חדשות

ישראל תעביר 100 אלף חיסונים למספר מדינות ולרשות הפלסטינית

חיסוני קורונה יועברו מישראל למספר מדינות, בהן איטליה ומדינות באפריקה שחידשו את קשריהן עמה. כמו כן, יועברו חיסונים גם אל צוותים רפואיים ברשות הפלסטינית- כמחווה הומניטרית. בתוך כך, הממשלה נערכת לסבב חיסונים שני בעוד מספר חודשים
אורן שטרנברג | 
חיסונים לקורונה (צילום pexels)
ישראל העבירה כמאה אלף חיסונים למספר מדינית באפריקה שחידש את קשריהן עמה, איטליה, ולרשות הפלסטינית – כמחווה הומניטרית. ראש הממשלה ציין כי ישראל תצטייד בעוד מיליוני חיסונים במהלך השנה הקרובה, זאת עבור גל שני של התחסנות עבור האוכלוסייה בעוד כחצי שנה ובמהלך החורף הבא, וכן היערכות לחיסון אוכלוסיית הילדים.
נכון להיום תוקף תעודת המתחסן המקנה את הטבות התו הירוק ופטור מבידוד, נמשך לחצי שנה, כך שיהיה צורך להתחסן פעם נוספת על מנת לזכות בהן שוב. בישראל ממתינים להנחיות ארגון הבריאות העולמי וכן למסקנות יצרניות החיסונים, בדבר סבב חיסונים נוסף עבור מי שכבר חוסנו. על פי ההערכות, לקראת החורף הקרוב יהיה צורך לחסן בשנית את כל אלו שכבר חוסנו. 
בתוך כך, הממשלה צפויה לאשר את פתיחת כל מערכת החינוך בעוד כשבועיים, זאת לאחר שראשי הרשויות המקומיות הפעילו לחץ על הממשלה בימים האחרונים.
כמו כן, אמש אישרה הממשלה (שלישי) להטיל עוצר לילי החל מיום חמישי ועד ליום ראשון בבוקר. העוצר הלילי יחול מדי ערב, החל מהשעה 20:30 ועד 05:00 בבוקר, במסגרתו ייאסר על אדם לשהות בבית של מישהו אחר, תופסק תנועת התחבורה הציבורית הבינעירונית עד שעות הבוקר. שר התרבות, חילי טרופר, נמנע בהצבעה בעקבות עימות עם נתניהו על קיום מופעים בימי הסגר. ההחלטה על פתיחת מערכת החינוך נדחתה לשבוע הבא.
בשלב זה תהיה קיימת בעיה עובר המשטרה לאכוף את איסור השהייה בביתו של אדם אחר, זאת מפני שאין לה סמכות חוקית לעשות זאת. עד היום נעזרו אנשי המשטרה בחוק הרעש כדי לעצור מסיבות פיראטיות בתוך בתים פרטיים, אלא שליל פורים מוחרג מחוק זה.
יחד עם זאת, הדגישו במשרד ראש הממשלה ובמשרד הבריאות כי במהלך שעות היום ניתן יהיה לקיים אירועים בהתאם להנחיות היציאה מהסגר שיכללו הגבלת התקהלות של עד 10 בני אדם במרחב סגור ו-20 במרחב פתוח. כל אירועי עדלאיאדה, כנסים ומופעים שתוכננו לימי העוצר יבוטלו.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה