חדשות

הפסיקו להיות גיבורים? חברי הרשימה המשותפת יישבעו לכנסת במליאה

אחרי הפרובוקציה המתוכננת בהשבעת הכנסת ה-24 בגינה נשללו זכויותיהם הפרלמנטריות, הח"כים מהרשימה שהיו מעורבים ייאלצו לומר 'מתחייב אני' ולהשבע אמונים למדינת ישראל כדי שיוחזרו להם התנאים וההטבות הפרלמנטריות
כפיר אדר | 
חברי הרשימה המשותפת (צילום מרים אלסטר פלאש90)

אחרי הפארסה בהשבעת הכנסת ה-24, חברי הכנסת מהרשימה המשותפת ייאלצו היום (שני) להתקפל למרות 'המחאה' שלהם וישבעו אמונים לכנסת וכמתחייב, בכל זאת? מי היה מוותר על השכר ועל כל הפינוקים שהם אמורים לקבל על חשבון משלם המיסים והציבור?

חברי הכנסת איימן עודה (חד"ש), סמי אבו שחאדה (בל"ד), עאידה תומא-סלימאן (חד"ש) ועופר כסיף (חד"ש) מהרשימה המשותפת יושבעו מחדש במהלך מליאת הכנסת, זאת לאחר שכזכור במהלך טקס ההשבעה חברי הכנסת הביעו מחאה על כך שתלמידו של כהנא, איתמר בן גביר, הושבע לכנסת וזכה ללגיטימציה ממוסדות השלטון ואמרו בין היתר: "נשבע להלחם בגזענות", או "נשבע להאבק באפרטהייד".  
 

הח"כים מסרו: "בטקס ההשבעה מחינו על מנת להעלות על סדר היום את המאבק בגזענות, סוגייה משמעותית עבור האזרחים הערבים שסובלים מאפליה מוסדית, הסתה ופשעי שנאה".
עוד הוסיפו הח"כים המדוברים: "זו הכנסת הימנית והגזענית ביותר שידעה ישראל, ולכן תפקידנו להאבק בגזענות ובכיבוש ולמען שלום, שוויון ודמוקרטיה הוא חשוב מתמיד. נשבענו לכנסת שלוש פעמים בשנתיים האחרונות, והיום נשבע בפעם הרביעית".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה