משפט

עובדי חדשות 13 פנו לביהמ"ש על אי שיבוץ עובדים למשמרות

למרות החלטת בית הדין לענייני עבודה על הקפאה זמנית של צעדי קיצוץ בחדשות 13 לצורך מו"מ, עובדי תוכניות לא שובצו למשמרות. ועד העובדים: "ההנהלה שוב בחרה לשבור את הכלים". חדשות 13: "העובדים יקבלו שכר מלא"
עינת שחק | 
קיצוצים בחדשות 13 (צילום freepik)
ועד עובדי חדשות 13 וארגון העיתונאים פנו בבוקר יום ו' לבית הדין לענייני עבודה על כך שלמרות פסיקת בית המשפט לפיה רשת 13 תקפיא תוכניות קיצוץ לפי שעה, 21 עובדי התוכניות ״חמש עם יעקב אילון״ ו״חדשות היום עם אלי ומירי״, לא שובצו למשמרות. 
על פי פסיקת בית המשפט מיום ג' האחרון, נקבע כי ינוהל מו"מ לפחות עד ל-20 באפריל בנוגע לעובדי התוכניות הללו, ובינתיים עובדים אלה יקבלו את שכרם כרגיל. כמו כן הוחלט כי עובדי הקונטרול והבמאים שלא שובצו על ידי החברה לעבודה בשבוע הקרוב, ישובצו כרגיל למשמרות בהתאם להסדרים הקיימים וללא כל פגיעה בשכרם. 
למרות זאת, עובדים אלה לא שובצו למשמרות, ובהודעה מיוחדת שיצאה מטעם הוועד לעובדי הערוץ נכתב כי "בהמשך להוצאה לחל"ת של כל עובדי מחלקת הדיגיטל, בשיבוץ לשבוע הבא נלקחו מעובדי חברת החדשות משמרות בהיקף ששווה לקיצוץ של כמעט 30 תקנים. המשמרות האלה לא נעלמו, אלא הועברו לרשת. 
כך, עשרות עובדים, ובהם עיתונאי התוכניות של יעקב אילון ומירי ואלי, במאים ועוזרי במאי, עובדי קונטרול, עורכי וידיאו, צוות מבזקי הווידיאו וצוות האולפן - לא שובצו לעבודה בשבוע הקרוב, או ששובצו למספר ימי עבודה נמוך משמעותית מהשבוע האחרון (שגם בו היה יום חג)״.
על כן, היועצת המשפטית של ארגון העיתונאים, עו״ד מורן סבוראי, הגישה הודעת עדכון לבית הדין לעבודה שבו פירטה על צעדי ההנהלה החד צדדים שבוצעו וציינה כי מדובר בהפרה בוטה של פסק הדין שניתן. 
צעדים אלה ננקטים במסגרת סכסוך עבודה שהוכרז לפני כשבועיים וחצי על ידי העובדים, בשל תוכניות קיצוץ חד צדדיות מצד רשת של כמחצית מעובדי חדשות 13. 
עוד נכתב בהודעה לעובדים כי ״ההנהלה שוב בחרה לשבור את הכלים. מיד לאחר שהיא התחייבה לבית הדין לעבודה לייצר הקפאת מצב, היא ממשיכה לפגוע בעובדים ולקבוע עובדות בשטח במסגרת המהלך הגדול לפגיעה בחברת החדשות. הכיוון הוא ברור: יותר ויותר פעילויות מועברות מחברת החדשות אל רשת או חברות אחרות, כשהתוצאה הסופית ברורה - חברת חדשות קטנה, מצומקת וחלשה".
מחדשות 13 נמסר: "כלל עובדי הקונטרול שובצו במשמרות בבית רשת ובנווה אילן. חלקם שובצו למשמרות חפיפה בקונטרול החדש, בבית רשת. יודגש כי עובדים אשר מספר המשמרות שלהם ירד, לאור המעבר, יקבלו שכר מלא".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה