נבחרת אייס

פרשת הריגול של המשטרה היא הוכחה שנעשתה בישראל הפיכה

מה למדנו מסערת פרשת הריגול והפריצה מרחוק לפלאפונים של סביבת נתניהו על ידי  משטרת ישראל והפרקליטות? שהם היו כל כך להוטים לבצע הפיכה כנגד ראש הממשלה הנבחר בנימין נתניהו, עד שביצעו לשם כך, עבירות פליליות מהרף הגבוה ביותר שקיים בספר החוקים הישראלי
יאיר נתניהו
יאיר נתניהו |  30
חברת NSO (צילום pixabay, pngwing)
חוקי המחשבים, חוקי הריגול, החוק להגנת הפרטיות ובעקיפין גם חוק יסוד כבוד האדם וחירותו, אוסרים על פריצה ושאיבה מרחוק של תוכן של פלאפונים של אזרחים ישראלים. פריצה שכזאת נקראת "האקינג" והיא עבירה חמורה ביותר, שדינה שנות מאסר רבות.
ישנו חוק המתיר האזנות סתר לפלאפונים באמצעות צו שופט. אך אין קשר בין האזנת סתר, שהחוק מתיר, למה שהתגלה בפרשייה כעת. האזנת הסתר המותרת בחוק הישראלי על ידי צו שופט, היא האזנה לשיחת טלפון רגילה (שלא דרך האינטרנט) בין שני אנשים. המשטרה מנטרת את השיחה עצמה בלבד ומאזינה לשיחה עצמה בלבד. היא לא יודעת מה יש בפלאפונים של האנשים, ולא שואבת מתוכם את התוכן שנמצא עליהם.
 
בשיחות דרך האינטרנט לעומת זאת, כמו למשל דרך אפליקציית וואטסטאפ, השיחות מוצפנות מקצה לקצה. אין שום יכולת טכנולוגית לנטר את השיחות הללו ולהאזין רק להן. הדרך היחידה להאזין לשיחות מסוג זה, היא לפרוץ מרחוק לפלאפון עצמו, לשאוב ממנו את כל המידע שיש עליו, וליצור פלאפון צללים מקביל, אשר בזמן אמת מראה ומשמיע כל מה שיש על הפלאפון, כולל גלישה באינטרנט בגוגל, שימוש באפליקציות, התכתבויות בוואטסאפ ובטלגרם, פתקים, תמונות וסרטונים. תוכנות הריגול הללו גם משתמשות במיקרופון ובמצלמה של הפלאפון, כאשר הפלאפון לא בשימוש, ויכולות לשמוע ולהקליט שיחות בחדרו של הקורבן, שיחות פנים אל פנים שלא דרך הפלאפון.
החוק הישראלי אוסר להפעיל תוכנות ריגול אלימות אלו באופן מפורש כנגד כל אזרח ישראלי, ומגדיר עונש של שנות מאסר רבות לכל מבצע עבירה זו. כעת נחשף כי הפריצות מרחוק לפלאפונים נעשו כנראה ללא צו שופט. אך חשוב להבהיר - שום צו שופט שניתן או לא ניתן, אינו רלוונטי למקרה זה. כמו שצו שופט המתיר להרוג אזרח ישראלי הוא בלתי קביל ולא חוקי, כך צו שופט לתוכנות הריגול הללו אינו רלוונטי ובלתי חוקי. שופט שנתן צו זה מתוך בורות או רשלנות ביצע עבירה פלילית בדרגה פחותה, ואילו שופט שנתן צו זה מתוך זדון ביצע עבירה פלילית מהרף הגבוה ביותר.
 
ניתן לתהות מדוע אם ככה מדינת ישראל מתירה לחברות סייבר התקפי דוגמת פארגון, ו-NSO לפעול בשטחה? התשובה היא כיוון שמדובר בכלי נשק מלחמתי שנועד לשימוש של המדינה כנגד אויבים חיצונים. תוכנות הריגול הללו אמורות להיות מופעלות על פלאפונים של בכירים במשטר האיראני, או מחבלים של חיזבאללה וחמאס, ובשום אופן לא כנגד אזרחים ישראלים. כפי שלצה״ל יש מטוסי F16  ואיתם הוא מפציץ יעדים בסוריה, אך מובן לכולם שהוא אינו מורשה להשתמש באותם מטוסים ולהפציץ יעדים בתוך מדינת ישראל.
יש לציין חשיפה מדהימה השבוע בערוץ 14 של העיתונאי שמעון ריקלין, שהמשטרה לא רק משתמשת באופן בלתי חוקי לרגל אחר אזרחים ישראלים באמצעות חברת NSO, אלא היא גם משתמשת בשירותיה של חברת סייבר בשם "פארגון". מי שהקים את חברת "פארגון" הוא לא אחר מאהוד ברק, שמוביל את הרדיפה אחר נתניהו והימין בשנים האחרונות. ריקלין שלח שאילתות רשמיות למשטרה בנושא, אך נתקל בסירוב לענות עליהן.
 
כדי להבין עד כמה מדינות דמוקרטיות מתייחסות בחומרה לעניין של האקינג אפשר למצוא דוגמה לא צפויה בעניין נעמה יששכר. מה הקשר בין בחורה ישראלית שנעצרה ברוסיה על החזקת חשיש, לבין האקינג אתם שואלים? ובכן העניין פשוט מאוד.
רוסיה עצרה אותה בתור דרך להראות לישראל מורת רוח מדבר שישראל עשתה. מה הוא אותו דבר? אזרח רוסי ביקר בארץ לחופשה וישראל עצרה אותו, והסגירה אותו לארצות הברית. מדוע ישראל עשתה זאת? מכיוון שאותו אזרח רוסי ביצע האקינג כנגד מטרות סייבר באמריקה. ארצות הברית דרשה מישראל לעצור את אותו אזרח זר שביקר בה כתייר ולמסור אותו לידיה, למרות שאותו אזרח לא ביצע שום פשע כלפי ישראל. ישראל נענה לדרישה האמריקנית הנחרצת ועצרה את התייר הרוסי ומסרה אותו לידי חוקרי ה-FBI, שהגיעו לשם כך לארץ באופן יוצא דופן.  לבסוף הפרשה הגיעה לידי סיום ולשחרור של נעמה יששכר, בזכות הקשר הקרוב והמיוחד בין נתניהו לפוטין.

אלכסיי בורקוב ששמו נקשר לפרשת נעמה יששכר. צילום: יונתן זינדל פלאש 90
כל העבירות הפליליות שפרטתי  אותן במאמר זה מתייחסות לחומרה של העבירה הפלילית של פריצה מרחוק לפלאפון של אזרח ישראלי, כל אזרח ישראלי. אך כאן מדובר על משהו חמור אף יותר. המשטרה והפרקליטות עשו זאת לסביבתו הקרובה ביותר של ראש ממשלה מכהן, בנימין נתניהו.
לכן מדובר כאן בעבירה של קשירת קשר, ריגול, המרדה, חתרנות פנימית והפיכה. זוהי הפרשה החמורה ביותר בתולדות ישראל. העבודה שרוני אלשיך, ראש יחידת "סיגינט" של המשטרה, ראשי להב 433, ראשי הפרקליטות שי ניצן, ליאת בן ארי, רונית תירוש ומנדלבליט, ראשי חברות הסייבר ועוד, אינם כבר עצורים על מנת למנוע שיבוש הליכים, היא בלתי נתפסת!
הפרקליטות ומנדלבליט הקימו "צוות חקירה" משלהם לבדוק את הנושא. נתנו לחתול לשמור על השמנת. הרי הפרקליטות אחראית לפשעים הללו לא פחות מהמשטרה!
רק הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית, בעלת יכולות זימון ושימוע והעמדה לדין, תוכל לרדת לשורש העניין, להביא צדק, ולשקם את הדמוקרטיה הישראלית.
תגובות לכתבה(30):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 26.
    גמרתי לך בתחת (ל"ת)
    ג'מס פאקר 02/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 25.
    משטרת נתניהו מגלה שהיא עבריינית. מעניין כמה מההוראות
    567 02/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הגיעו מבית נתניהו...פחחח הקוזאקים הנגזלים
    סגור
  • 24.
    יאיר נתניהו תלמד תמיד יהיה זה שחזק ממך שלום(:
    שוב אני 02/2022/06
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אז ככה את ההפיכה אבא שלך ביצע עוד בימי רבין הצליח לו לצערי אבא שלך לא עצר שם הוא הכניס לממשלה את האנשים הכי נחותים״ מילים שלכם במשפחה על המזרחים לא שלי … אני לאומתך כן מזרחי… כדי שאחרי ההפיכה שיצר יצליח להחזיק שלטון כמו ארדואן במשך מעל עשור!!! רק מה לא הצליח לו כי כמונשהוא יודע לתקוע סכינים בגב ולשקר ככה אלה שקיבץ סביבו עשו לו ובוא תזכיר לי אתה כמה זמן אבא שלך נבחר עי האזרחים שהוא מקלל(המזרחים) אבל לא הצליח להקים ממשלה!!! אז הפיכה זה לא כישלון של אבא שלך כן בזה שלא הצליח להקים ממשלה וגם לא הסכים לוותר אחכ למען המדינה!!!!
    סגור
  • 23.
    רק שכחת כמה דברים...
    גל 02/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמו שזה הופעל גם נגד פעילי המחאה נגד נתניהו, ומי היה האחראי ומי מינה אותו בשנים המדוברות (שר הבט"פ, המפכ"ל). לגבי ה"האקר" שטענת לגביו, זה לא היה ישראלי עם אוטיזם שאיים על ארגונים יהודים, בלי כל גיבוי אמיתי לכך? ומה זה אומר, שנתניהו התקפל מול פוטין, אחרי הטענות הרבות ליחסים אישיים טובים מולו (ומה זה אומר לגבי החזרת גופת החייל זכריה באומל)? לגבי החוק, באופן אירוני הוא פרוץ, בגלל חוסר העדכניות שלו בנושאי המחשבים והטכנולוגיה כיום. לגבי שאר נושאי הסייבר, שההבנה שלך בהם היא שטחית, כבר לא ממש ראוי להתייחס. לא ניתן לבצע סניפינג לתוכן שמועבר בווטסאפ, גם אם לא היה מוצפן מקצה לקצה, אלא עם הצפנה רגילה (HTTPS). מעבר לזה, צריך גישה למסלול שהמידע עובר, כמו להיות נוכח באותה רשת LAN, או להיות ה ISP. מן הסתם שהתקנת תוכנת ריגול היא הדרך הכי פשוטה וטובה להאזין לתוכן כזה.
    סגור
  • 22.
    שנות מאסר רבות ? קראת את החוק בכלל?
    ישראל ישראלי 02/2022/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חרטטן מקצועי. הפיכה... בטח... עוד חצי שעה אבא שלך חותם על הודאה על מספר עבירות פליליות שהעונש בגינם הוא אכן שנות מאסר רבות. ואז נראה מה ומי יתהפך. לך כבר. לך...
    סגור
  • טען עוד
  • 21.
    הפיכה חחח... המשטרה אכן חצתה קו אדום (ל"ת)
    אריק ברדרומה 02/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 20.
    כל מילה בסלע (ל"ת)
    שיר 02/2022/05
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • 19.
    הפיכה
    דוד 02/2022/05
    הגב לתגובה זו
    4 5
    כל מילה בסלע היה כאן מהפיכה שום מכבסת מילים לא יעזור מעניין איפה כל יפי נפש הג'ינג'י שידע כל יום שני וחמישי להגיש בגץ נגד נתניהו איפה כל זכיות אזרח השומרי סף נעלמו חייב לקום ועדת חקירה פרלמנטרית כבר מחר
    סגור
  • 18.
    יאיר נתניהו ? עכשיו הכל ברור למה אתם שונאים חשמליות (ל"ת)
    הכי חכם 02/2022/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 17.
    מי היה שותף לטרור שהופעל על רבין. (ל"ת)
    בן דור 02/2022/05
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 16.
    אתה כבר לא חי על חשבוננו,יא פרזיט?
    מנהל הפוסיקט 02/2022/05
    הגב לתגובה זו
    12 5
    תכלס,תסתום.אתה לא מעניין אף אחד.
    סגור
  • 15.
    מי פרץ לטלפון של גנץ
    ברשדית 02/2022/05
    הגב לתגובה זו
    1 2
    רמז לא האירנים. מי דאג להפיץ את פריצת הטלפון של גנץ?ריגול על אזרחים לא מקובל עלי האחרים יתנו את הדין.
    סגור
  • 14.
    הגיע הזמן לעצור את כל המעורבים בקנוניה (ל"ת)
    חנוך 02/2022/05
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 13.
    בו'נה יאיר אתה תותח! איך העתקת יפה מהדף מסרים
    0מולני קיצוני 02/2022/04
    הגב לתגובה זו
    9 3
    כולל הגהה של עוד ואמא. חשבת על קריירה של סופר סתם עד שאבא יצא מהכלא? אגב אני באמת לא מבין למה חא הורידו f16 עליכם. אתם יותר מסוכנים למדינה מקצין אירני. אני
    סגור
  • 12.
    נעמה שוחררה בתמורה לנכסי מדינה בירושלים
    החולם אחר השמש 02/2022/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה מה ש'היחסים המיוחדים' בין נתניהו ופוטין הצליחו להביא. נדל"ן תמורת שחרור בת ערובה. ונשאלת השאלה למה פוטין נהג כמי שמגיע לו, בעניין הזה, לכאורה - מה הובטח לו ע"י נתניהו ולמה זה לא קוים טרם משפטה של נעמה יששכר.
    סגור
  • 11.
    כל הכבוד
    בנימין 02/2022/04
    הגב לתגובה זו
    4 1
    ישר כוח כתיבה יפה רהוטה
    סגור
  • 10.
    תוספת חשובה
    בעילום שם 02/2022/04
    הגב לתגובה זו
    4 2
    ואם מישהו חושב שזה מסתכם בשוטר משועמם שפרץ כל שעת עצמו. אז לא. מדובר במשהו שיטתי מנוהל ע"י צוות התביעה בתיקי נתניהו. שבת שלום.
    סגור
  • 9.
    בבחירות יגיע יום התשלום
    יובל 02/2022/04
    הגב לתגובה זו
    9 13
    יום התשלום לבנט,לפיד,סער וליברמן. יום התשלום לאלשייך ניצן וכל הפרקליטות. נעמיד אותם למשפט ונעיפם לכל הרוחות והשדים
    סגור
  • 8.
    ועכשיו לעובדות
    בודק 02/2022/04
    הגב לתגובה זו
    15 6
    יאיר, אתה בוודאי יודע שרכישת תוכנת "פגסוס" ורוב ההפעלות שלה היו בזמן שאביך היה ראש הממשלה, כך שיש לו לפחות אחריות מינסטריאלית לעניין החמור הזה. רק על כך ראוי להרחיק את בנימין נתניהו מהחיים הציבוריים
    סגור
  • 7.
    פשוש, הלכת רחוק מדי אל מחוזות הפנטזיה וההזיה
    חן פינטו 02/2022/04
    הגב לתגובה זו
    25 6
    ואני לא יכול להאשים אותך, כי אני מבין שאתם שם במשפחה מיואשים, עד כדי פניה ליריב האולטימטיבי, נשיא העליון בדימוס אהרון ברק, כדי שיסגור לאבא עסקת טיעון מפנקת ללא קלון. ספוילר: לא יקרה. האם היו כאן חוקרים שכשלו ואולי אף עברו על החוק? יתכן שכן ויתכן שלא. יש שופטים שיקבעו. הקביעות המטורללות שלך שמדובר כאן בקשירת קשר, ריגול, המרדה, חתרנות פנימית והפיכה רק מרמזות על הפרשנות שלכם למציאות ואולי אף על המצב הנפשי בו אתם מצויים. יש שופטים בירושלים והם יפסקו לפי המצב הראייתי. כל היתר - עוד ספינים וההאשמות סרק שכבר ראינו לאן הן הובילו אתכם. לא הגיע הזמן לעשות חשבון נפש ולשנות כיוון?
    סגור
  • 6.
    לי לא היה ספק
    רון 02/2022/04
    הגב לתגובה זו
    6 11
    תחבר את זה שהעלימו מההגנה חומר אסטרונומי .אי אישור פתיחה.עינווים לניר חפץ ואסתר אלוביץ והפרשה הזאת עכשיו.
    סגור
  • 5.
    ביבי יודע שהוא אשם ולכן התחנן לעסקת טיעון. כל השאר זה ר
    ימני שפוי 02/2022/04
    הגב לתגובה זו
    15 8
    ביבי יודע שהוא אשם ולכן דחה את משפטו שוב ושוב ולכן התחנן בעצמו לעסקת טיעון שתמבע ממנו להיכנס לכלא. אין לזה קשר איך הושגו ההוכחות, כי אף אחד לא מתכחש להוכחות עצמן, אפילו לא ביבי, כי אחרת לא היה מתחנן לעסקת טיעון
    סגור
  • לא התחנן להפך, הפרקליטות היא זו שמבקשת עסקת טעון. (ל"ת)
    חנוך 02/2022/05
    הגב לתגובה זו
    4 5
    סגור
  • שקר גס. ביבי רץ לנשיא אהרון ברק שישיג לו דיל.
    קובי 02/2022/05
    הגב לתגובה זו
    7 1
    והוא אכן השיג... רק עם קלון וזה בדיוק מה שיהיה בסוף.
    סגור
  • 4.
    שום הפיכה. שוטרים כשלו? ישלמו! אבא כשל? ישלם!
    פולי 02/2022/04
    הגב לתגובה זו
    27 6
    לא תקבלו הנחת סלב, מותק. מי ששבר - ישלם. וכן... זה כולל את פאפא. הניסיונות מעוררי הרחמים שלכם לא עובדים על אף אחד. יאללה, את הספין הבא בבקשה.
    סגור
  • 3.
    לא מאמין התקשורת נגד משטרה שתפרה תיק לביבי (ל"ת)
    ראובן 02/2022/04
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 2.
    גם אם אתה צודק.. זה רק פילבר. מה זה קשור ל-1000 + 2000?
    אמיליו 02/2022/04
    הגב לתגובה זו
    18 3
    גם אתה צודק (וזה לא בהחלט לא הוכח), פילבר קשור רק לתיק 4000. זה אומר שתיקים 1000 ו-2000 שרירים וקיימים על קרקע יציבה שלא קשורה לפגסוס. זה המשמעות? אם יש הרשעה, זה מסלול ישיר לכלא + קלון.
    סגור
  • לא הבנת כלום
    מוני 02/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בלי ההמצאה ולחידוש התקדימי של שוחד בתיק 4000 התיק הזה לא היה מוגש לבית משפט. ויינשטיין סגר מזמן את הסיגרים שמפניה והשיחה עם מוזס היא הרבה דברים אבל לא עבירה פלילית. אבל, מה אפשר לצפות מאנשים טיפשים שמצביעים לאפס כמו לפיד. ולא, טיפשות אינה מחלה. היא הופכת למחלה רק בצירוף שנאה וקנאה.
    סגור
  • 1.
    ואף מילה על זה שאבא מכר את הכל ורץ לעסקת טיעון?
    שלדון 2 02/2022/04
    הגב לתגובה זו
    35 7
    לא נוח - אה?
    סגור
  • אין אדם בישראל שלא יברר אפשרות לעסקת טיעון
    מוני 02/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    נראה אותך ואתכל אלה שעשו לך לייק כשילבישו עליכם תיק יעצרו אתכם בשש בבוקר ליד הילדים ידחפו לניידת יחזרו עליכם דפדפנים בלילה ויגידו לכם שכל התוכן בטלפון שלכם חשוף. אם אתם לא שייכים לחברות הטיפשים שמצביעים ללפיד אתם בטח כבר יודעים שבישראל אחוז הרשעות עמד על 98%. אז נראה אתכם לא רצים מהר מהר ומנסים כל דרך לצאת מזה
    סגור