משפט

חברת ההפקות NMC תובעת את מנכ"לית הבימה לשעבר ב-2.6 מיליון שקל

בתביעה טוענים כי אודליה פרידמן, לצד בכירים נוספים מהבימה, השתמשה בכספים של NMC לטובת התיאטרון ולא שילמה לחברת ההפקות כפי שהתחייבה מולה בחוזה, עבור מופע שהכניס לקופת התיאטרון כ-6 מיליון שקל
שרון טל |  3
אודליה פרידמן, מנכ"לית הבימה לשעבר (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של אודליה פרידמן, יהודית גרעין-כל, מתוך אתר פיקיויקי)
חברת ההפקות NMC United Entertainment, שבבעלותה חברות ההפקות הד ארצי, טלעד ונוספות, תובעת אישית את המנכ"לית לשעבר של תיאטרון הבימה – אודליה פרידמן; ואת סמנכ"ל הכספים לשעבר יגאל ספיבק, לצד דירקטורים ב"הבימה", בסך 2.6 מיליון שקל. 
כעולה מהתביעה שהוגשה לאחרונה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, במהלך שנת 2017 התקשרה חברת NMC עם תיאטרון הבימה להפקה משותפת של המופע "לילה אחד באפריל" בהופעת קרן פלס. על פי ההסכם המובא בתביעה, NMC הייתה זכאית ל-70% מהרווחים ומיולי 2017-ספטמבר 2019 הועלה המופע 148 פעמים.
לפי הנטען בתביעה, במהלך 26 החודשים בהם הועלה המופע, תיאטרון הבימה זכה להכנסות של כ-6 מיליון שקל, מתוכם הייתה NMC זכאית לקבל 70% - כ-4.3 מיליון שקל. בפועל טוענים בתביעה, NMC קיבלה רק 1.68 מיליון שקל. על כן הם דורשת התביעה את ההפרש בסך 2.6 מיליון שקל.
 
קראו עוד ב-ice
לטענת NMC, הבימה עשתה שימוש שלא כדין בכספים השייכים להם כדי לכסות על הניהול הכושל והקשיים הכספיים אליהם נקלעה הבימה. עוד נטען בתביעה כי הנהלת הבימה לשעבר העבירה ל-NMC 7 צ'קים בסך 58 אלף שקל כל אחד, שכולם חזרו ללא כיסוי מהבנק.

בתביעה טוענים כי לכל אורך ההתקשרות ביניהם, הסתירו ב"הבימה" את מצבו של התיאטרון מחברת NMC: "בכל שלב בו התובעת התחננה לקבל את כספה השייך לה, עשו הנתבעים שימוש באותם כספים. הם לא הועברו פשוט כי נעשה בהם שימוש. הנתבעים לא עדכנו בשום שלב את התובעת כי אינם יכולים להעביר את הכספים משום שאלו כלל אינם מצויים בידיהם". עוד צוין כי: "פעם אחר פעם הבהירו הנתבעים לתובעת כי הכספים תיכף יועברו. אלא שמדובר היה בהבטחות שווא, שגרמו לתובעת להמשיך ולמלא את חלקה בהסכם, כשאת הרווחים - גורפת הבימה".
ב-NMC החליטו לתבוע אישית את ההנהלה הקודמת, ככל הנראה בשל הליך חדלות הפירעון של הבימה, שיקשה על קבלת הכספים מהתיאטרון, וכן בשל ההתנהלות האישית המתוארת מול הבכירים לשעבר בתיאטרון: "המקרה דנן הוא המקרה הקלאסי בו יש לחייב נושאי משרה בשל התנהלותם. לא ניתן לאפשר להם להתחבר מאחורי החברה בה עבדו. אין מדובר בהתנהלות סבירה של נושאי משרה, כי אם התנהלות היוצרת חיוב אישי".
עוד מפנים בתביעה אצבע מאשימה כלפי הדירקטורים בחברה: "אם הדירקטוריון של הבימה היה פועל כנדרש ומתפקד כשומר סף אפקטיבי, היה בידיו למנוע את הנזקים של התובעת. לא יעלה על הדעת כי דירקטוריון לא יבין כי כספים מהותיים אשר כלל אינם שייכים להבימה משמשים אותה בפועל במשך כשנתיים, ולא יבחן את יכולתה לעמוד בהתחייבויותיה".
NMC פנתה לבית המשפט בבקשה לזמן את הנתבעים לדין ולחייבם במלוא סכום התביעה העומד על כ-2.6 מיליון שקל לצד ריביות והוצאות משפט.
בנובמבר 2019 נשללו סמכויות הניהול של בכירי הבימה, לאחר שהתברר כי התיאטרון צבר חובות בסך 72 מיליון שקל, מה שהוביל אותו לחדלות פירעון. בימים אלו נמצא התיאטרון בידי הנאמנים עו"ד דורית לוי טילר ורו"ח חן ברדיצ'ב שמנסים למצוא פתרון לבור הכלכלי אליו נקלעה הבימה, כדי לא להוריד את המסך.
מתיאטרון הבימה ומאודליה פרידמן לא נמסרה תגובה.
 
 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אל דאגה יש מקור לכיסוי החור
    יוסי 06/2020/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היום יותר מתמיד יש הזדמנות לסגור ולכסות את כלהחובות והמינוסים. ישנו היום שר תרבות לקקן המנסה להראות את אהבתו לכל חבורת העושקים ומוציא מקופת המדינה סכום דמיוני של 200 מילוין שקל לטובת כל הצעקנים אשר בידם וביהם כח אדיר ויחסי ציבור מדהימים הכל על חשבון ציבור החלשים במדינה ממש חזירות !
    סגור
  • 2.
    יופי טופי (ל"ת)
    יוסי 06/2020/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    הבימה
    דין דין 06/2020/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הבימה מציגה קומדיה של טעויות שחקנית אורחת אודליה.
    סגור