיר אדר |  1
גירושים (צילום unsplash, freepik)
שנת 2020 היא ללא כל ספק 'שנת הקורונה'. שנת 2021? עדיין לא ידוע, אבל בינתיים היא נפתחה בסימן הנגיף שמסרב לחלוף. על אף שעם פריצת הנגיף בישראל, אי שם בפברואר אשתקד, סברו פרשנים ויועצי משפחה כי הסגר והחיכוך היומיומי בין בני המשפחה יגרום לעליה דרמטית במשברי משפחות ויעלה את מספר הגירושין. הרי שהתוצאות הן הפוכות.
עם תום שנת 2020 מפרסמת הנהלת בתי הדין הרבניים דו"ח פעילות בתי הדין בשנת הקורונה, מהם עולה כי העלייה המתמדת במספר המתגרשים והמבקשים להתגרש בשנים האחרונות לא רק נבלמה, אלא אפילו ירדה מעט בשנת הקורונה.
בשנת 2020 התגרשו בבתי הדין הרבניים בישראל 11,076 זוגות לעומת 11,451 שהתגרשו בשנת 2019, דהיינו ירידה של 3% במתגרשים. בשנת הקורונה והסגרים נפתחו בבתי הדין 3,852 תיקי גירושין בסכסוך לעומת 4,158 תיקים לגירושין בסכסוך שנפתחו בשנת 2019. כלומר ירידה של 7%.
אגב, גם בכמות התיקים שנפתחו לאישורי הסכם גירושין בהסכמה מסתמנת ירידה - 5,660 בשנת 2020, לעומת 5,701 בשנת 2019 דהיינו ירידה של אחוז. אפילו במספרי התיקים שנפתחו בבקשה משותפת לגירושין ניכרת ירידה.
מי ששעה להערכות היועצים הזוגיים אולי התבדה, אך מי שהיה קשוב להערכות כלכלנים וסוציולוגים, לא הופתע: בעת משבר כלכלי צצות בעיות רבות בתא המשפחתי ונרשמת עליה במקרי אלימות במשפחה, יחד עם זאת, שיעור הגירושין פוחת, ירידה שמוסברת בחוסר הרצון לקחת סיכון על רקע משבר כלכלי ואי ודאות תעסוקתית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גם אם האקס שלך חסם אותך בגלל שהם יוצאים עם מישהו אחר, ל
    שלומי חלואני 01/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הופרדתי מבעלי לפני שלוש שנים. לא הייתה שום תקשורת בינינו. המליצו לי על ידי משפחות וחברים לשחרר לשכוח מנישואין ולהמשיך בחיי. לא רציתי להתחתן עם מישהו אחר כי עמוק בפנים אני עדיין אוהב את בעלי. סבלתי כל כך מכאבים ובלבול עד שקראתי המלצה באינטרנט על האופן שבו דריגבינוביה איחד מחדש נישואים שבורים בעזרת כוחותיו הרוחניים. המשכתי לקרוא כל כך הרבה המלצות על איך הוא עזר לסיים גירושין ולהחזיר את אהובם לשעבר של אנשים ואמונתי התחדשה. עלי ליצור קשר מיד עם דריגינוביה כעבור מספר דקות. הוא ענה לי ונתן הוראות מה לעשות, לאחר שעמדתי בדרישה הנדרשת כעבור יומיים לאחר הטקס, הכישוף משנה את חיי סביב בעלי שלא תקשר איתי יותר מזה. שנתיים התקשרו אליי באמצע הלילה בבכי והתנצלו שזו עבודתם של השדים, אז אני עדיין נדהם מהנס הזה ולכן אני סולח לו. עכשיו הנישואין שלי נמצאים כעת באיזון. דריגינוביה ריטואל עבד נהדר ונישואיי חזקים יותר מבעבר, ושום דבר אינו יכול להפריד בינינו שוב. ביקרתי בכל כך הרבה אתרים שחיפשתי עזרה, זה היה חסר תקווה עד שקשרתי עם דריגינוביה, האיש האמיתי שעזר לי להחלים את הנישואין השבורים שלי אם יש לך בעיה דומה
    סגור