חדשות

במשרד הבריאות מאבדים שליטה בחיסונים? כללית ומאוחדת הודיעו כי יחסנו בני 35 ומעלה

קופות החולים כללית ומאוחדת הודיעו כי גם מבוטחים בגילאי 35 ומעלה רשאים לקבל חיסון לקורונה. בכללית מסרו: "מערכות המידע נפתחו לגיל צעיר, עד 35, כדי לא לבזבז יכולות חיסון של מעל 100 אלף ביום"
ארנולד נטייב |  1
חיסון (צילום Magma Images)
קופות החולים כללית ומאוחדת הודיעו היום (רביעי), כי כעת גם מבוטחים בגילאי 35 ומעלה רשאים לקבל חיסון לקורונה. ההודעה מגיעה בהפתעה גמורה, עקב הפרת ההוראות של משרד הבריאות שציין כי החיסון יינתן רק לבני 40 ומעלה בשלב הזה.
בקופת חולים כללית מסבירים כי הם עומדים בהנחייה לחסן גילאי 40 ומעלה, ולא מעודדים גיל נמוך יותר: "מערכות המידע נפתחו לגיל צעיר, עד 35, כדי לא לבזבז יכולות חיסון של מעל 100 אלף ביום". עם זאת, נראה כי באפליקציה של החברה החזירו את תנאי הסף לגיל 40 ומעלה. 

תור לחיסון קורונה. צילום מסך אפליקציית כללית
מוקדם יותר, שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר כי אתמול חוסנו יותר מ-200 אלף בני אדם, וכי 550 אלף ישראלים קיבלו עד כה את שתי מנות החיסון.
מדיניות זו של קופות החולים, בניגוד לעמדת משרד הבריאות, מצטרפת לשורה של יוזמות עצמאיות לחיסונים שלא על פי המתווה הרשמי של משרד הבריאות, בעיקר כאלה שננקטו עד כה על ידי ראשי ערים במקומות שונים בארץ, שהעדיפו לתעדף אוכלוסיות שלא על רקע גיל וקבוצות סיכון (למשל, מורים). בתוך כך נודע כי גם מקורות בוועדה לתעדוף חיסונים סבורים כי ניתן להפסיק ולתעדף את המתחסנים, בנימוק שיש מספיק חיסונים, כך שאין סיבה למנוע מכל מי שרוצה להתחסן לעשות כן.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חיסונים
    ם 01/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פושעים בחסות החוק אם יקרה נזק לבני 35 ומעלה זכותם של המחוסנים לתבוע את קופות החולים כי משרד הבריאות לא נתן אישור לזה רק לבני 40 ומעלה
    סגור