חדשות

מליאת הכנסת: הסגר הוארך עד ראשון בחצות, מיקי זוהר: "אנחנו תומכים בעמדה של כחול לבן"

מליאת הכנסת אישרה , את תקנות הארכת הסגר הכללי הנוכחי עד ליום ראשון, ה-31 לינואר בחצות.  34 ח''כים תמכו באישור התקנות, 7 התנגדו ואחד נמנע
ארנולד נטייב |  8
קניון סגור (צילום Magma Images)
מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי), את תקנות הארכת הסגר הכללי הנוכחי עד ליום ראשון, ה-31 לינואר בחצות, כולל שתי הקלות בתקופת ההארכה. 34 ח''כים תמכו באישור התקנות, 7 התנגדו ואחד נמנע.
תקנות הסגר שאושרו להגבלת הפעילות: צמצום ההתקהלויות לעד 5 אנשים בשטח סגור ועד 10 אנשים בשטח פתוח (תוך החרגה של חתונה, ברית והלוויה, שישארו לפי הקיים היום - 10 בשטח סגור ו-20 בשטח פתוח).
הגבלות על יציאה ממקום המגורים מעבר ל 1,000 מטר, למעט חריגים: יציאה להתחסן, טיפול רפואי או סוציאלי, הפגנה, הליך משפטי, יציאה לצורך פעילות ספורט (שלא בדרך של הגעה למקום בכלי רכב), העברת קטין בין הוריו הפרודים, יציאה למקום עבודה או למסגרת חינוכית שפעילותה מותרת, יציאה לצורך השתתפות בהלוויה, בחתונה או בברית (בכפוף למגבלת ההתקהלות).
איסור יציאה ממקום המגורים לצורך שהייה במקום מגורים של אדם אחר. צמצום פעילות ספורט מקצועי, כך שלא ניתן יהיה להפעיל מקום אימון לצורך קיום משחקים של הליגות העליונות בענפי הכדור, אלא לצורך אימון בלבד.
ביטול ההיתר ליציאה לצורך פעילות להפגת בדידות עבור אזרחים ותיקים (שאינה טיפול סוציאלי חיוני).
ההקלות שאושרו: סטודנטים שאין להם גישה ללמידה מרחוק יוכלו לקיים בחינות בשטח האוניברסיטה, ובלבד שמספרם לא יעלה על 5%. תלמידי כיתות י״א-י״ב יוכלו להיבחן לבגרויות בבתי הספר, בהתאם לכללים שנקבעו.
סגן שר הבריאות ח"כ יואב קיש הציג את התקנות ואמר: "מדובר באירוע מכוון של מפלגה שהיא שותפה בממשלה, שמונעת מהממשלה שהיא החליטה על דעתה, הסגר הזה לא נולד באוויר. ואותה הממשלה שתמכה בסגר מונעת מהוועדה של הכנסת להתכנס ולקבל את ההחלטה. זה מצב הזוי אנחנו באירוע בעיניי של מורכבות ומשילות שחסר תקדים. אני נותן פה אולי איזה פרומו באזהרה ואני אומר את זה בעיקר ל בר הכנסת בני גנץ, יש לך אחריות ושוטפות בממשלה ויש לך סמכות בממשלה, ולא יכול להיות שבאירוע הזה אתה מונע מהממשלה לממש מדיניות כלפי נגיף הקורונה. זה פשוט אירוע לא נתפס".
ח"כ איתן גינזבורג מכחול לבן התייחס לטענות ואמר: "מה שקורה כאן הוא לא פחות ממדהים. אין לי הסבר איך הליכוד והסיעות החרדיות נעמדות על הרגליים האחוריות בגלל מה שהן מתארות כקומץ אנרכיסטי, למען פורעי חוק שמסכנים את הבריאות של עצמם ושל הציבור. בזמן שמיליוני ילדים נשארים בבית, עסקים נסגרים ואתם חברי הליכוד ש"ס ויהדות התורה מאפשרים לאותם מוסדות חינוך להמשיך לשים קצוץ על כולם. איך אפשר להוריד תחלואה אם הסגר לא נאכף ואם לא מאפשרים להעניק סמכויות?"
ח"כ מיקי זוהר הגיב ואמר: "תפסיק לשקר לציבור, אנחנו תומכים בעמדה של כחול לבן, אנחנו מנסים למצוא פשרה בין כחול לבן לחרדים, אם לא נצליח נתמוך בחוק המקורי". ח"כ קטי שטרית אמרה: "אנחנו יודעים להיות נאמנים לשותפים".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    המושחת אישר למכלוף להתבטא?
    לך כבר די! 01/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרי מהבושה הבלופר מבלפורמסתיר את המוטציות המרוקאיות.
    סגור
  • 7.
    תעשו רק מה שהנסיך אומר
    מירי 01/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנסיך הוירטואלי שלי.. אין עליו עוד מעט יהיה ראש הממשלה הבאה של כנסת ישראל.. I love uוירטואלי
    סגור
  • 6.
    היגיע הזמן שתהיו נאמנים לעם ולא רק לשותפים.
    יהודה 01/2021/28
    הגב לתגובה זו
    4 0
    המניפולציות הפוליטיות גרמו להחמרת הקורונה, ולתמותה הגדולה.
    סגור
  • 5.
    אפסים
    ספיר 01/2021/28
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מטומטמים נמאסתםםםםם
    סגור
  • 4.
    נכשלתם אפסים!!!
    ספיר 01/2021/28
    הגב לתגובה זו
    4 0
    נכשלתםםםםםם בגדול!!!!! הארכתם את גזר דין מוות נפשי לנו וילדנו ארורים תהיו!!!!
    סגור
  • 3.
    אפס מאופס (ל"ת)
    מיקי זוהר 01/2021/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    אין גבול לטימטום
    מירי רקב 01/2021/28
    הגב לתגובה זו
    7 0
    2 הדבילים והשקרנים המובהקים של הליכוד ,מיצי זוהר וקיצי שטרית מתנפלים כמו בהמות על כחול לבן, שמציגה עמדה ערכית ואמיצה
    סגור
  • 1.
    ביבי ועוזריו
    ביבי הנחש 01/2021/27
    הגב לתגובה זו
    8 2
    מה שלא יקרה במדינה. ביבי וחבריו עושי דברו ,,,,אוחנה זוהר. אמסלם רקב. יגדירו כהצלחה שלו ,,, לא מבין למה הם מגינים עליו כשידוע עד כמה הוא שונא פרענקים -עדות מזרח
    סגור