חדשות

משרד הבריאות: "מלאי החיסונים של פייזר עומד להיגמר"

משרד הבריאות הודיע לקופות החולים כי מלאי החיסונים ייגמר בעוד כשבועיים, ותדרך אותן להתכונן להתחיל בשימוש במשלוחי החיסונים של חברת מודרנה שמתוכננים להגיע בחודש הבא. בתוך כך, פרופ' אש הזהיר מפני וריאנט מאוגנדה
אורן שטרנברג |  6
חיסונים (צילום Magma Images)
משרד הבריאות הודיע היום (ראשון) לכלל קופות החולים כי מלאי החיסונים של פייזר בישראל ייגמר בעוד כשבועיים. במשרד הבריאות אמרו כי על קופות החולים להיערך לוגיסטית לקראת הפצת החיסונים של חברת מודרנה.
המשלוח הבא של חיסוני פייזר שיגיע לישראל, יכלול מאות אלפי חיסונים שיהיו מיועדים עבור המנה השנייה של מי שהתחסן במנה הראשונה. פייזר סיפקה לישראל עד כה עשרה מיליון מנות חיסון שיספיקו לחמישה מיליון מתחסנים, כך לפי ההסכם בין המדינה לחברה. בחודש הבא צפוי לנחות בישראל משלוח של מנות חיסון של חברת מודרנה. יחד עם זאת קיים חשש במשרד הבריאות כי יימצא מחסור במנות חיסון במשך מספר שבועות- עד הגעת המשלוח. בזמן זה מתכוונים לחסן במנה אחת של מודרנה את קבוצת המחלימים.
פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש סיפר אחר הצהריים על וריאנט חדש לקורונה שנפוץ באוגנדה שבאפריקה. בתדרוך לתקשורת אמר אש: "נוכחותו של הווריאנט הבריטי מוערכת סביב 90% מהמאומתים היומיים. הוא מדבק יותר, בעיקר אצל ילדים צעירים.
''הפתרון לקטיעת שרשראות ההדבקה ולתחלואה הוא החיסון. לכו להתחסן בכל גיל, בדגש על נשים בהיריון ועל אוכלוסייה מעל גיל 50. אם פורים יעלה את מצב התחלואה, נצטרך ללכת לסגר נוסף".
במהלך הימים האחרונים עומד מקדם ההדבקה על 0.79 ומספר החולים הקשים בבתי החולים ממשיך גם הוא לרדת. יחד עם זאת אמר פרופסור: "מספר המאומתים היומי עדיין גבוה מאוד וגם מספר החולים הקשה. אנחנו פוגשים יותר צעירים במצב קשה. לשם המחשה, מרבית המחוברים למכשירי האקמו הם צעירים בני 40 עד 60 ואף צעירים יותר".
הפרויקטור אמר כי הוריאנטים הולכים להוות אתגר לאורך התקופה הקרובה. "האתגר של ההתמודדות איתם, בעיקר עם הכניסה שלהם מחו"ל, כוללת ביצוע בדיקות, אכיפת בידוד, הארכת יכולות הריצוף שלנו, בדיקות PSR לאיתור וריאנטים ושימוש בכוח משימה של פיקוד העורף לקטיעת שרשרת ההדבקה. הפתרון לכל זה הוא החיסון  לכו להתחסן, בכל גיל", ביקש פרופ' אש.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    חיסונים (ל"ת)
    משה 02/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    חיסונים (ל"ת)
    משה 02/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    חיסונים (ל"ת)
    משה 02/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אז איך אפשר לחייב אנשים להתחסן?
    אחד לא כבש 02/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 2
    הפשע עכשיו ברור. אם כולם ירוצו להתחסן, ממילא לא יהיו חיסונים. אז איך אפשר להגביל אנשים שלא התחסנו?
    סגור
  • הבנת הנקרא, בחור
    אביתר 02/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה שיאזל הוא החיסונים *של פייזר*. ועכשיו קצת מתמטיקה: יש כ-9 מיליון אזרחים במדינת ישראל. כ-70 אחוז מתוכם, כלומר כ-6.3 מיליון מעל גיל 16 ומהווים האוכלוסייה הרלוונטית לחיסון. פייזר סיפקה 10 מיליון מנות חיסון, המספיקות לחיסון בשתי מנות לכ-5 מיליון אזרחים. נשארו עוד 1.3 מיליון שהחיסון *של פייזר* לא יספיק לחסן. אבל (כנראה לצערך), יש גם חיסון של מודרנה. כדי לחסן את כל מי שנשאר, מספיק שיהיו עוד 2.6 מיליון מנות. לפי כתבה בכלכליסט מ-5 בינואר, מודרנה התחייבה לספק 6 מיליון מנות חיסון, כך שיש מספיק מנות כדי לחסן את כולם, ואפילו יישאר עודף של 3 מיליון מנות. שנית, למרות כל מה שמתנגדי החיסונים אוהבים לקשקש, אף אחד לא מחייב אף אחד להתחסן.
    סגור
  • חיסונים (ל"ת)
    משה 02/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור