חדשות

אסון הזפת: קיימת סכנה של ממש לרחוץ בחופים

כשבוע לאחר האסון האקולוגי שפקד את חופי ישראל, התקבלה אזהרה מטעם משרדי הממשלה כי כל רחצה בחופי הים מהווה סכנה ממשית לבריאות הציבור. בשלב זה עדיין נבחן הנזק העצום שנגרם לחופים 
אורן שטרנברג | 
זפת בחוף הים (צילום משרד להגנה לאיכות הסביבה)
המשרד להגנת הסביבה, משרד הפנים ומשרד הבריאות עדכנו לפני זמן קצר היום (ראשון) כי בשל המשך הזיהום הים התיכון והחופים בזפת, מראש הנקרה ועד חופי המועצה האזורית חוף אשקלון (זיקים), הם קוראים לציבור הרחב שלא להגיע לחופים לפעילות רחצה, ספורט ונופש - וזאת עד להודעה חדשה.
בשלב זה קיים חשש כבד כי בשל רמת הזיהום בחופים, כל פעילות בהם עלולה לגרום לחשיפה לזפת ולהזיק לבריאות הציבור. המשרדים מסרו כי הם ממשיכים במעקב ויעדכנו את הציבור ככל שיידרש.
כזכור, אתמול (שבת) הודיעה השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל הודיעה כי אנשי המשרד  בוחנים מידע שהתקבל מהסוכנות הבטיחות הימית האירופית לפיו מקור הזיהום הקשה שפקד בימים האחרונים את חופי ישראל נמצא כ-50 קילומטרים בתוך הים. "אנחנו בוחנים מידע שהתקבל מסוכנות הבטיחות הימית האירופית, שלפיו זוהה בים באמצעות לוויין כתם החשוד כשמן לפני כשבוע, כ-50 קילומטר מחופי ישראל. איתרנו כ-10 אוניות שחלפו במקום, ואחת מהן או יותר עשויה להיות חשודה כאחראית לאירוע החמור שפקד את חופי ישראל". אמר השרה.
מאז האסון האקולוגי שפקד לפני מספר ימים את רצועת החוף של ישראל, בו כמות רבה של זפת כילתה את קילומטרים רבים של חולות ים ובעליי חיים, היחידה הימית של המשרד להגנת הסביבה נמצאת בקשר עם גופים בין-לאומיים, זאת לשם איתור המקור לכך. במסגרת זו, התקבל מידע ראשוני מהסוכנות האירופית EMSA (סוכנות הבטיחות הימית האירופית) ומ-REMPEC ממלטה (מרכז אזורי לתגובה לזיהומי ים בים התיכון) על אפשרות לזיהוי של כתם שמן שאירע ב-11 בפברואר כתוצאה מפליטה מאונייה, מול אזור אשקלון, במרחק של כ-50 קילומטר מחופי ישראל.
בתוך כך, חברת סודהסטרים הודיעה כי תשלח מחר (שני) כ-300 מעובדיה מהמטה הגלובלי של החברה בכפר סבא ועובדים נוספים ממפעל החברה בנגב, לסייע בפעולות ניקיון החופים לצד הצוותים המתנדבים בשטח. לצורך כך, מטה החברה יפסיק את עבודתו ליום שלם, ומאות העובדים יחולקו לחופים שונים - מאשדוד ועד הרצליה - בתיאום עם הרשויות ועמותת אקואושן. בנוסף גם חברת ההייטק אפלייד מטיריאלס, המעסיקה בישראל כ- 1700 עובדים ועובדות, נרתמת לניקוי החופים, ועשרות מעובדי ועובדות החברה ובני משפחותיהם יגיעו ביום שישי הקרוב לנקות חוף בשיתוף עם עמותת אקואושן.  
אמדוקס, חברת ההייטק בתחום התקשורת, נרתמה אף היא לניקוי חופי ישראל שנפגעו באסון האקולוגי, ובעקבות מצב החירום, מאות מעובדי אמדוקס ובני משפחותיהם, לקחו חלק במאמצי הניקוי ברחבי הארץ בשיתוף עמותת Ecoocean. 
אייל שוחט, מנכ"ל סודהסטרים, מציין: "לא נישאר אדישים לנוכח המראה השחור של החופים, והנזק האקולוגי שנגרם בימים האחרונים. כחברה שמקדמת את השמירה על הטבע ומניעת זיהום סביבתי, אנו מרגישים חובה לעצור את חיי היום יום, להפסיק את פעילות החברה ולהתגייס למאמצי הניקיון, היכן שרק יצטרכו אותנו. מי שנהנה מהטבע כל השנה- מחויב לצאת ולסייע כשקורה אסון בסדר גודל כזה". 
עופר גרינברגר, מנכ"ל אפלייד מטיריאלס ישראל, אמר היום: "לחברות העסקיות יש תפקיד משמעותי מאוד בהובלת הפעילות למען הסביבה לאורך כל השנה ובהצבת הסטנדרטים הגבוהים ביותר לשמירה על כדור הארץ למען הדורות הבאים".
אירה סגל, מנהלת פרויקטים בתחומי הסביבה, בריאות ובטיחות באמדוקס, אמרה: "אני גאה לראות את ההתגייסות של העובדים שלנו. מצער לראות את המצב בשטח, ואני שמחה שאנחנו יכולים לסייע ולאפשר לעובדים להירתם לטובת המאמץ הלאומי."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה