חדשות

בשביל זה הוא ויתר על הכנסת: הג'וב החדש של גדי איזנקוט

הרמטכ"ל לשעבר, יכהן כיו"ר דירקטוריון סטורג' דרופ המתמחה בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות לאגירת אנרגיה ירוקה. יונה פוגל, שכיהן כמנכ"ל קבוצת פז, משמש כסגן יו"ר החברה. איזנקוט נרגש: "ההתמודדות עם שינויי אקלים קיצוניים היא חשובה"
כפיר אדר |  5
גדי אייזנקוט (צילום פלאש 90)
לאחר שסירב להכנס לכנסת ה-24, זה התפקיד הניהולי החדש של גדי איזנקוט: חברת האנרגיה הירוקה סטורג' דרופ (StorageDrop) הודיעה הבוקר לבורסה (רביעי) על מינויו של הרמטכ"ל לשעבר ליו"ר דירקטוריון החברה. עבור איזנקוט, מדובר בתפקיד הניהולי הראשון במגזר העסקי , לאחר סיום כהונתו כרמטכ"ל.
בחודש שעבר הודיעה סטורג' דרופ על כניסה לבורסת תל-אביב, באמצעות מיזוג עם מדיוי תראפיוטיק. לפי מזכר ההבנות שנחתם בין 2 הצדדים, בעלי המניות של סטורג' דרופ יחזיקו עד כ-75% בדילול מלא מהון המניות של מדיוי, שהתמקדה עד כה בייצור מוצרי קנאביס רפואי.
סטורג' דרופ מתמקדת בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות לאגירת אנרגיה ירוקה. החברה מפתחת שתי מערכות אגירת אנרגיה נפרדות למטרות שונות: הראשונה, מערכת אגירת אנרגיה באוויר דחוס לייצור חשמל במתקני אנרגיה מתחדשת, דוגמת שדות פוטו-וולטאיים (סולריים); והשנייה, מערכת אגירת אנרגיה לאספקת קירור ומיזוג אוויר למבנים במגזר העסקי והפרטי.
המערכת הראשונה מיועדת לאגור אוויר בלחץ גבוה, בשעות שבהן הביקוש לחשמל נמצא בשפל, והמרת האוויר הדחוס לאנרגיה חשמלית בהתאם לצורך. המערכת השנייה תאגור "תערובת גז מזגנים" ידידותית לסביבה ותאפשר קירור ומיזוג אוויר באמצעות צריכת גז מצוברי גז תת קרקעיים כשם שצורכים גז עבור בישול וחימום מים ביתי. המערכות יותאמו לספק אנרגיה בעלות אגירה תחרותית במונחי קילו-וואט לשעה לעומת מערכות מתחרות.
הפתרונות של סטורג' דרופ נועדו לפתור את הפער שבין זמינות האנרגיה מהטבע לבין זמן השימוש בה - פער שמחייב פתרון אגירה. כמו כן, הגידול בייצור חשמל ממקורות מתחדשים מוגבל בגלל שאין לו פתרון אגירה ראוי.
לצד איזנקוט, מובילים את סטורג' דרופ, סגן יו"ר החברה, יונה פוגל שכיהן במשך 13 שנה כמנכ"ל קבוצת פז ויו"ר דירקטוריון חברות הבת שלה. מנכ"ל ומייסד החברה הוא שי כהן, בוגר תואר שני בהנדסת מכונות מהטכניון ובעל נסיון רב בתחום האנרגיה המתחדשת. היועץ המדעי של החברה הוא פרופ' גרשון גרוסמן, העומד כיום בראש פורום האנרגיה במוסד נאמן בטכניון.
איזנקוט, הרמטכ"ל ה-21, כיהן בתפקיד בין השנים 2015-2019. לאיזנקוט תואר ראשון בהיסטוריה כללית מאוניברסיטת תל אביב, ותואר שני במדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה. מאז שיחרורו, איזנקוט הצטרף למכון וושינגטון למדיניות המזרח התיכון וב-2019 הצטרף כעמית מחקר בכיר למכון למחקרי ביטחון לאומי. 
גדי איזנקוט מסר: "ההתמודדות עם שינויי אקלים קיצוניים ויצירה של חלופות אנרגיה זמינות וירוקות הנה בעלת חשיבות רבה. טכנולוגיות אגירת האנרגיה הירוקה של סטורג' דרופ הן כלי חשוב בהתמודדות זו. אנרגיה ירוקה, הניתנת לאגירה, זולה לעומת דלקים קונבנציונליים. היא עתידה לחסוך הוצאות אנרגיה במגזר הפרטי והעסקי. חשוב שישראל תהייה בחזית המאמץ העולמי בתחום הזה"
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    פוגל הנחית אסון סביבה ענק על ישראל
    סגנו פוגל אסון 04/2021/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ברכות לאיזנקוט על המשימה החשובה! חבל שבחר בפוגל כסגנו. פוגל ״תפר״ את הסכם קצאא עם האמירויות והנחית את אחד מאיומי הסביבה הגדולים על ים סוף וים תיכון. פוגל הוא אויב סביבה גדול ושנוא, והורס לאיזנקוט.
    סגור
  • 4.
    אעלק ויתר, מי היה בוחר בלוזר הזה (ל"ת)
    עובד מדינה פרזיט 04/2021/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    בהצלחה , רק שלא יחבור לשקרן ברק (ל"ת)
    דודי 04/2021/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    נהדר
    נדביה 04/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מצוין,טוב לו ועוד יותר טוב לעם ישראל.
    סגור
  • 1.
    נו באמת.... רק כסף בראש שלו. (ל"ת)
    שי 04/2021/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור