חדשות

שיא של חיסונים, לצד שיא של מאומתים: לשמוח או להתחיל לחפש אשמים?

בעוד לא פחות מ-186 אלף איש חוסנו אמש בדרך למספר הגבוה ביותר של מקבלי חיסון לקורונה ביום אחד, הפרופסור נחמן אש הודיע כי שיא חדש של 10,000 חולים מאומתים גם כן נקבע. התנהלות המגזר החרדי והערבי? נתב"ג הפרוץ? חובבי קונספירציה?
כפיר אדר |  1
מתחסנים נגד קורונה (צילום Magma Images)
מה שקורה לישראל במאבק נגד נגיף הקורונה הוא לא פחות ממדהים. מצד אחד, מדובר במדינה המובילה בעולם בחיסונים, כאשר אמש (שני) נשבר שיא חדש ונוסף של 186 אלף מחוסנים ביום אחד, אבל מאידך, פרויקטור הקורונה פרופסור נחמן אש הודיע כי נקבע שיא חדש של מאומתים עם 10,000 ביממה.
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמנם גאה מאוד: "אתמול בוצעו 186,000 חיסונים ביום אחד - שיא חדש! 2.2 מיליון ישראלים כבר מחוסנים. ממשיכים בכל הכח, פותחים את הכלכלה שלנו וחוזרים לחיים!", אבל זו רק חצי מהתמונה הכוללת.
 
התמונות של החתונה החרדית הגדולה שוב חשפה שההנחיות לא נאכפות במלואן, כן סגר או שלא, והפרופסור אש הבהיר: "אובחנו אתמול יותר מ10,000 איש, חייבים להוריד את מספר החולים הקשים, מכאן ההמלצה שלנו על הארכת הסגר בשבועיים נוספים. מבין את המשמעות שיש לזה על הציבור, אבל אי אפשר להמשיך ברמת התחלואה".
ייתכן שהמספרים הללו אכן יובילו להארכת הסגר לא רק בשבוע, אלא אפילו מעבר לכך. על אף שהתוצאות מראות שהחיסונים נגד הקורונה יעילים, מקדם ההדבקה גבוה יחסית, גם אם בירידה מתונה ולכן כל עוד אין אכיפה מאסיבית ובלתי מתפשרת, בינתיים מתנהל מרדף אחרי הזנב וכך, לא ניתן יהיה להפטר מהקורונה כל כך מהר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בורח מאחריות
    ח״ן 01/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין צורך לחפש אשמים - יש רק אשם אחד - זה שבורח מאחריות ״ומתגאה״ בהישגיו! אבל במקרה שלו זה קל: העונש יבוא בקלפי!
    סגור