חדשות

האם כתם נפט נוסף בדרכו לישראל? "לא התקבלה התראה מגורם בינלאומי"

חיל האוויר מצא סימנים של כתם שייתכן שמדובר בשמן או נפט שנמצא הרחק מהמים הטריטוריאליים של ישראל אך ייתכן ובימים הקרובים יגיע לחופי הארץ. מוקדם יותר חלה התקדמות בחקירת אסון הזפת באונייה חשודה ביוון
יהודה לוינגר |  1
צילום חוף אשקלון (צילום המשרד להגנת הסביבה)
האם ישראל בדרך לאסון זפת נוסף? על פי בדיקה של חייל האוויר שבוצע במהלך השבת, נראים סימנים לכתם אפשרי בים מול חופי ישראל במרחק של 130-150 קילומטר מערבית לישראל - הרחק מהמים הטריטוריאליים של ישראל ומחוץ למים הכלכליים.
לפי הבדיקה הראשונית שהושלמה וכוללת מודלים שביצע המשרד להגנת הסביבה יחד עם המכון לחקר ימים ואגמים, הכתם לא צפוי להגיע לחופי ישראל לפחות עד טווח התחזית הנראית לעין, ולפחות עד ה-1 במרץ. כמו-כן, לא התקבלה כל התראה מאף גורם בין-לאומי על הימצאות הכתם והמשרד דיווח ל-REMPEC שבמלטה (מרכז התיאום הים-תיכוני לטיפול בזיהום ים בשמן) על הממצאים עד כה.
במהלך השבת התקיימה הערכת מצב בראשות מנכ"ל המשרד, דוד יהלומי, עם כל גורמי המקצוע הרלוונטיים, הכתם נע דרומה, וחלקו הקטן מזרחה, ובמשרד ממשיכים לעקוב. עוד דווח בהערכת המצב, כי נכון לשעה זו אין כל ודאות שמדובר בכתם שמן או נפט, והנושא ייבדק לעומק.  
על פי הודעת המשרד להגנת הסביבה: "המשרד פועל בכל האמצעים האפשריים, על-מנת לשלול או לאשש את טיבו של הכתם ואת אפשרות הגעתו לישראל - בסיוע משרד הביטחון וצה"ל, המכון לחקר ימים ואגמים וגופים נוספים, כולל הסיוע מחיל האוויר, שהגיע היום באמצעות כטמ״ם (כלי טיס מאויש מרחוק) אל הכתם החשוד".
בנוסף, הודיעו במשרד להגנת הסביבה כי "אם יימצא שיש אכן חשד סביר להימצאות שפך נפט המאיים על חופי ישראל, המשרד יפעל בהתאם לתוכנית הלאומית לתגובה לזיהום ים בשמן. המשרד יעדכן בהמשך ככל שיידרש".

 צילום: דובר צה"ל
מוקדם יותר, במסגרת החקירה המאומצת שמנהל המשרד להגנת הסביבה לאיתור הגורם המזהם באירוע הזפת שפגע בחופי ישראל, נשלח צוות חוקרים בהובלת המשרד להגנת הסביבה ליוון, על-מנת לבצע ביקורת על אוניה חשודה. החוקרים נמצאים שם כעת ומבצעים את הביקורת.
צוות מטעם המשרד להגנת הסביבה שהגיע בשבת לאתונה שביוון קיים בדיקה של ספינה החשודה בזיהום חופי ישראל. הצוות עובד בשיתוף פעולה מלא עם הרשויות ביוון, כמקובל במקרים אלה. הגעת הצוות המיוחד מטעם המשרד להגנת הסביבה תואמה יחד עם משרד החוץ ושגרירות ישראל ביוון, וכללה שיח בין השרה להגנת הסביבה ומנכ"ל המשרד לבין שגריר יוון בישראל.
על פי המשרד להגנת הסביבה בשום שלב לא בוצע תיאום עם האונייה, בעליה או מי מטעמה אלא רק עם הרשויות ביוון, כמקובל במקרים אלו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מפגע מתוכנן
    שירה 02/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחפשים איפה להיפטר מהזבל אז אם יפקירו את האזור האחראים יצטרכו לתת דו"ח על הפקרות של מי שתייה בישראל
    סגור