חדשות

הפרויקטור אש: "צריכים יציאה מתונה מהסגר, יש עלייה בתחלואה בקרב ילדים"

פרויקטור הקורונה בתדרוך לציבור הרחב אומר כי אמנם חלה ירידה במצב המאומתים אבל מספר החולים נמצא בשיא: "על פי ההערכה שלנו כ-70% מהמאומתים הם מהזן הבריטי"
ארנולד נטייב |  1
פרופ' נחמן אש (צילום Magma Images)
פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש היום (שני), בתדרוך לציבור הרחב: "בימים האחרונים יש ירידה במצב המאומתים, מקדם ההדבקה ירד ל-0.9. יחד עם זאת, מספר המאושפזים גבוה, מספר החולים נמצא בשיא של 1,200 חולים".
עוד אמר כי יש למשרד הבריאות שתי מתווים ליציאה מהסגר: הראשון, כאשר התחלואה עדיין גבוהה אבל יש ירידה בכמות החולים קשה, ימליצו על מתווה פתיחה מצומצם. באפשרות השניה, פתיחה רחבה של המשק, בתנאי שתהיה כמות נמוכה של חולים במצב קשה. 
"המוטציה הבריטית נמצאת בישראל, על פי ההערכה שלנו כ-70% מהמאומתים הם מהזן הבריטי". בנוגע למוטציה הדרום אפריקאית, אמר כי התגלו בישראל כ-27 מקרים:  "המאמץ שלנו מופנה לקטיעת שרשרת ההדבקה, כדי לא לעלות את הסיכון". על פי דבריו של אש, המוטציה הבריזלאית לא התגלתה עד כה בישראל, אך יחד עם זאת התגלו 2 מקרים של המוטציה מקליפורניה, שככל הנראה החיסון עמיד בפניו. 
אש גם התייחס לעלייה בתחלואה בקרב ילדים: "שיעור הילדים החולים בנגיף עומד על כ-35%, עליה מאוד חדה. במגזר החרדי, הכמות אף גדולה יותר ומגיע לכ-50%. אנחנו לא יודעים לומר עם המוטציה הבריטית היא זו שגורמת לעלייה בתחלואה בקרב ילדים, אנחנו לומדים את הנושא". עוד אמר, כי בניגוד לתפיסתו בעבר שזה הסגר האחרון, כעת בעקבות המוטציות יש צורך במתווה יציאה מצומצם וזהיר מהסגר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ניראה שכל מחוסן מפיץ בעצמו קצת וירוסים. וזו העליה בהדבק (ל"ת)
    יוסי 01/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור