חדשות

איזו רשת מזון הכי זולה? נחשף סל המוצרים הבסיסי

הפער בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר בחודש ינואר עמד על  37% שהם 309 שקלים. לראשונה בוצעה השוואה בין חנויות האונליין, שרמי לוי הציג את המחיר הנמוך ביותר בסך 835 שקלים 
אורן שטרנברג | 
קניות (צילום Magma Images)
ממוצע סל המוצרים הבסיסי שגובש על ידי משרד הכלכלה והתעשייה והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומתבסס על נתוני המועצה לצרכנות, עמד בחודש ינואר על 942 שקלים -ירידה של כ-28 שקלים בהשוואה לממוצע בחודש דצמבר 2018 (חודש השקת הסל), בו עמד הסל על 970 שקלים. הסל הנבדק כולל 68 מוצרים מהקטגוריות חלב ומוצריו, לחם, מוצרי בשר ודגים, מזון יבש, פירות וירקות, ומוצרי טואלטיקה וניקיון. סל המוצרים כולל את המוצרים הבסיסיים שהם הנמכרים ביותר ומהווים נתח משמעותי מהוצאות משקי הבית.
ממוצע סל המוצרים ברשתות הדיסקאונט הגדולות ירד משמעותית מחודש דצמבר 2018 לחודש ינואר 2021 – 6% שהם 53 שקלים.
מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר היקר ביותר בחודש ינואר היא "AM:PM" – עלות הסל הנבדק בחודש ינואר עומדת על 1,144 שקלים. כמו כן, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר הזול ביותר בחודש ינואר הינה "רמי לוי באינטרנט" – עלות הסל הנבדק בחודש ינואר עומדת על 835 ש"ח. 
הפער בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר בחודש ינואר עומד על  37% שהם 309 שקלים. פער המחירים בין הרשת היקרה לזולה ברשתות ה"דיסקאונט" עומד על 8% שהם 70 שקלים.
החודש לראשונה, בוצעה השוואת מחירים בין חנויות האונליין - מתוך רשימת חנויות האונליין שנבדקו, החנות שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר הזול ביותר הינה "רמי לוי באינטרנט", עם עלות סל של 835 שקלים, ואילו החנות שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר היקר ביותר הינה "מגה אונליין" עם עלות סל של 921 שקלים. פער מחירים של 11% שהם 92 שקלים במחיר הסל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה