חדשות

אביתסאם מראענה נפסלה, בעבודה תקפו: "הצביעות של הליכוד במיטבה"

המדורגת 7 ברשימת העבודה לכנסת ה-24 לא תוכל להתמודד, במפלגתה יצאו נגד הליכוד שנמנעו מהצבעה נגד רע"מ והרשימה המשותפת: "לא הדמוקרטיה, לא החוק, אלא רק מי תומך בחוק הצרפתי ובנתניהו ומי לא", 'פורום דרור בליכוד' עם תגובה מפתיעה
כפיר אדר |  8
אביתסאם מראענה (צילום מסך טוויטר)
בעקבות העתירה שהגיש איתמר בן גביר לפסילת של אביתסאם מראענה, המדורגת שביעית במפלגת העבודה בעקבות התבטאויותיה בעבר נגד חיילי צה"ל וכן שלא עמדה בזמן הצפירה, ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-24 החליטה לפסול אותה מלהבחר. ההחלטה צפויה לעמוד לבחינת בג"צ שיכריע סופית.
‏יחד עם זאת, בצעד חריג, הליכוד נעדר מהדיון על פסילת רע״מ והמשותפת. גם ביהדות התורה לא יתמכו בפסילת הרשימה המשותפת, כאשר המסר שיצא הוא: "עקב העובדה שאזרחי ישראל הערבים כבר יודעים שהרשימות הערביות לא מייצגות אותם והן נעלמות מאליהן".
תגובת מפלגת העבודה לפסילת איבתיסאם מראענה-מנוחין: "בוועדת הבחירות התבררה שוב הצביעות של הליכוד במיטבה, הליכוד פוסל את איבתיסאם אבל נמנע בהצבעה על פסילת רע"ם. הקריטריון ברור – לא מדינת ישראל, לא הדמוקרטיה, לא החוק, אלא רק מי תומך בחוק הצרפתי ובנתניהו ומי לא. היועמ"ש לממשלה התנגד באופן חד משמעי לפסילה והרוב שהתקבל בוועדה הוא מזערי ומעיד על מופרכות הטענות. איבתיסאם היא שותפה לבניית עתיד משותף במדינת ישראל ואנחנו לא ניתן לאנשים שאלימות היא שפת האם שלהם לנסות ולהכתיב למדינה שלמה את תפיסת העולם הגזענית שלהם".
למרבה ההפתעה, 'פורום דרור בליכוד' מתנגד לפסילה: "ועדת הבחירות לכנסת טועה בהחלטתה לפסול את אבתיסאם מראענה מלהתמודד בבחירות. אנחנו מתנגדים להתערבות שיפוטית בשאלות שנוגעות לנורמה, תרבות וערכים בחברה הישראלית ומאמינים ששאלות בתחום הזה צריכות להתדיין בכנסת שם יש נבחרי ציבור המייציגים את העם. על המערכת לאפשר התמודדות כל עוד לא מדובר בפגיעה בביטחון המדינה. אנחנו מבקשים שהציבור יקבע האם מקומה של מי שמזלזלת ביום הזיכרון וניצולי שואה בכנסת".
"תנו לציבור לקבוע את הנורמות שלו ואת גבולות השיח שהוא מבקש לקבוע. פסילה על רקע אמירות גם אם אנחנו סולדים מהן מעודדת את המשך המשפטיזציה. לכל אנשי הימין ששמחים מהחלטת ועדת הבחירות לפסול את מראענה, אנחנו רוצים להזכיר שההחלטה תעבור לבג"ץ ושם ברור לכולם מה תיהיה ההחלטה. עד היום רק מועמדים מהימין נפסלו באמצעות החוק הזה, פסילה שאושרה כמובן בבג"ץ בעוד שמעודדי טרור מהשמאל גם אם נפסלו בוועדת הבחירות הורשו לבסוף להתמודד אחרי ערעור לבג"ץ. תנו לעם להכריע!".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    מקומה בחיזבלה
    רן ברמי 02/2021/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מקומה בחיזבלה.היא סכנה לעם היהודי
    סגור
  • 7.
    אתם אמיתיים
    פרח 02/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני פשוט לא מאמינה. גב מיכאלי משווה את מס7 שמפנטזת על להרוס עיר ועוד..... לרבין... ואף אחד לא פוצה פה. מפלגה חולה שלא מבדילה בין נבחר שאכפת לו ממדינתו לבין מי שמזדהה עם טרוריסטים. איבדתם את המצפן. יש מספיק ערבים ישראלים שאוהבים את המדינה ואכפת להם מהאנשים ולא מטרוריסטים.
    סגור
  • 6.
    זו לא צביעות זה טיפשות
    ירון 02/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני בטוח שאני לא היחיד, אני לא אצביע עבודה אם לא יפסלו אותה, אם היא בחוץ לעבודה יהיו יותר קולות, אם היא תישאר יש מצב שהעבודה לא תעבור את החסימה
    סגור
  • 5.
    צריך לדעת מתי להוריד את הזבל. (ל"ת)
    dopler 02/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    מציין - בקושי ראויה לגור פה בטח לא להיבחר לכנסת (ל"ת)
    שרה 02/2021/17
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 3.
    עדיף שבאמת לא תתמודד
    גל 02/2021/17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    רק עשתה נזק למפלגה, עם האמירות הנוראיות שלה. לא מייצגת את המפלגה.
    סגור
  • 2.
    פורום דרור מוכיח שהליכוד תנועה פלורליסטית
    גל 02/2021/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ובקשר לעבודה ולמועמדת, היה טוב אם לא היו מציעים מועמדות של מי שקוראת להשמיד עיר בישראל. בן גורייון מתהפך בקברו כשהוא רואה מה קרה למפלגה שלו , בפרפורי הגסיסה שלה.
    סגור
  • 1.
    יש 2 מילים שלא שמעתי ממנה: "אני מתנצלת"
    מנחם פלד 02/2021/17
    הגב לתגובה זו
    10 0
    לא "מצרה" ולא כיבוס מילים אחר. מ-ת-נ-צ-ל-ת! עד שלא אשמע התנצלות מפורשת, מפלגת העבודה מחוקה מבחינתי. חבל... מיכאלי דוקא היתה על מסלול ההמראה עם מומנטום יפה והצליחה להרים אותה מהקרשים - עד התאונה. הגיבוי המוגזם שהעניקה למראענה מבריח המוני מצביעים פוטנציאלים של העבודה. המרוויח הגדול? יאיר לפיד. הוא צריל לשלוח למראענה ולמיכאלי זרי פרחים.
    סגור