משפט

עיתונאי "הארץ" ישלם פיצויים לשפי פז אחרי שכינה אותה "ניאו-נאצית"

בית המשפט קבע כי דבריו של אסף רונאל מהווים לשון הרע בכוונה לפגוע וכי אין מדובר בדעה שהובעה בתום לב. מנגד סכום הפיצויים הופחת משמעותית עקב הסתייגות ממתקפתה של פז על בג"ץ, אותו כינתה "בוגד העם"
איתי פת-יה | 
שפי פז (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של שפי פז)
עיתונאי "הארץ" אסף רונאל ישלם פיצויים לשפי פז וסוזי כהן-צמח, פעילות מאבק תושבי דרום תל אביב להוצאתם מהארץ של המסתננים מאפריקה, זאת לאחר שהפסיד בתביעה דיבה שהגישו נגדו השתיים. רונאל, שכינה את השתיים "ניאו-נאציות" בפוסט שהעלה לטוויטר, חויב על ידי בית המשפט בפיצוי בגובה 20 אלף שקלים לפז ו-12.5 אלף שקל לכהן-צמח.
סכום הפיצוי נמוך משמעותית מזה שתבעו מרונאל פז וכהן-צמח, אשר עמד על כ-650 אלף שקל. אחת הסיבות לכך היא הסתייגותו של שופט בית משפט השלום יאיר דלוגין, שדן בתיק, מדברים שאמרה בעבר פז על בג"ץ, לו קראה "מושחת" ו"בוגד בעם", על רקע החלטות קודמות שלו שסיפקו הגנה למסתננים מפני הוצאתם מישראל.
בפסק הדין כתב דלוגין כי "התנהלות כזו נוגדת התנהלות נורמטיבית ראויה במדינה דמוקרטית. כיבוד החלטות בית המשפט משמעותה גם הימנעות משימוש ברטוריקה קיצונית, מתלהמת ומשתלחת, כאשר מתקבלת החלטה שנוגדת את עמדתו של אותו אדם". עוד גינה השופט את שריפתם תמונותיהם של שר הפנים אריה דרעי וראש עיריית תל אביב רון חולדאי בידי פז, גם זאת כמחאה על מדיניותם בנושא.
 
קראו עוד ב-ice
הציוץ המדובר של רונאל פורסם על רקע מגעים שניהלו פז וראשי המאבק מדרום תל אביב מול ראש הממשלה נתניהו, שהביאו לביטול מתווה שהיה אמור לאפשר ללמעלה מעשרת אלפים מאוכלוסיית הזרים מאפריקה להישאר בישראל. מדובר היה בהסדר שגובש מול סוכנות הפליטים של האו"ם, כשלצד אלו שתאושר שהייתם בארץ, צפויים היו להיות מגורשים כ-16,000 אלף אחרים.
השופט קבע כי דבריו של רונאל מהווים לשון הרע, ואינם בגדר פרשנות שניתן לקבלה. כך הוא קובע ש"לא היה כל צורך או מקום, לכנות את התובעות 'ניאו-נאציות', על מנת לבקר, אפילו בצורה חריפה ביותר, את האופן שבו הן מנהלות את המאבק של התנועה במסתננים". לפי פסק הדין, מתיאורן זה של השתיים בידי רונאל עולה כוונה לפגוע בהן, ואין מדובר בדעה שהובעה בתום לב או בניסיון לעורר שיח בנושא.
אסף רונאל מסר בתגובה: "בית המשפט מצא ששפי פז אחראית להטרדה של ילדים, להתבטאויות בעלות גוון גזעני ושאר מעשים שהוציאו לה שם רע כפי שמפורט בפסק הדין. בית המשפט לא חשב שהשם הרע שיצא לה הוא כזה 'עד כי לכנות אותה ניאו נאצית אין בו משום תוספת פגיעה כלשהי', ואני מכבד את הכרעת הדין".
פרקליטן של שפי פז וסוזי כהן-צמח, עו"ד איתמר ברקאי מסר: "אנו שמחים על כך שבית המשפט קיבל את תביעתנו וקבע באופן מפורש כי התבטאויותיו של הנתבע הן בזויות, חסרות כל בסיס ורחוקות מהאמת כמרחק מזרח ממערב וכי הן לשון הרע באופן הכי ברור ומוחלט שיכול להיות".
"בית המשפט קיבל, הלכה למעשה, את כל טענותינו ודחה אחת לאחת את כל טענותיו של הנתבע, תוך שהבהיר כי מחאת תושבי דרום תל אביב אינה מחאה שמונעת מגזענות כלל וכלל, אלא מחאה שנובעת מהמצב האבסורדי בו תושבי דרום תל אביב חיים בצל טרור מצד מסתננים שממררים את חייהם מזה למעלה מעשור. אנו תקווה, כי מעתה ואילך ישכילו מבקרי המחאה לברור ולשקול התבטאויותיהם והשימוש בכינויים בזויים, הסתה כלפי המוחים ויצירת אגדות אורבניות כלפיהם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה