UNDER 40

"שלא יהיה ספק - אשמח להימכר לגוגל, אבל עיקר החשיבה היא למוצר עצמו"

כשמכירת ווייז מהדהדת ברקע, החלטנו לארח ב-under 40 את היזם יניב רוזן מאפליקציית 'פרופיינדר'. על הרעיון, רמי לוי, ומה יקרה אם תבוא הצעה מחו"ל
יניב רוזן (צילום יח"צ)
סתימה בביוב הביאה את יניב רוזן להמציא את פרופיינדר , אפליקציה שתעזור לכם למצוא איש מקצוע אמין ופנוי, שיגיע אליכן במהירות, ולאיש המקצוע לקבל פידבקים מלקוחות מרוצים. זה יכול להיות אינסטלטור, חשמלאי, אבל גם בייבייסיטר, אופי ג\'חנונים או מאמני כושר.
אז איך כל זה קשור לאפליקציית ווייז, והאם גם רוזן (31) בדרך לעשות את המיליארד הראשון שלו על האפליקציה שזוכה עד כה לביקורות טובות?
1. איך נולדה האפליקציה?
האפליקציה נולדה בעקבות מקרה פרטי שקרה לי. עברתי דירה ובשישי אחר הצהריים הפעלתי מכונת כביסה. התברר שהביוב כולו סתום והמים הציפו את כל הקומה הראשונה. במקרה כזה, ביום ובשעה הזו אין לך למי לפנות. אחרי כמה ימים הסתבר לי שהשכן שלי הוא אינסטלטור והצטערתי שלא היה לי כלי שהיה מאפשר לי לדעת על כך ולהזמין אותו לתקן את הבעיה. שכללנו את הרעיון והגענו למסקנה שאין משמעות למיקומו הפיזי של העסק עצמו, אלא רק לאדם, האדם הוא העסק. אז פיתחנו כלי שמצד אחד מאפשר לנותן שירות לפרסם את עצמו בכל מקום שהוא מגיע אליו בחינם, ומצד שני לכל מחפש שירות - למצוא באותו הרגע את האדם שיוכל לעזור לו עם הבעיה שלו. \'פרופיינדר\' פותרת בעיות גם לנותן השירות וגם למחפש השירות.
2. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
אפיון ומחקר על השוק שבו המוצר שלך עומד לצאת. יזמים לא משקיעים מספיק במחקר ובדיקות על העולם שמקיף את האפליקציה או התוכנה שהם מעוניינים לפתח. יצא לי לשבת בסיטואציות שבהן היזם סיפר לי בשבחי הרעיון שלו וכמה בדיקות הוא ביצע ושאין דבר כזה, ותוך כדי פגישה מצאתי שניים או 3 מיזמים דומים קיימים או שהתרסקו. גם אם הרעיון שלך קיים ב-1,000 וריאציות, זה בסדר גמור, החוכמה היא לעשות אותו טוב יותר.
3. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
כולם רודפים אחרי האקזיט ולא רואים את הדרך. שלא יהיה ספק - גם אני אשמח למכור את החברה או המיזם שלי לגוגל, אבל כרגע עיקר החשיבה שלי היא למוצר עצמו ואיך אנשים יכולים להפיק ממנו תועלת.
4. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
היו לא מעט הישגים שאני גאה בהם. לאחר שנתיים של עבודה קשה, אני יכול להגיד ש-5 פרויקטים שהייתי מעורב בהם, כבר גייסו לא מעט כסף או שנמכרו לגופים גדולים. יש עוד 3 פרויקטים שייצאו בחודשים הקרובים ואני מאמין שילכו במסלול הבטוח להצלחה.
5. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?
לימדתי מתמטיקה בתיכון קריית חיים. זה מפתיע במיוחד לאור העובדה שהמורה למתמטיקה שלי אמרה לאימא שלי שאני הומאני ולעולם לא אדע מתמטיקה ברמה נורמאלית.
6. אם לא היית עוסק בסטארט אפ, בטוח היית:
קאובוי ברמת הגולן.
אפליקציית פרופיינדר (צילום מסך)
אפליקציית פרופיינדר (צילום מסך)
7. מי פתח לך דלת?
היו מספר אנשים לאורך הדרך. הראשון הוא רמי לוי. בתור סטודנט בשנה ב\', הגעתי אליו לירושלים ביחד עם שותף, כשהיו לנו כמה חוזים ורעיון למיזם. רמי האמין בנו ובלי יותר מדי קשקושים, נתן לי גב כלכלי, ולימים גם רכש את כל המניות בחברה, שבתוך זמן קצר מאד הפכה להיות שחקן משמעותי בתחום הפרסום לסטודנטים.
השני, ומשמעותית לא פחות היא קבוצת ביזפורטל שראתה את מה שהצלחתי להקים בהיותי סטודנט ונתנה לי לנהל את אחד מפרויקטי התוכנה הגדולים שהתנהלו כאן בשנים האחרונות. בתקופה הזו למדתי המון וזה מה שנתן לי את הדחיפה להתמקד בתוכנה ובהפיכת מיזמים מרעיונות למוצרים עובדים.
8. כלל אחד בעבודה שאתה לעולם לא מפר
לעולם לא אגיד למישהו שהרעיון שלו מצוין רק בשביל למצוא חן או לסגור עסקה.
9. מה יש לווייז ללמוד מכם?
ווייז זה כלי מדהים. בתור אחד מראשוני המשתמשים בו - עוד מימי הנוקיה העליזים - אני רואה דמיון רב בין החזון של מקימי ווייז לזה שלנו. גם אנחנו מגיעים ממקום של רצון לעזור לקהילה. אני מקווה מאד שבקרוב יצא לי לשבת עם החבר\'ה בווייז ולחלוק איתם את הרעיונות שיש לנו בנוגע לשילוב של הפלטפורמה שלנו עם שלהם.
10. מה למדת מהעסקה של גוגל ווייז?
היה ברור שאחד הגופים הגדולים ירצה לשים את הידיים שלו על הפרויקט המדהים הזה. למען האמת, חשבתי שאפל היא זו שתבצע את הרכישה כי היא צריכה את ווייז יותר. אבל גוגל כמו גוגל, הגיעה למאני-טיים מוכנה. אני חושב שזה יכניס קצת רוח למפרשים בכל הנוגע לגיוס כספים, וזה בטח יעזור לנו, כשכבר קיבלנו כותרות שמזכירות אותנו בנשימה אחת עם ווייז, וזה כבוד ענק.
11. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?
להגיע כבר להשקה בחו\"ל שאמורה להתבצע בקרוב מאד.
12. מתי אתה מוכר לגוגל?
גוגל מקדמים יוזמות שלהם ומקימים אתרי אינטרנט לבעלי עסקים. החשיבה שלנו שונה, כי אנחנו אומרים - נותן שירות לא צריך אתר אינטרנט, הוא צריך לקוחות, ואם הוא יכול לקבל אותם ישר לטלפון ובחינם, מה טוב. יש המון התעניינות ממשקיעים בארץ ובחו\"ל. אני יכול לומר שהתכנית העסקית שלנו כבר נמצאת אצל כמה גופים רציניים שבוחנים את גובה ההשקעה, ואנחנו מוכנים ומזומנים לגייס את הסבב השני שלנו.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אחלה אפליקציה (ל"ת)
    גלעד 06/2013/27
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • 2.
    Profinder
    אורנה 06/2013/17
    הגב לתגובה זו
    5 3
    מאמינה בך וביכולותיוך להמריא , הצלחה שלך היא הצלחה של כולנו !
    סגור
  • 1.
    רוז
    יאיר 06/2013/16
    הגב לתגובה זו
    5 2
    שימושי ביותר. כל הכבוד.
    סגור