חדשות

לפיד או נתניהו? שבוע לסבב ההמלצות אצל הנשיא, זאת מפת הממליצים

בחירות 2021 השלב הבא, אחרי שיום הבחירות מאחורינו ותוצאות האמת נמסרו, הגיע שלב ההמלצות אצל נשיא המדינה, שלב קריטי שיקבע מי יקבל ברביעי הבא את מלאכת הרכבת הממשלה מהנשיא, על רקע חוסר ההכרעה, זאת מפת הממליצים
עמיאל ירחי | 
צילום הכנסת - אוליבר פיטוסי פלאש 90 מרצ - אתר הכנסת הליכוד - פייסבוק יש עתיד פייסבוק תקווה - צילום מסך
כמעט שבוע לאחר הבחירות ועל רקע חוסר ההכרעה הודיע היום (שני) מנכ"ל בית הנשיא כי כבר ביום שני הבא יגעו כל ראשי הסיעות שנבחרו לכנסת לסבב ההתייעצויות המסורתי, סבב קריטי שלאחריו יטיל נשיא המדינה רובי ריבלין על מי להטיל את מלאכת הקמת הממשלה, זוהי מפת הממליצים.
כרגע בגוש הימין של נתניהו יש כ-52 ממליצים צפויים עם הליכוד (30), ש"ס (9), יהדות התורה (7) והציונות הדתית (6). ליאיר לפיד המועמד השני המוביל לקבלת ההמלצות הרבות ביותר יש כרגע כ-37 ממליצים צפויים עם יש עתיד (17), העבודה (7), ישראל ביתנו (7), הרשימה המשותפת (6) ומר"צ (5). תקווה חדשה (6) וימינה (7) טרם הודיעו על מי ימליצו ומנסים לארגן גוש ממליצים משלהם יחד עם כחול לבן (8) שגם היא לא הודיע על מי תמליץ. כרגע שני הגושים הגדולים מחזרים אחרי רע"מ (4) שטרם הודיעה במי תתמוך וכזכור יכולה לתת לנתניהו ממשלה עם תמיכה מבחוץ.
בני גנץ בניסיון להקמת גוש מרכז- שמאל לגוש מרכז, גנץ פנה היום (שני) ללפיד, בנט וסער בקריאה לפגישה מרובעת: ״בואו נשב בהקדם ונמצא את הדרך לעצור את שלטון נתניהו ולהקים ממשלה ישרה״.
כפי שהתבצע לראשונה בבחירות 2019, הנחה נשיא המדינה על העברת מפגשיו עם הסיעות השונות בשידור חי, בכל אמצעי המדיה השונים בשקיפות מלאה מול אזרחי ישראל. עוד נמסר מבית הנשיא כי כבר ביום רביעי הבא יחליט הנשיא על איזה חבר כנסת להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה