חדשות

אופיר סופר בריאיון: "לקח לי הרבה שנים להבין שהפציעה היא מעבר לגופנית"

יום הזיכרון הוא זמן גם לשים לב אל הלוחמים ששבו משדה הקרב כשהם סוחבים פוסט טראומה לכל החיים, חבר הכנסת אופיר סופר בראיון ל-ice מספר על הקרב בו נפצע ומתייחס לסיפור הקשה של פצוע צה"ל שהצית עצמו בתחילת השבוע
עמיאל ירחי | 
אופיר סופר (צילום שריה דיאמנט פלאש 90)
בשנת 1996 אופיר סופר היה קצין צעיר ונלחם בקרב הקשה על קבר יוסף, במהלך הקרב סופר נפצע בגופו, איבד חברים לנשק וספג פציעה פוסט טראומטית, היום סופר הוא חבר כנסת מטעם הציונות הדתית ועמד בראש הועדה לטיפול בהלומי קרב ובנפגעי פוסט טראומה.
השבוע איציק סעידיאן, נכה צה"ל שסובל מפוסט טראומה הצית את עצמו, אתה חושב שהממשלה עושה מספיק למען נכי צה"ל?
אני חושב שהמדינה צריכה לעשות הרבה יותר, זאת דוגמה אחת קיצונית אבל לא היחידה עם אנשים שסוחבים את הפציעות שלהם כל השנה.
הפער בטיפול הוא עניין כספי או באמון שלא נותנים לאותם חיילים?
אני חושב שזה הרבה יותר מורכב, מדובר בפגיעה קשה שלא הכרנו אותה כמה עשרות שנים, אבל ידענו עליה מספיק כדי לטפל. יש גם תחושה שפוסט טראומה אולי פוגע באתוס של הגבורה.
תחושה של מי? משרד הביטחון? צה"ל?
בחברה הישראלית כולה וגם אצלם, בתת מודע זה מייצר קושי לתת טיפול, האמת היא כמובן שזה הפוך לגמרי ומדובר בטובי בנינו שהלכו ולחמו תחת אש והם חיים עם המון ייסורי מצפון וזה חלק מהפוסט טראומה.
אתה גם השתתפת בקרב, בקבר יוסף, קרב קשה בו נפצעת פיזית ולאחיו גם סבלת מפוסט טראומה, נתקלת בקשיים כשביקשת עזרה והכרה באותם שנים?
אולי בגלל שהפציעה שלי הייתה חשופה ופיזית קיבלתי הכרה, אבל לקח לי הרבה שנים להבין שיש לי גם פציעה מעבר לגופני ושאני סוחב את הקרב הקשה ההוא, זה גם חלק מהעניין היכולת לבוא ולומר את זה לעצמך, זה חלק מהעבודה שצריך לעשות.
אתה רוצה לשתף בזיכרונות מיום הקרב בקבר יוסף בו נפצעת?
אני נמצא ממש על יד ביתו של חבר ילדות שלי, מיקי (מיכאל דדוש), מיקי נהרג בקרב ההוא בקבר יוסף שבו אני נפצעתי, מיקי ואני גדלנו יחד למדנו באותה כיתה הוא היה מ"מ 1 אני הייתי מ"מ 2 מיקי נכנס ועל מותו שמעתי רק למחרת הקרב כשהתאוששתי מהניתוח.
איזה עבודה צריך לעשות בנושא לדעתך?
לא דווקא הצעות חוק, קודם כל שינוי מדיניות ולהתחיל לפעול אחרת, צריך פה שינוי מקצה לקצה, מהטיפול בפצועים בכלל ובנושאי פוסט טראומה בכלל.
מה אתה מאחל למדינת ישראל לרגל ליום העצמאות?
יום הזיכרון הוא יום מחבר, זה יום בו מסתכלים על החברה הישראלית ואפשר לומר כולך יפה רעייתי ומום אין בך, צריך לזכור ביום הזה למה שבנו לארץ הזו. לאהוב את כולם. אני מאחל למדינה שנוכל לצמוח יחד ולראות בביאת גואל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה