חדשות

גנץ ונתניהו הגיעו להסכמות? משרד הבריאות דורש להאריך את הסגר: "המסחר לא יפתח"

הממשלה צפויה להתכנס ביום חמישי ולאשר את הארכת הסגר בשבוע נוסף. יואב קיש: "פתיחה ולו מצומצמת לא על הפרק". ועדת השרים האריכה את חובת הבידוד לשבים מדרום אפריקה ואיחוד האמירויות
ארנולד נטייב |  1
גנץ וביבי (צילום פלאש 90)
סגן שר הבריאות יואב קיש, מצטרף היום (שלישי), לקריאות של שר הבריאות בנוגע להארכת הסגר השלישי: "פתיחה ולו מצומצמת לא על הפרק, סופית - אנחנו נדרוש הארכה של הסגר לפחות בשבוע".
על פי הדיווחים, נתניהו וגנץ נמצאים במשבר עמוק סביב סוגיית הקנסות, זאת לאחר שגנץ הציב אולטימטום לראש הממשלה בנוגע להעלאת הקנסות למפרי הנחיות הקורונה. יחד עם זאת, ‏יו"ר כחול לבן גנץ אמר: "לא נסכים לקיים ישיבת ממשלה בנושא הסגר לפני יום חמישי, כדי לבחון אם מגמת הירידה בתחלואה נמשכת".
בתוך כך, ועדת השרים לקורונה אישרה את המלצת משרד הבריאות להאריך את חובת הבידוד במלונית לשבים מדרום אפריקה, זמביה, ברזיל ואיחוד האמירויות ב-14 ימים נוספים החל מיום חמישי ה-28 לינואר. בנוסף, אישרה הוועדה את ההמלצה לפיה גם השבים מפורטוגל יצטרכו להיכנס לבידוד במלונית, החל מיום חמישי ה-28 לינואר.
מוקדם יותר השר אדלשטיין הגיע לדיון בוועדת החוקה ואמר: "יש אמנם ירידה במקדם ההדבקה אבל המספרים עדיין גבוהים. התכנית כרגע היא להמשיך בהגבלות הקיימות, בסגר, נבקש הארכת סגר לפחות בשבוע עד שנראה ירידה בכמות החולים הקשים".
עוד אמר: "ישנה היענות יפה לחיסונים, מעל 80% מהאוכלוסייה בסיכון כבר התחסנה. למרות זאת, עדיין יש כ-252 אלף איש שעונים להגדרה זו של גיל 60 ומעלה, וחולים במחלות כרוניות שטרם התחסנו". אדלשטיין ציין כי בקופת החולים כללית התחסנו 31% בלאומית 27% במכבי 42% ובמאוחדת 31%.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ואני בדיוק חשבתי שגנץ גידל חוט שידרה
    רוני 01/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז יהיה סגר לחילונים, ילדנו לא ילמדו (אלא אם ילכו לתלמודי תורה) אז שוב תודה לך גנץ ולא להתראות
    סגור