משפט

שרון שפורר לאחר הניצחון בתביעה: "היו רגעים שחשבתי להתפשר"

ניצחון לעיתונאית שרון שפורר שזכתה בתביעת הדיבה שהגיש נגדה דודו דגמי. בית המשפט פסק כי התובעים ישלמו 100 אלף שקל הוצאות משפט: "התביעות האלה מנצלות את חוק לשון הרע כדי להשתיק ביקורת"

אילן שניג |  3
שרון שפורר (צילום יובל אצילי)
"גיליתי שאתה יודע איך אתה נכנס לתביעה אבל לא יודע איך אתה יוצא ממנה", כך מסכמת העיתונאית שרון שפורר מאבק של 6 שנים מול דודו דיגמי וחברת אורבן נדל"ן שתבעו אותה דיבה על סך 1.7 מיליון שקלים בבית המשפט. אתמול התביעה נדחתה ושפורר זכתה בפיצוי על הוצאות בית המשפט על סך 100 אלף שקלים".

התביעה הוגשה לפני יותר מחמש שנים באופן אישי נגד שפורר, לאחר שפרסמה פוסט בפייסבוק וכתבה כי מדובר בחברה "מפוקפקת", תוך שהיא ממליצה לאנשים לא לעשות עמה עסקים. בפוסט שפרסמה שפורר ב-27 בנובמבר 2014 כתבה: "אני יודעת שבאופן אישי היה עדיף שאסתום ושאולי זה יעלה לי ביוקר מכל בחינה אפשרית – אבל אני לא מסוגלת" וקראה לעוקביה "אל תעשו עסקים עם חברת ד.ד מיזמים על שלל חברות הבנות שלה – כי מדובר בחברה מפוקפקת". הפוסט של שפורר הגיע לאחר סדרת תחקירים שלה ב"הארץ" על חברת אורבן נדל"ן ובעליה דודו דיגמי.
 

אני רואה פרסומות גדולות של חברת הנדלן והתמא 38 המפוקפקת "ד.ד מיזמים" בכל מקום ואני יודעת שבאופן אישי היה עדיף שאסתום...

Posted by Sharon Shpurer on Friday, October 24, 2014
"רצון להשתיק את הנתבעת"
בתום מאבק של 6 שנים, בית המשפט החליט לפסוק לטובת שפורר: "פרסומי הנתבעת חוסים תחת הגנת אמת בפרסום והגנת תום הלב", כתבה השופטת רחל ערקובי מביהמ"ש השלום בת"א והעניקה לשפורר גם את הגנת תום הלב: "הנתבעת, לכל הפחות מבחינה סובייקטיבית, הרגישה חובה מוסרית או חברתית לפרסם את עמדותיה לגבי התובעת, וזאת לאור סברתה כי נעשים מעשים לא תקינים בלשון המעטה על רקע קשריה של התובעת לגורם הקשור בה"
 
קראו עוד ב-ice
עוד נכתב בפסק הדין כי "לא ניתן להתעלם לפיכך מן הרושם, שתביעתה של התובעת נעשתה משום רצונה להשתיק את הנתבעת מלפרסם את הקשר שבינה לבין הגורם (דגמי)". את דגמי ייצג עו"ד עמוס ון-אמדן ושלומית הראל-שוורץ ושפורר יוצגה על ידי עורכי הדין אורי קידר, עמוס נוה, תמר בן דרור ודן רוזנטל, מטעם מטה המאבק נגד סחר בנשים.
"תביעה שלא הייתה צריכה להיות מוגשת" 
גם לאחר הניצחון, שפורר לא בעננים: "זו החלטה ששמחה אותי וריגשה אותי מאוד, אבל באופן אירוני השמחה וההתרגשות האלה הן גם קצת מעצבנות בעיניי". אומרת שפורר "כי זו תביעה שלא הייתה צריכה להיות מוגשת ולהיגרר במשך כל כך הרבה שנים כשמדובר בעניין כל כך בסיסי, שבו לא יכול להיות מצב שבו סוחר הנשים הגדול בישראל הופך בין לילה לאיל נדל"ן, ממשיך לעסוק בחיי הפשע ותובע אותי כי אני קוראת לחברה שלו מפוקפקת".
-אבל בסופו של דבר זכית בפיצוי מרשים. 
"הפיצוי רק נראה מרשים, 100 אלף שקל, אבל אני לא רואה מזה שקל. הכל הולך לעורכי הדין שייצגו אותי עו"ד אורי קידר ועו"ד עמוס נווה".
-למדת משהו מכל הסאגה הזאת? נהיית יותר זהירה?
"אני מאוד זהירה בכל מה שאני עושה, אבל למדתי גם פה וגם מהמקרה של אפי נווה, שלזהירות אין ערך. התביעות האלה מנצלות את חוק לשון הרע בשביל להשתיק ביקורת. היו אפילו רגעים שחשבתי להתפשר למרות שלא עשיתי שום דבר לא בסדר".
עו"ד עמוס נוה, שייצג את שפורר ביחד עם עו"ד אורי קידר מטעם המטה למאבק בסחר בנשים, מסר כי "אנחנו שמחים היום, כי קיבלנו פסק דין טוב וצודק, ששם סוף לפרשה הזו שרדפה את שרון בשש השנים האחרונות. לקחנו על עצמנו את הייצוג בתיק הזה פרו בונו כי המצב הזה שבו אדם שהיה מעורב בסחר בנשים הופך לאיש עסקים לגיטימי, שאסור בכלל להזכיר את העבר הפלילי שלו כדי לא להפריע לעסקיו, ועוד מגיש תביעות השתקה נגד עיתונאים, הוא סיטואציה בלתי נסבלת. אנחנו כחברה צריכים להוקיע כל מי ששותף לתעשייה הנוראית הזו, ולא להגן על השם הטוב שאין להם בחסות מערכת המשפט. זה גם המסר שהעביר בית המשפט – שאורבן היא חברה מפוקפקת, וששפורר עשתה עבודת קודש כשדאגה לפרסם את זה ולהזהיר את הציבור מפניה".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אלופה! עם האמת צריך ללכת עד הסוף
    אור 06/2020/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד שרון שפורר שלמרות הלחצים הלכת עם האמת שלך עד הסוף. צריך עוד עיתונאים מהזן שלך!
    סגור
  • 2.
    רגע לא הבנתי היא אומרת -הכסף הולך לעו"דים .הם אומרים 'פ
    גילי 06/2020/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משמע לא אמורים לקבל כסף...מה זה ? ????
    סגור
  • 1.
    עשית טוב שלא התפשרת!
    נאוה 06/2020/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שרון שפורר היקרה, אם עשית את עודתך נאמנה וביושרה מקצועית.. אין שום מקום לפשרה! אוהבים אותך. יישר כוח!
    סגור