משפט

רון חולדאי תובע את מירי רגב בחצי מיליון שקלים בגין לשון הרע

"בעבור 'זמן מסך' נוסף היא אינה בוחלת, במודע, בהפצת 'פייק ניוז' והסתה פרועה" - כך טוען ראש עיריית תל אביב על השרה. במהלך קמפיין בחירות 2020 רגב טענה שחולדאי מונע הנחת תפילין ברחובות העיר

איתי פת-יה |  6
רון חולדאי, מירי רגב (צילום ארז חרוד - עושים צילום, דוברות הכנסת)
ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי תובע חצי מיליון שקלים משרת התחבורה הנכנסת מירי רגב בגין לשון הרע. התביעה, שהוגשה היום (ב') באמצעות עו"ד מירב בר-זיק וטל שפירא, מגיע על רקע דברים שאמרה רגב על חולדאי במהלך קמפיין הבחירות, לפיהם ראש העיר לא יאפשר הנחת תפילין ברחובות תל אביב. 
"ניתן היה לצפות שרגב תחזור בה מדבריה כמצופה מנבחרת ציבור במעמדה, אך משלא עשתה כן ולהיפך - רק העצימה את אמירותיה השקריות, נאלץ חולדאי לבקש את התערבות בית המשפט", הוסבר בכתב התביעה. כמו כן נטען על רגב כי ", במקרה זה כנגד חולדאי, תוך התעלמות מוחלטת מההשלכות החמורות העלולות להיות לדבריה, כמי שממלאת תפקיד של שרה בממשלת ישראל, על כל המשתמע מכך".
"שמם הטוב וכבודם של נבחרי הציבור אינו הפקר וכי מן הראוי שבית המשפט יאמר את דברו מקום בו הוא נחשף להשתלחות שקרית ושלוחת רסן כלפי איש ציבור, תוך פגיעה קשה ובלתי צודקת בעליל בשמו הטוב, כאשר דברים אלה נכונים ביתר שאת כאשר מתקפה חזיתית זו מגיעה מצד נבחר ציבור אחר". חולדאי הודיע כי במידה ויזכה בתביעה יעביר את הסכום לתרומה.
קראו עוד ב-ice
כתב התביעה מוצא כעת, לאחר שבפברואר האחרון הועבר לשרה רגב מכתבה התראה לפני תביעה בעניין זה. זאת, בהמשך לכנס בחירות בו אמרה לפעילי הליכוד בקהל "אין יהודי בעולם שלא התפלל במסתור, הניח תפילין. במקומות שבהם רדפו יהודים. אז פה במדינת ישראל בתל אביב לא יאפשרו לנו להניח תפילין? איפה נאמר ואיפה דבר כזה יכול להיות? פשוט בושה וחרפה. אין משהו יותר יהודי מלהניח תפילין".
אולם, חולדאי ועיריית תל אביב הסבירו בזמנו כי אין מניעה מהקמת דוכני תפילין ברחוב, וכי ההגבלה, שחלה על כל דוכן שהוא, נוגעת להצבתו במרחק של פחות ממאה מטר ממוסד חינוכי. זאת, במטרה "לאפשר לילדי העיר מרחב בטוח ונקי מכל השפעה בכניסה וביציאה מבית הספר", כפי שפורט במכתב ההתראה.
בתגובה למכתב ההוא, רגב פנתה לחולדאי בפוסט שפרסמה בפייסבוק, ובו כתבה "אתה לא מאיים עליי. מי הסמיך אותך למנוע מיהודים להניח תפילין במרחב הציבורי? התביעה שלך היא אות קלון על הדמוקרטיה הישראלית". עוד הוסיפה "אתה מנסה להשתיק את קולי באמצעות תביעת השתקה. אני גאה על כך שאני מייצגת את הקהל 'המשולהב', כדבריך, קהל שאתה מזלזל בו, קהל מניח תפילין, מנשק מזוזות ומשתטח על קברי צדיקים".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    סהכ מדובר בחולדה (ל"ת)
    מוטי 06/2020/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    מה עם המחדל בשיטפון??
    מלי 05/2020/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החולדה לא אשם? לפי הייחוס חולדאי דואג לכולם......
    סגור
  • 3.
    חולדאי
    דן 05/2020/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תחזקנה ידיך , מר חולדאי . הגברת חושבת שעם לקקנותה למשפחת הוד רוממותו ,תוכל לטעון ולהפיץ שטויות חסרי בסיס ואמת ?? הגיע הזמן שמישהו בר דעצ ואמיתי ישתיק אותה .
    סגור
  • 2.
    מירי תבעה את נתן אשל עוזרם הנאמן של נתניהו (ל"ת)
    שכינה אותה בהמה ? 05/2020/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    תחבורה
    ירון 05/2020/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמעט 22 שנים כראש עיר ובמקום באמת לנסות לשנות סדרי עדיפויות דרך הממשלות השונות, שמאל וימין, תמיד העדיף להיגרר לפוליטיקה עם חברי כנסת בינוניים תוך כדי הפקרת האינטרס העירוני. וכעת שהשרה מיועדת לתפקיד כל כך חשוב הוא צריך ללמוד לעבוד איתה יחד כדי לקדם פרוייקטים חשובים בתחומי התחבורה המוניציפלית ולא לתבוע לשון הרע. תמשיך בעשייה רון, אל תחפש סיבות לכישלונות. העיכובים בבניית רכבת קלה כבר הגיעו ל 5 שנים, וכל ההמצאות כגון אוטו תל, תל אופן ועוד שטויות שלא תרמו כלום חוץ מתפירת תיקים למכרזים למקורבים על חשבון הארנונה של התושבים. ועוד משהו בנושא תחבורה: יוזמת נעים בסופ"ש מבורכת, זמן טוב להחזיר אותה לפעילות כי אם ים מותר אז גם לנסוע באוטובוס לים בשבת כבר אפשר!
    סגור
  • תגובה
    דן 05/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תגובתו של מר חולדאי , באם לא שמת לב נבעה כתוצאה מאמירות נטולות בסיס ,שהעלילה ,לכאורה הגברת רגב על מר חולדאי והנושא הינו אישי גרידא ולא בנושאי עבודה /ניהול העיר ותחבורה .
    סגור