חדשות

מזכיר המדינה האמריקאי: "סין מבצעת רצח עם במוסלמים, צריכים לתת דין וחשבון"

מייק פומפיאו ממשיך את הקו התקיף של ממשל טראמפ נגד הסינים ומטיל פצצה רגע לפני שהוא עוזב את התפקיד: "קבעתי כי הם מבצעים פשעים נגד האנושות, המעשים פוגעים בעם הסיני"
ארנולד נטייב | 
מייק פומפאו (צילום ויקיפדיה)
מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפיאו מטיל פצצה רגע לפני שהוא עוזב את התפקיד. בהצהרה שמסר היום (שלישי),  הוא המשיך את הקו התקיף שמוביל ממשל טראמפ כנגד השלטון הסיני מאז שנכנס לבית הלבן. 
פומפאו כתב בעמוד הטוויטר שלו: "קבעתי כי הרפובליקה העממית של סין מבצעת רצח עם ופשעים נגד האנושות בשינג'יאנג שבסין, ומכוונת למוסלמים האויגורים ולבני קבוצות מיעוט אתניות ודתיות אחרות. מעשים אלה הם פגיעה ממשית בעם הסיני ובאומות תרבותיות בכל מקום. צריכים לתת דין וחשבון על הרפובליקה העממית של סין".
  
קביעתו של פומפאו אינה באה עם השלכות מיידיות עקב חילופי הממשל, אם כי המשמעות המשפטית אומרת כי הממשל החדש של ג'ו ביידן צריך לקחת את הדבר בחשבון בגיבוש המדיניות כלפי סין.
מרבית חברי המפלגה הקומוניסטית בסין, שארצות הברית רואה בהם כאחראים, בביצוע רצח העם כבר נמצאים תחת סנקציות כבדות שהוטלו על ידי הממשל, אך בעקבות השינוי במדיניות והכרה ברצח העם - המהלך צפוי לגרור השלכות משמעותיות יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה