משפט

ייצוגית: גולשים בסתר? גוגל עדיין עוקבת אחריכם

מתביעה ייצוגית בגובה חמישה מיליארד דולר שהוגשה נגד ענקית החיפוש עולה כי החברה עקבה אחרי גולשים שהשתמשו בחלון 'גלישה בסתר' ואספה עליהם נתונים
אילן שניג | 
גלישה בסתר (צילום pixabay, unsplash)
גולשים רבים שהשתמשו בחלון "גלישה בסתר" אותו מציעה גוגל, היו בטוחים כי הם נהנים מאנונימיות וחסינות מוחלטת בפני איסוף נתונים עליהם מצד ענקית הטכנולוגיה.אולם מתביעה ייצוגית בסך 5 מיליארד דולר שהוגשה בימים אלו נגד גוגל, עולה כי חלון "גלישה בסתר" אינו באמת מגן על פרטיות הגולשים.
לפי התביעה, גוגל ממשיכה לאסוף נתונים של גולשים שהשתמשו בחלון הזה ולעקוב אחרי היסטוריית החיפוש שלהם. איסוף היסטוריית החיפושים של הגולש, אפילו במצב של גלישה בסתר, יכול לאפשר לבעלי אתרים להעריך טוב יותר את ביצועי האתר שלהם, התוכן, השיווק והמוצרים שהם מציעים.
על פי עורכי הדין האמריקאיים בויס שילר ופלקסנר שהגישו את התביעה הייצוגית בבית המשפט הפדרלי בקליפורניה, מדובר בצעד לא חוקי של גוגל שגרם לגולשי האינטרנט להאמין כי כאשר הם משתמשים בחלון "גלישה נסתרת" נתוני הגלישה וההעדפות שלהם נותרו חסויים, אך התברר שבפועל הם היו נתונים למעקב צמוד של ענקית הטכנולוגיה. עורכי הדין תובעים 5 מיליארד דולר, 5,000 $ פיצויים לכל משתמש,  עבור מיליוני גולשים שהשתמשו באפשרות הזו החל מתאריך 1 ביוני 2016. בכתב התביעה נכתב כי "גוגל אינה יכולה להמשיך לעסוק באיסוף נתונים סמוי ובלתי מורשה כמעט מכל אמריקאי שיש לו מחשב או טלפון נייד".
קראו עוד ב-ice
גוגל עצמה מכחישה כי התחייבה אי פעם ש"גלישה בסתר" מאפשרת אנונימיות והגנה מפני איסוף נתונים על העדפות הגלישה של המשתמש. דובר גוגל, ז'וזה קסטנדה, אמר  "כפי שאנו מצהירים בבירור, בכל פעם שאתה פותח את מנוע החיפוש שלך על מצב "גלישה בסתר", אתרים יוכלו לאסוף מידע על פעילות הגלישה והחיפוש שלך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה