חדשות

טיקטוק הסירה סרטוני אלימות של מוסלמים נגד חרדים

אחרי שבשבועות האחרונים ברשת הטיקטוק עולים יותר ויותר סרטוני אלימות של מוסלמים נגד יהודים חרדים, שרת התפוצות כתבה מכתב למנכ"ל טיקטוק ישראל  בדרישה להסיר, בטיקטוק הגיבו: "פתחנו בחקירה מקיפה והסרנו את הסרטונים המדוברים"
אביחי דלאל | 
שרת התפוצות והטיקטוק (צילום אוליבייר פיטוסי פלאש 90)
בשבועות האחרונים התחיל "טרנד" חדש ברשת החברתית טיקטוק, מיעוט קיצוני של מוסלמים מכה ומרביץ ליהודים חרדים ומעלה את הסרטונים האלה לרשת, הדוגמה הכי בולטת לכך היה סרטון שהופץ במוצאי שבת האחרונה שבו רואים צעיר מוסלמי סוטר לנער חרדי ברכבת הקלה בירושלים. שרת התפוצות, עומר ינקלביץ' יצאה אתמול (שני) במכתב למנכ"ל טיקטוק ישראל, שהגיב כי התכנים יוסרו וכי נפתחה חקירה בנושא.
שרת התפוצות, עומר ינקלביץ' כתבה במכתב כי: "בתקופה האחרונה רבו הפרסומים ברשת 'טיקטוק', אשר מתעדים באופן ברור ובוטה אלימות מזעזעת של מוסלמים כנגד יהודים בעלי חזות חרדית. אמצעי השימוש באלימות מגוונים: סטירה ברכבת, הילוך אימים במזרח ירושלים באמצעות דחיפות ולאחרונה גם שימוש באבנים. התמונות מזוויעות ומזכירות תקופות מצמררות בעברו של העם היהודי".
עוד הוסיפה ינקלביץ' כי: "נדמה כי במקום לשמש בתור רשת שיתוף סרטוני ריקוד, בישול או הומור, הטיקטוק הפכה לכר פורה להסתה ואלימות קשה בישראל. לצד מאמצי האכיפה הפליליים, יש להבהיר כי הפצת הסרטונים מעוררת השראה בקרב מחבלים נוספים שרוצים 'לזכות בתהילה' ולפגוע ביהודים נוספים". 
לאחר מכן, ינקלביץ' דרשה: "לצערי, עד כה לא שמענו מילה אחת של גינוי או לקיחת אחריות מרשת טיקטוק. אף לא משפט אחד על נכונות, רצון או הכרה שבסכנה. אני קוראת לך כמנכ''ל החברה להגביר את האכיפה על הפצת תכנים אלו ולמנוע את אפשרות הפצתם. הרצח הבא מעבר לפינה. במצב הנוכחי, לא תוכלו לומר 'ידינו לא שפכה את הדם הזה ועינינו לא ראו'. עליכם להתעורר, לפני שיהיה מאוחר מדי".  

שרת התפוצות, עומר ינקלביץ' (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)
אסף שגיא, מנכ"ל טיקטוק ישראל הגיב לדבריה של שרת התפוצות וטען כי בטיקטוק  החלו לטפל בסרטונים. אסף שגיא כתב לשרה: "ברצוני להבהיר שאנו שותפים לגינוי חריף של פרסומים בהם יש שיח שנאה ואלימות מכל סוג שהוא בפלטפורמת טיקטוק. הביטחון והבטיחות של חברי קהילת טיקטוק הם בראש סדר העדיפויות שלנו וכללי הקהילה שלנו מבהירים כי איננו מאפשרים שום תוכן פוגעני או שיח שנאה בפלטפורמה. אנו פועלים ללא הרף להסרת תכנים פוגעניים ואף למנוע מהם לעלות לפלטפורמה, ונוקטים פעולה של הסרת הסרטונים וחסימת בעלי החשבונות המדוברים לצמיתות בעזרת צוות ייעודי לנושא שמנטר תוכן כגון זה בכל השפות וכולל בשפה העברית". 
שגיא הסביר גם את הפיקוח של טיקטוק ישראל על התכנים המועלים: "רבבות סרטוני וידאו עולים לטיקטוק בכל דקה ביממה, אך חרף שטף התוכן מצליחים הכלים האוטומטיים שלנו ובודקי התוכן האנושיים לבלום את הסרטונים שמפרים את הכללים כך שברוב המקרים איש לא מספיק לצפות בהם זאת בהתאם לדו"ח השקיפות העולמי האחרון שלנו שפורסם בחודש פברואר 2021 ומתוכו עלה כי כ-90 מיליון סרטונים הוסרו מטיקטוק במחצית השניה של שנת 2020% ,83 מהם לפני שמישהו הספיק לצפות בהם בכלל".
לאחר מכן שגיא התייחס לטיפול בסרטונים האנטישמיים: "בנוגע לסרטונים שציינת -ברגע שהנושא הובא לידעתינו מיידית פתחנו בחקירה מקיפה והסרנו את הסרטונים המדוברים וכן סירטונים נוספים שהוסרו בטרם נצפו. חשבונות מסויימים אשר הפרו באופן חוזר ונשנה את כללי הקהילה שלנו נחסמו לצמיתות. אנו רואים במשרד התפוצות שותף חשוב למלחמה באנטישמיות ובנוסף לעבודה ההדוקה עם חברי הוועדה למניעת שיח שנאה ואנטישמיות ונשמח להדק את קשרי העבודה גם עם המשרד התפוצות בכל הנוגע לדיווח מיידיי של תכני שנאה המפרים את כללי הקהילה של טיקטוק העולמית". 

אסף שגיא, מנכ"ל טיקטוק ישראל (צילום: Ex.co)
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה