משפט

פרשת אלבר: בכירים בחברת הליסינג צפויים לעמוד לדין בכפוף לשימוע

הבעלים אלי בן עזרא חשוד יחד עם בכירים נוספים כי הקימו במרמה מערך לייבוא מקביל של רכבים לישראל, תוך הונאה של משרד התחבורה לקבלת היתר. דובר אלבר: "שמם שורבב לפרשה שהם לא חלק ממנה"
שרון טל |  2
חברת אלבר (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של חברת אלבר)
בכירי חברת הליסינג אלבר צפויים לעמוד לדין בכפוף לשימוע, על רקע חשדות לפיהן רקמו תכנית מתוחכמת לייבוא מקביל של רכבים לישראל תוך הונאה של משרד התחבורה. החשודים באלבר הם: הבעלים והיו"ר אלי אלעזרא, המנכ"ל לשעבר ינון עמית, המנכ"ל הנוכחי אורן אלעזרא, סמנכ"לית הכספים דאז אירית פרנקו, ומנהלת הרכש רעות בנודיס.
על פי החשדות, כל אחד מהבכירים לפי חלקו, פעלו במרמה כדי לקבל היתרי ייבוא מקביל ורישיונות ממשרד התחבורה, תוך זיוף מסמכים בעזרת גורמים בישראל ובחו"ל, שאפשרו להם לייבא רכבים לישראל בניגוד לדין תוך עבירות רישום כוזב והלבנת הון. 
פרשה זו החלה לפני כ-5 שנים, אז נפתחה החקירה נגד אלבר. לפי כתבי החשדות: "בשלהי 2013 התקבלה החלטה באלבר על הקמת תחום פעילות של ייבוא מקביל של כלי רכב לישראל. לנוכח מגבלות שנקבעו בדין על ייבוא מקביל של כלי רכב, רקמה אלבר ביחד עם גורמים נוספים תוכנית עבריינית, שמטרתה להונות את משרד התחבורה ולהציג לו מסמכים מזויפים על מנת לקבל היתר ייבוא מקביל עבור אלבר".
על פי החשד, מנכ"ל אלבר דאז עמית יחד עם הבעלים אלי אלעזרא, רקמו את תכנית ההונאה ונעזרו בחברת חיים לוי טרייד אין, כמו גם באיש עסקים אמריקאי. עוד נחשד כי איש העסקים האמריקאי זייף עבור אלבר מסמכים המעידים על התקשרות עם חברה אמריקאית בשם "אוטו-ניישן", דבר שלא קרה בפועל. את המסמכים הגישה אלבר למשרד התחבורה וקיבלה במהלך 2014 היתר ורשיונות לייבא כלי רכב מסוג טויוטה והונדה לישראל.
עד לפתיחת החקירה נגדה ביולי 2015, הבריחה אלבר על פי החשד לא פחות מ-1,839 רכבים, בשווי של כ-176 מיליון שקל. כפי שציינה הפרקליטות: "במסגרת התוכנית העבריינית ועל מנת להסתיר את העובדה שכלי הרכב נרכשו לצורך ייצוא מחוץ לארה"ב, רכשה אלבר את כלי הרכב מסוכנויות מקומיות וספקים שונים בארה"ב באמצעות מספר רב של חברות, חלקן חברות קש שהוקמו רק לצורך רכישת כלי הרכב על ידי אותו איש עסקים אמריקאי. על אף שכלי הרכב נרכשו מסוכנויות וספקים שונים בארה"ב, זייפו החשודים באמצעות איש העסקים האמריקאי גם חשבוניות ספק ומסמכים נוספים הנחזים להיות מטעם חברת אוטוניישן, וזאת לנוכח ההסכמים המזויפים שעל בסיסם התקבל היתר היבוא ועל מנת להגישם למכס יחד עם הצהרות הייבוא".
בפרקליטות עוד טענו כי אלבר נמנעה מדיווח על עלויות הרכישה האמיתיות של כלי הרכב כדי להימנע מתשלומי מס ייבוא, ובטפסי ההצהרה דיווחה על עלות נמוכה ב-4 מיליון שקל מזו האמיתית. עוד מיוחס לבכירי אלבר שורת עבירות של רישומים כוזבים שמטרתם לצמצם את הפער בין החשבוניות של אלבר לבין ההעברות הכספיות לחברות שבשליטת איש העסקים האמריקאי.
עוד מיוחסות למעורבים עבירות הלבנת הון: "אלבר והמעורבים מטעמה ביצעו גם עבירות הלבנת הון בכך שמכרו ללקוחות בישראל למעלה מ-950 כלי רכב, ובכך שרשמו בבעלותה של אלבר למעלה מ-540 כלי רכב ששווים עומד על למעלה מ-73 מיליון שקל. והכל בידיעה שמדובר ברכוש אסור שמקורו בעבירות" נכתב.
עוד על פי הפרקליטות: "עבירות הלבנת הון נוספות נעשו על פי כתב החשדות על ידי חברת חיים לוי טרייד אין, בעליה ומנהלה, אשר בהתאם להסכם שיתוף פעולה שחתמו, אלבר רכשו ממנה למעלה מ-155 כלי רכב תמורת סך של למעלה מ-27 מיליון שקל ומכרו את כלי הרכב ללקוחות כסוכן, בידיעה שמדובר ברכוש אסור שמקורו בעבירות".
ינון עמית, מנכ"ל אלבר דאז, שנכנס כשותף בחברת גלובל אוטומקס שבבעלותה חברת חיים לוי טרייד אין, חשוד יחד עם מנהלי אוטומקס ולוי כי ביצעו עבירות של קבלת דבר במרמה ממשרד התחבורה, לצד זיוף והלבנת הון. על פי החשד, המעורבים, בעזרת איש העסקים האמריקאי, זייפו מסמכים הקשורים לסוכן יצרנית רכב אמריקאית בשם ווסטבורי, גם כאן, ללא התקשרות בפועל. לאחר שהגישה את המסמכים למשרד התחבורה, קיבלה במרמה גלובל אוטומקס, היתר ורשיונות לייבוא כלי רכב מסוג ג'יפ לישראל".
"גלובל אוטומקס רכשה את כלי הרכב מספקים שונים בארה"ב באמצעות חברות אמריקאיות בשליטת איש העסקים האמריקאי, וזאת במטרה להסתיר מיצרניות הרכב את העובדה שכלי הרכב נועדו לייצוא מחוץ לארה"ב. בנוסף, זויפו על ידי איש העסקים האמריקאי לבקשת בעלי ומנהלי גלובל אוטומקס חשבוניות ספק ומסמכים נוספים הנחזים להיות מטעם חברת ווסטבורי. כתבי החשדות מייחסים לחברת גלובל אוטומקס ולמעורבים גם עבירות הלבנת הון ונסיבות מחמירות לביצוע העבירות".
מלבד בכירי אלבר וגלובל אוטומקס, נשקלת העמדתם לדין של עו"ד ירון גולדמן וגיל איזנברג, שייצגו בהליך את ינון עמית. הפרקליטות שוקלת להעמידם לדין בכפוף לשימוע באשמת הדחה בחקירה, שיבוש מהלכי משפט וקשירת קשר לביצוע עבירות.
החקירה בשנים האחרונות התנהלה בחקירות מכס ומע"מ חיפה ברשות המסים ויחידת חקירות ימ"ר חוף במשטרה. התיק בפרקליטות מיסוי וכלכלה מטופל על ידי עו"ד הילה מנשה, יפעת גדנקן ומג'ד הדהוד.
מדובר אלבר אבירם בלזר נמסר: "מזה כ-5 שנים ששמם של אלי ואורן אלעזרא שורבב לפרשיית היבוא המקביל, עליו החליט שר התחבורה, ישראל כ"ץ, שהכריז כי ישבור את המונופול ובמסגרתו הצליחה אלבר להוזיל את מחירי מכוניות טויוטה בישראל בעשרות אלפי שקלים למכונית. כעת קיבלנו את האפשרות להציג את העובדות בשימוע ולשים קץ לשמועות, בכך שנראה את הראיות, החד משמעיות, שיש בידינו המוכיחות שחור על גבי לבן, כי רב הנסתר על הגלוי בסיפור הזה וכי החברה ובעלי החברה נפלו קורבן להונאה ושמם שורבב לפרשה שהם לא חלק ממנה. מדובר במקרה מובהק של הרצחת וגם ירשת".
ממשרד עוה"ד איזנברג-גולדמן, המייצגים את המנכ"ל דאז ינון עמית נמסר: "עורכי הדין, המייצגים את מנכ"ל אלבר לשעבר, מר ינון עמית, מזה זמן, מכחישים מכל וכל וכופרים בחשדות נגדם. ייצוגו של מר עמית, כמו ייצוג כלל לקוחות המשרד הוותיק, נעשה ללא דופי, במסירות ובהתאם לחוק. כך נהגנו, כך תמיד ננהג".
עוד מסרו עורכי הדין כי: "שרבוב שמינו לפרשה, כעו"ד מייצגים, נעשה על בסיס טעות יסודית ומשולל כל יסוד, כך גם החפזון לפרסמו בתקשורת. אנו משוכנעים שלא נפל רבב בהתנהלותנו ומאמינים שכשתוצג עמדתנו, יתפוגגו החשדות".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מה מאחלים ל אורן שהתעלם מ פניות לקוחות
    Yl 05/2020/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דבר ראשון שלילת רשיון עורך דין שנית קצת לשבת לנוח ,אולי בזמן המנוחה מאחורי הסורגים יחזור בתשובה
    סגור
  • 1.
    אלבר = הבטחות שווא:
    אלבר לא דואגים ללקוח 05/2020/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קניתי רכב אפס קילומטרים באלבר. לא סיפקו אותו בזמן. הבטיחו שיביאו, שיסיעו וכלום. בסוף שלחו אותי לעיר אחרת. מצאתי רכב מזוהם, מכוסה אבק. לא היו שם מסמכים. לא היה פקיד לקבל אותי. נאלצתי לחפש בין 3 משרדים מישהו שיתן את המסמכים. בסוף אמרו מצטערים על הכל, אבל אובדן הימים וההוצאות ועוגמת הנפש הן בעיות שלך. תזהרו
    סגור