חדשות

בעקבות התקלה בנתנז, שר החוץ האיראני מאיים, "ננקום בישראל"

שר החוץ האיראני האשים הבוקר את ישראל בתקיפה של הצנטריפוגות שנחנכו אתמול במפעל העשרת אורניום בנתנז. לצד ההאשמה גם הבטיח "ננקום בישראל". לפיגורמים, ייקח חודשים רבים להתגבר על התקלה
שירה יום טוב | 
מוחמד זריף (צילום khamenei.ir)
האיראנים מדווחים, "גילינו את זהותו של מי שביצע את הפיצוץ בנתנז, התחלנו לנקוט בצעדים לרדיפתו ומעצרו". זאת לאחר הצהרת שר החוץ האיראני הבוקר בה האשים הבוקר את ישראל בפגיעה שנגרמה אתמול למפעל העשרת האורניום בנתנז, זאת לאחר שאתמול דווח על תקלה ולא פירטה מעבר. זריף הוא הגורם האיראני הרשמי הראשון שמטיל את אחריות האירוע על ישראל וכעת עם ההאשמה מגיע גם האיום לנקמה מצד איראן.
"הציונים רוצים לנקום בגלל ההתקדמות שלנו לעבר הסרת הסנקציות, הם הצהירו בפומבי שהם לא יאפשרו זאת, אבל אנחנו ננקום בציונים". כך אמר זריף לטלוויזיה הממלכתית של איראן.
הלילה דווח כבר עיתון  ה"ניו יורק טיימס" שלפי גורמי מודיעין אמריקנים וישראלים התקלה שארעה במפעל בנתנז חמורה מאוד ותפגע קשות באתר. בדיווח של ה"טיימס" נאמר כי לפי הגורמים יידרשו חודשים רבים כדי לתקן את התקלה ולחדש את העשרת האורניום באתר.
עוד נטען שהפיצוץ הוא פעולה מסווגת המיוחסת לישראל וגרם להרס מוחלט של המערכת האחראית לספק חשמל לצנטריפוגות התת-קרקעיות שך האתר. כזכור, רק יממה לפני הפיצוץ נחנכו הצנטריפוגות המתקדמות במפעל שיועדו לשכלל את העשרת האורניום. לפי מקורות הניו יורק טיימס: "זו מכה קשה מאוד ליכולתה של איראן להעשיר אורניום". לא ברור אם ארה"ב קיבלה עדכון מישראל על הפעולה
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה