חדשות

בל"ד בהצהרה דרמטית: "לא נמליץ על אף אחד מהמועמדים לנשיא"

בסיעה שבתוך הרשימה המשותפת החליטו שלא להמליץ לנשיא על אף אחד מהמועמדים לראשות הממשלה וקראה לשאר המפלגות הערביות להימנע מהמלצה: "מדובר במועמדים המתכחשים לזכויות העם הפלסטיני"
אביחי דלאל | 
סמי אבו שחאדה (צילום מרים אלסטר פלאש 90)
הלשכה הפוליטית של סיעת בל"ד מתוך הרשימה המשותפת הודיעה הערב (רביעי) כי היא לא תמליץ על יאיר לפיד את מלאכת הרכבת הממשלה, כמו גם כל מתמודד אחר לראשות הממשלה. בבל"ד קראו לכל המפלגות הערביות להצטרף אליהם.
בלשון ההודעה של בל"ד נכתב: "בל״ד קוראת למפלגות הערביות להימנע מהמלצה, בין היתר משום שבכל מקרה מדובר במועמדים המתכחשים לזכויות העם הפלסטיני, ולא מוכנים לבטל את חוק הלאום ויתר החוקים הגזעניים והמפלים. אין כיום אף מועמד רציני שמוכן להתחייב לביטול המדיניות של דחיקת החברה הערבית לשוליים. לנו בבל״דאין מה לחפש במאבקים הפנימיים במחנה הימין הישראלי, ולא נלך שולל אחר אשליות ושקרים של השמאל הציוני. החלפת אישים היא חסרת משמעות אם לא משנים את המדיניות באופן יסודי, ושינוי כזה לא נראה באופק״.
​כזכור, לבל"ד יהיה חבר כנסת אחד בלבד בכנסת ה-24, סמי אבו שחאדה, שהיה במקום השלישי ברשימה המשותפת ונכנס לבד מהסיעה. המשמעות היא שבמידה ואחד המתמודדים שירצו להרכיב את הממשלה יצטרכו את הכרעת המשותפת, הם יהיו חייבים לפחות 56 מנדטים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה