חדשות

גדעון לוי: "איך אפשר שלא לשמוח בשחרורו של אבו-מוך"?

רק לפני יומיים השתחרר המחבל רושדי אבו-מוך שחטף ורצח את החייל משה תמם ז"ל. גדעון לוי פתח הבוקר את הטור שלו כשהוא תומך בקבל הפנים החמה שזכה לה אבו-מוך בבאקה: "דווקא בשבוע השואה ניתן היה לצפות לרגישות לכאבו של הזולת"
שירה יום טוב |  13
גדעון לוי (צילום משה שי פלאש 90)
גדעון לוי  בטור ב"הארץ" מביע הבוקר תמיכה במחבל אבו-מוך שהשתחרר השבוע, זאת לאור יום השואה וכותב, "לערבים בישראל אסור לשמוח. ביום השואה צריכים להזדהות עם כאבו של העם היהודי. ביום הזיכרון הם צריכים לעמוד דום לזכר החיילים שהרגו בבני עמם. ביום העצמאות הם צריכים לעלוץ ולשמוח על כינון המדינה שקמה על חורבות ארצם וחרצה את גורלם לכל דבר חוץ מאשר לעצמאות". לוי ממשיך בביקורת הנוקבת שלו וכותב, "ישראל תובעת מהם הזדהות צייתנית, בזמן שהיא עצמה לא מוכנה לגלות שום הבנה, חמלה, אהדה או הזדהות עם אסונותיהם ואפילו לא עם רגשותיהם". לפעמים היא אפילו מפלילה אותם. כל חריגה נחשבת לבגידה. ראו איך אבתיסאם מראענה הסתבכה".
על קבלת הפנים החגיגית שנערכה למחבל אבו מוך כתב, "35 שנים, יותר ממחצית חייו, ישב רושדי אבו מוך בכלא על רצח החייל משה תמם. במשפחתו של אבו מוך מאושרים בשחרורו — איך אפשר שלא. בעירו, באקה אל גרבייה, שמחים לשובו — איך אפשר שלא. בני עמו שמחים לשחרורו — איך אפשר שלא. רבים רואים בו גיבור, אדם שהחליט להקריב את חייו במאבק אלים נגד העוול. גיבור, בדיוק כמו גיבורים ישראלים שהרגו במאבק להקמת המדינה".
"חיילים הורגים אזרחים חפים מפשע בגדה המערבית כדבר שבשגרה, וכמעט אף פעם לא עומדים לדין. 35 שנות מאסר? גם לא 35 שניות חקירה. אבו מוך התקבל בשמחה בבאקה. יש אפילו ח"כ לשעבר שקידם את פניו. מקהלת הפשיזם מחרישת האוזניים: לשלול את אזרחותו — שר הפנים כבר בודק; לסלק את הח"כים הערבים מהכנסת, הימין כבר מאיים. אם זה היה תלוי בהם, אבו מוך היה מוצא מזמן להורג, כמותו עוד מאות ואלפים שהעזו להתנגד בכוח לכיבוש".
"דווקא השבוע, שבוע השואה, מותר היה לצפות למעט פחות גילויי פשיזם ולמעט יותר אנושיות ורגישות לכאבו של הזולת, גם אם אינו יהודי" כך חותם לוי.
תגובות לכתבה(13):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    חבל שלא חטפו אותך גדעון (ל"ת)
    אא 05/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    חבל שהמחבלים לא חטפו אותו אז גם אנחנו יכלנו לחגוג
    משה 03/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תשחרור שלהם
    סגור
  • 10.
    חלאה אתה יש לך מקום ליד היטלר בגהנום
    דידי 05/2021/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אדם נבזה נבלה אמן תמות
    סגור
  • 9.
    חולה
    מרחמת על גיידעוןלוי 04/2021/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בושה וחרפה
    סגור
  • 8.
    אפס מאופס
    חיים 04/2021/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אפס מאופס אנטשימי שונא חיילי צה"ל שמגנים עליו ואנשים שכמותו באופן יום יומי משווה את גיבורי חיילנו שמגנים על אנשים חפים מםשע לעומת טרוריסטים רוצחים ילדים ומשפחות שלמות חפים מפשע, שיילך לחיות בעזה ויתמוך בהם משם כי מתוך המדינה לא ייצא לו כלום וגם הוא לא ראוי לחיות במדינה הנפלאה שלנו.
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    בושה
    אלי 04/2021/08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    עוכר ישראל והעם היהודי. צא לנו מהחיים עוף מארצנו.
    סגור
  • 6.
    גדעון לוי
    אב 04/2021/08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אתה שמח על שחרורו של רוצח, גם אם שילם את חובו יש דם על ידיו. מה עם החייל שנרצח על לא עוול בכפו ? מסתבר: כשזה לא נוגע לך אישית מה אכפת לך לכתוב ? את אפילו משתכר מכך. צביעות היא המעלה הנמוכה ביותר.
    סגור
  • 5.
    נפולת דוחה של אנטישמי מבית (ל"ת)
    מצפון 04/2021/08
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 4.
    חשבתי שהוא פנה ימינה
    מיכאלה 04/2021/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אבל שמאלני נשאר שמאלני זה בדי אן איי שלהם !! בושה וחרפה !!!
    סגור
  • גדעון לוי
    אב 04/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תלוי איך התעורר
    סגור
  • 3.
    בושה למדינה
    אזרח מודאג 04/2021/08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תרועות ניצחון ותהלוכה חגיגית - כך קיבלו תושבים מבאקה אל גרביה את המחבל רושדי אבו מוך שרצח את החייל משה תמם הי"ד. בין החוגגים - בכיר מפלגת רע"מ.
    סגור
  • 2.
    גדעון לוי התבלבל
    אלי 04/2021/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    גדעון לוי הנכבד שכח כנראה שמדובר ברוצח. ברור שמשפחתו שמחה לשובו. אבל טוען גדעון שגם "בני עמו שמחים לשובו". גדעון נותן לרוצח תעודת כשרות כי הרי הנרצח הוא מבני עם אחר והרצח בוצע אך ורק בגלל היותו בן עם אחר. ואנחנו בני "העם האחר" צריכים להשלים עם השמחה הזו !. יש משהו "עקום" בלוגיקה של גדעון
    סגור
  • 1.
    רק גזען חושב שרק גוי יכול להיות אנטישמי (ל"ת)
    גדעון ארליך 04/2021/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור