משפט

יועז הנדל סוגר את הפרצה שאפשרה להתחזות בהודעות SMS

בתום שימוע ציבורי שנערך בחודשים האחרונים, השר הנכנס מודיע כי מעתה כדי לשלוח מסרונים בתפוצה המונית ידרש הליך זיהוי, כשהאחריות תוטל על חברות התקשורת. הנדל: "בשורה חשובה למאבק בפייק ניוז"
איתי פת-יה |  2
יועז הנדל (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של יועז הנדל)
משרד התקשורת סוגר את הפרצה שאפשרה לשולחי מסרונים להתחזות לאחרים. שר התקשורת הנכנס יועז הנדל הודיע אמש (ג') כי מפיצי SMS מסחריים שלא קיבלו רישיון לכך או עברו הליך זיהוי, לא יוכלו עוד להזין מספר טלפון שונה בשדה השולח.
פרקטיקה זו משמשת חברות שמתקשרות מול גופים חיצוניים, ואלה מפיצים עבורן הודעות ללקוחותיהן על מבצעים וכד'. אולם, משתמשים בה לעתים גם גורמים מפוקפקים ששולחים לינקים זדוניים למטרות פישינג. אלה מנחשים מספרים ולפעמים "קולעים" למנויים קיימים, או במקרה הגרוע מזינים מספר ספציפי ולמעשה מתחזים לאדם כלשהו – כך שנמען ההודעה עשוי לחשוב שזו נשלחה מאדם המוכר לו.
 
קראו עוד ב-ice
לפני מספר חודשים, טרם כניסתו של הנדל לתפקיד, משרד התקשורת יצא בשימוע ציבורי בסוגיה בתומו פורסמה אתמול ההחלטה שהתקבלה. מעתה, גוף שירצה לשלוח SMSים בתפוצה המונית, יצטרך לעשות זאת דרך אתר או אפליקציה של חברות התקשורת בעלות רישיון מהמשרד (פרטנר, סלקום, פלאפון ושאר השחקניות בענף), זאת לאחר שהשלים מולן הליך זיהוי, וללא אפשרות לשנות את המספר בשדה השולח. מכאן שהאחריות על הזיהוי התקין תוטל על חברות התקשורת עצמן.
הנדל ציין כי "תופעות דומות של זיוף מסרונים התגלו במערכות הבחירות האחרונות" וכי החלטה זו "תחסום את התופעה ומהווה בשורה חשובה למאבק בפייק ניוז וחיזוק הדמוקרטיה".
תיקוני הרישיונות לחברות בעניין זה יופצו ויפורסמו באתר משרד התקשורת, שמדגיש שההחלטה לא תשפיע על האופן בו מנויים פרטיים שולחים מסרונים זה לזה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ואיך נחסום את המסרים שנשלחים בלי יכולת לראות מספר טלפון (ל"ת)
    גילי 06/2020/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד ליועז הנדל!!!
    מלי 06/2020/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סוף סוף...
    סגור