חדשות

במשרד הבריאות שוקלים להטיל עוצר לילי בפורים

בכירי משרד הבריאות חוששים כי קיים חשש אמיתי לקיומם של אירועים רבי משתתפים בלתי חוקיים במהלך חג הפורים, והציעו להטיל עוצר לילי. שר הביטחון בני גנץ: "נצטרך לעשות עוד הידוקים בשביל להבטיח את הבריאות של כולנו"
אורן שטרנברג | 
פורים (צילום מרים אלסטר פלאש 90)
לאחר שאתמול (ראשון) נפתחו חלקים רבים במשק לאחר סגירה ממשוכת, בהם הקניונים, חדרי הכושר והלימודים בבתי הספר, אתגר חדש ניצב לפתחם של בכירי משרד הבריאות – חג הפורים שיצוין בסוף השבוע.
ערוץ 12 פרסם כי בדיון מיוחד שנערך אתמול בהשתתפות בכירי המשרד וביניהם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, הוחלט במשרד לקדם עוצר לילי בחג - לאחר שנשמעו לא מעט דיווחים על תכנון לקיים מסיבות מחתרתיות ובכך להפר באופן בוטה את ההנחיות. החלטה זו מגיעה כהפקת לקחים מאירועי פורים שהתקיימו בשנה שעבר ותרמו להפצת הנגיף בישראל.
שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ אמר אמש בהקשר זה בתום ביקור בנתב"ג: "חייבים להקפיד למנוע התקהלויות בפורים, נצטרך לעשות עוד הידוקים בשביל להבטיח את הבריאות של כולנו.
מארגני מסיבות ענק בלתי חוקיות סיפרו בראיון בערוץ 12 כי הם נערכים לחגיגות שיתקיימו תוך הפרה בוטה של החוק וכי הם מוכנים להימלט מהמשטרה במידת הצורך. "אני מאמין שיהיו 100-150 אנשים. אירועי תרבות מותרים במסגרת ההגדרות ויש לנו תוכנית מילוט אם באה המשטרה", אמר מפיק שמתכנן מסיבה פיראטית בסוף השבוע הקרוב. בימים האחרונים מועברות ברשתות החברתיות הזמנות רבות לאירועי פורים מחתרתיים.
"מיקום ישלח רק ביום ההפגנה עצמה", אמר מפיק אחר של מסיבת טבע והדגיש כי חשוב להגדיר את האירוע ההמוני בעל פוטנציאל הדבקה- כהפגנה, זאת על מנת שלא ייעצר על ידי המשטרה. "חשוב מאוד לדייק שזאת הפגנה ולא מסיבה, כי הפגנה מותר לעשות. זה מיקום סודי, שיישלח רק ביום של המסיבה כדי לשמור עלינו".
ארגונים של אירועים בלתי חוקיים בעלי פוטנציאל הדבקה אינם נעשים רק על ידי מפיקי מסיבות. ידוע כי גם בתוך הציבור החרדי קיימים מקומות בהם מתארגנים אירועי פורים המוניים בלתי חוקיים, במסגרת סעודות שושן פורים שעתידות להתקיים בשבת הקרובה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה