משפט

יאיר לפיד ובוגי יעלון תובעים בעלות על השם "כחול לבן"

לטענתם, אחרי שחברי הכנסת יועז הנדל וצבי האוזר עזבו את כחול לבן, אסור לבני גנץ ולגבי אשכנזי לעשות שימוש בשם זה מפאת זכויות יוצרים. השניים הגישו תביעה בעניין לבית המשפט המחוזי בתל אביב 
רועי בהריר-פרל |  1
כחול לבן (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של בני גנץ, גלעד קוולרצ'יק)
הכעס של חברי יש עתיד, יאיר לפיד ומשה "בוגי" יעלון על מהלך הכניסה של בני גנץ לממשלת אחדות בא לידי ביטוי כעת בחידוש המאבק שלהם על זכויות היוצרים לשם "כחול לבן". 
הזכות על שם המפלגה ניתנה לגנץ אחרי הפיצול מ"יש עתיד" נוכח העובדה שב"חוסן לישראל", סיעתו, היו אז 17 חברים ואילו ב"יש עתיד" היו רק 16. ואולם, מאז הספיקו חברי הכנסת יועז הנדל וצבי האוזר לפרוש מ"כחול לבן" ולהקים סיעה משלהם בשם "דרך ארץ".
פרישה זו מניעה כעת את "יש עתיד", בהובלת ח"כ בועז טופורובסקי, נציג המפלגה בוועדה המסדרת, לדרוש בעלות על השם "כחול לבן". בנוסף לכך, לטענתו, ח"כ האוזר וח"כ הנדל כרתו הסכם עם גנץ במטרה לסייע לו בעניין תמורת מימון מפלגות, אך הם אינם זכאים לו, לכאורה, כסיעה בת שני חברים.
ח"כ טופורובסקי מסביר כי דרש מהוועדה המסדרת "לחשוף את ההסכם הפוליטי המושחת של חוסן לישראל עם 'דרך ארץ', בו קולותיהם נקנו בכסף. עכשיו מגיע התשלום עבור קולות האוזר והנדל, בדמות סעיף רטרואקטיבי הנותן להם כסף. זה ממש 'כסף תמורת קולות'. גנץ וחוסן לישראל איבדו זכות מוסרית להשתמש בשם כחולבן. הגשנו אף תביעה לביהמ"ש בנושא". 
התביעה של יש עתיד נגד גנץ וגבי אשכנזי הוגשה אתמול (ד') לבית המשפט המחוזי בתל אביב. בין השאר נכתב בה כי "השימוש בנכסים המשותפים של הרשימה (חוסן לישראל, רב"פ) - הבלתי מוחשיים, כל שכן המוחשיים - הפך לבלתי סביר באופן קיצוני". 
"הוא (בני גנץ, רב"פ) מטעה את הציבור בהיותו כורך בין רשימת כחול לבן, על ערכיה והבטחותיה לציבור, לבין מפלגת חוסן לישראל, שהחליטה להפר את הבטחות הבחירות של רשימת כחול לבן. שימוש באותו לוגו על-ידי מי שמפר התחייבות זו הוא שימוש מטעה, הגורם לציבור לטעות שמא "רשימת כחול לבן" היא היא אשר מיוצגת על-ידי מפלגת חוסן. ולא כך הדבר".
בית המשפט לא נעתר לבקשה לתת צו ארעי על הפסקת השימוש בשם "כחול לבן", אך קבע כי על גנץ ובאי כוחו להשיב עד ליום שני. הדיון הראשון אמור להתקיים בעוד שבוע.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לפיד, הנדל לקח עיפרון מהמטה!
    דורון 05/2020/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יהיר לפיד ובוגי שקנאי איבדו שפיות, מיצר נקמה. זכויות על השם? מה עם העיפרון שיועז הנדל לקח מהמטה, אותו גם תתבעו? צאו לנו מהחיים יא שונאי אדם ומשסעים בעם. מאסנו בכם.
    סגור