חדשות

כתבת N12 נגד גנץ: "אמר שאין פגיעה במזבח יהושע, הרשו לי לגחך"

שר הביטחון בני גנץ ניסה להקטין את ההרס באתר מזבח יהושע בהר עיבל וטען כי מדובר בפגיעה בטרסה ההיקפית בלבד וכי אין פגיעה באתר עצמו. ליה ספילקין שחשפה את ההריסות תקפה: "ברור שהחומה חלק אינטגרלי מהאתר"
יהודה לוינגר |  4
בני גנץ (צילום יונתן סינדל פלאש 90)
ליה ספילקין, כתב המגזין של N12 שפרסמה את הריסת אתר מזבח יהושע על ידי הרשות הפלסטינית, תקפה אתמול בערב (שני) את שר הביטחון בני גנץ שהוריד מחומרת המצב וכתבה: "להוריד כ40 מטר של ההגדר ההיקפית זה כמובן הרס משמעותי".
דבריה של ספילקין מגיעים בעקבות מכתב התשובה של גנץ ליו"ר ועדת חוץ וביטחון, צבי האוזר, בדבר סיור שרצתה לערוך הועדה באזור כדי לבחון את ההרס. לדברי שר הביטחון אין בכך צורך כי לאחר סיור שהתקיים באתר בהשתתפות ראש מנהלת התיאום והקישור בשכם עלה כי "מדובר בפגיעה בטרסה ההיקפית שמסביב לאתר, וכי אין פגיעה באתר עצמו".
גנץ הוסיף כי גם ראש מועצת עצירה אלשמליה שבשטחי B אמר כי הפגיעה נעשתה בשוגג וכי יתואם מועד לתיקון ההריסות.  על הליווי הצבאי שנצרך למקום השיב גנץ כי מאחר שעבודות השיקום כבר החלו "אני סבור כי אין מקום לעריכת סיור בשטח נוכח המיקום והמשמעויות מבחינת ליווי ומיגון ביטחוני". בנוסף, שר הביטחון הדגיש כי "לא אאפשר לעשות שימוש בחיילי צה"ל כתפאורה לקמפיין בחירות בתקופה שבה צה"ל עמוס במשימות אמיתיות של שמירה על חיי אדם".
 
כתבת המגזין של N12 הגיבה לדבריו של שר הביטחון: "אז גנץ הוציא מכתב שאין פגיעה באתר המזבח. ובכן, הרשו לי לגחך. כמובן ששאלתי ארכאולוגים לפני הפרסום, וברור שהחומה חלק אינטגרלי מהאתר. גם אם לא הרסו את המזבח עצמו, להוריד כ40 מטר של הגדר ההיקפית זה כמובן הרס משמעותי", והוסיפה: "גנץ בעצמו כותב שבוצעו עבודות שיקום באתר. כלומר, עבודות שיקום בחומה שנהרסה שאתה טוען פסקה למעלה שהיא לא חלק מהאתר. אז רגע, פתאום היא כן? דחוף מישהו יכול להסביר?".
גם עיתונאי הארץ, ג'וש בריינר, יצא נגד ניסיונו של גנץ כי לא היה נזק לאתר: "לא הבנתי למה מנסים להקטין את הפגיעה במתחם הארכיאולוגי של מזבח יהושע בהר עיבל. עבור ישראלים ויהודים רבים האתר הוא הרבה מעבר לעוד אתר ארכיאולוגי קדום אלא סמל להתיישבות בארץ ישראל. הפגיעה אפילו באבן במתחם היא חמורה מאוד והממשלה צריכה להתייחס לכך בהתאם ולא לטאטא את זה".
לפני כן גם פרשן חברת החדשות עמית סגל התייחס לדברים וכתב: "אני מתקשה להירגע מהמחשבה שברברים בסגנון דאע"ש הקרויים 'אנשי הרשות הפלסטינית' הפכו לחצץ את אחד האתרים התנ"כיים החשובים ולא קמה צעקה גדולה. מוחקים את התנ"ך ואנחנו עסוקים בהבלים".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    גם טאוויל, גם דביל וגם שקרן מועד
    זנזיבר 02/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    'ראש הממשלה החליפי' עלק. עוד כמה שבועות יצטרף אל חברו היללון ברפת.
    סגור
  • 3.
    הוא באמת היה רמטכ"ל? זה לא אמיתי זה! (ל"ת)
    בזיון 02/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    להשוות ראש ממשלה מבריק ל-2 כסילים .הפרייר הבא next (ל"ת)
    רק מנהיג מבריק ביבי 02/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    גנץ באמשך אין לך כוח ללכת לביתספר.אז שחרר
    גנץ חי ב-לה לה לנד 02/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גנץ לא מסוגל לראות מה קורה סביבו
    סגור