חדשות

ביידן בנאום ההשבעה: "חייבים לעצור את מלחמת האזרחים, אהיה הנשיא של כולם"

בנאום חגיגי אך חסר אמירות חד משמעותיות, פתח הנשיא הנבחר את כהונתו. נושאים הקשורים במדיניות חוץ לא הוזכרו בנאום. מוקדם יותר, הנשיא היוצא טראמפ נפרד מהבית הלבן

ארנולד נטייב |  1
ג'ו ביידן מושבע לנשיא ה-46 של ארה''ב (צילום צילום מסך)
ארצות הברית מחליפה בשעה זו נשיא: ג'וזף (ג'ו) רובינט ביידן בן ה-78 הושבע לנשיא ה-46 של הדמוקרטיה הגדולה בעולם. ההשבעה תיערך בטקס שנערך במתכונת מצומצת בגבעת הקפיטול, שרק לפני שבועיים פרצו שם מהומות ענק שעוררו סערה בעולם. לצדו, של מנהיג המעצמה תעמוד לראשונה בהיסטוריה של ארצות הברית סגנית נשיא - קמלה האריס.
הנשיא ביידן בנאום ההשבעה: "מעט אנשים בהיסטוריה של המדינה שלנו עמדו בזמן מאתגר וקשה יותר מזה שאנחנו נמצאים בו עכשיו. וירוס של פעם במאה לקח יותר חיים משנלקחו בכל מלחמת העולם השנייה, החלום של צדק לכולם לא יידחה יותר".
 
בין הנוכחים, ניתן למצוא את נשיאי ארה''ב בעבר: ברק אובמה יחד עם רעייתו מישל, ביל קלינטון ורעייתו הילארי שהייתה קרובה למעמד בבחירות הקודמות, ג'ורג' בוש וגם סגן הנשיא בממשל טראמפ, מייק פנס.
הכוננות בוושינגטון נמשכת, שעה קלה, לפני השבעתו של, ג'ו ביידן ב-CNN דיווחו כי בית המשפט העליון בוושינגטון פונה, לאחר שהתקבל איום על פצצה במקום, אך כעבור דקות ספורות התברר כי מדובר בהתראת שווא.
מוקדם יותר היום, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נפרד, באופן רשמי מהבית הלבן. בנאום הפרידה התחייס להישגיו בארבע השנים האחרונות כנשיא ארצות הברית והודה לשותפיו לדרך ולעם האמריקאי. על פי הדיווחים ברשת CNN, טראמפ השאיר פתק לנשיא הנכנס ג'ו ביידן בבית הלבן, אך יחד עם זאת לא ידוע מה כתוב בו. השארת מכתב מאת הנשיא היוצא לנשיא הנכנס היא מסורת במוסד הנשיאות האמריקני.
"השגנו כל כך הרבה במשך ארבע השנים האחרונות, אני אוהב אתכם". ברקע קריאות העידוד אמר: "וואו אני כל כך פופולרי. מה שעשינו היה מדהים, בכל הסטנדרטים. בנינו את צבא ארה''ב, יצרנו כוח חלל חדש וזה הישג עצום".
טראמפ התייחס בנאומו לכלכלה האמריקאית, שעד לפרוץ משבר הקורונה הצליח לשפר את רוב המדדים בה: צמצום האבטלה על ידי יצירת משרות, שוקי הון בנסיקה ועוד - כל זה כמובן, עד שהופיעה הקורונה. הוא השווה את כלכלת ארה"ב בתקופתו לחללית שממשיכה לטוס לחלל וטען כי השאיר לא מעט הישגים בשטח זה ליריבו-יורשו בבית הלבן.
בין היתר, התייחס בנאומו למדינת ישראל, ההכרה בירושלים וברמת הגולן. על הסכמי אברהם הוסיף: "ההסכמים פתחו את הדלתות בשביל עתיד של שלום והרמוניה, לא אלימות ושפיכות דמים. זהו שחר המזרח התיכון החדש".
עוד אמר: "אני מקווה שלא יעלו לכם את המיסים עכשיו, אבל אם יעלו - אני אגיד לכם שאמרתי לכם. תזכרו אותנו אם יקרו דברים נוראיים. אני תמיד אלחם בשבילכם. עתיד המדינה מעולם לא היה מעולם טוב יותר. אני מאחל לממשל החדש מזל טוב והצלחה רבה. אני חושב שהם יזכו להצלחה גדולה. יש להם את הבסיס לעשות משהו באמת מרהיב. בהצלחה, אנחנו אוהבים אתכם וניפגש בעתיד בצורה כזו או אחרת".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ״עבדנו קשה״?
    ח”ן 01/2021/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ...ואנחנו שיחקנו גולף וצייצנו ברשתות!
    סגור