משפט

מפרסמים תובעים את גוגל: "מונעת תחרות בשוק הפרסום המקוון"

שלוש חברות אמריקאיות הגישו תביעה נגד ענקית הטכנולוגיה, שלטענתם מנצלת את הכח המונופוליסטי שצברה כשהיא דורשת תשלום עבור גישה לנתונים על חיפושים באמצעותה. במקביל מתגבשת תביעה דומה מצד הממשל האמריקאי
רועי בהריר-פרל |  1
מפרסמים תובעים את גוגל (צילום Istock, pixabay)
שלוש חברות תובעות גוגל בגין הפרה לכאורה של תקנות ההגבלים העסקיים. בתביעה שהוגשה השבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בצפון קליפורניה, השלוש מאשימות את גוגל בכך שהיא "מנצלת את מעמדה כפלטפורמת חיפוש גדולה כדי להיות מונופול בכל הנוגע לסחר במודעות שמוצגות באתרים".
התובעות הן חברת תיירות מוושינגטון, חברת מזון לחיות מפלורידה ומשרד עורכי דין מסן פרנסיסקו. לטענתן, גוגל הפכה לדומיננטיות בשוק הפרסום המקוון בין השאר על ידי רכישה של מתחרותיה ודרישת תשלום עבור גישה למידע על נתוני החיפוש של הגולשים בה ונתוני פרסום ביוטיוב. כך למעשה, לטענת התביעה, גוגל פוגעת באופן ישיר במפרסמים שנאלצים לשלם מחירים גבוהים יותר עבור המודעות שלהם, ובכך מונעת את התחרות ההוגנת בתחום.
 
קראו עוד ב-ice
אתרי התוכן נפגעים מכך גם הם, שכן את התשלום עבור השטח שהקצו למפרסמים הן צריכות לחלוק עם גוגל, שכאמור צברה כח מונופוליסטי, ועל כן הם נשארים עם פירורים בלבד מההכנסות. בנוסף, התובעות טוענות שהחלטתה של גוגל לחסום בעתיד הקרוב בדפדפן שלה כרום קבצי "קוקיז" של צדדים שלישיים, תקשה עוד יותר על המפרסמים ליצור, למקם ולעקוב אחר מודעות באופן יעיל ואפקטיבי.
במקביל לתביעה הפרטית המדוברת, מתגבשת בימים אלה תביעה רחבת היקף של הממשל האמריקאי נגד גוגל, גם זו בשל היותה מונופול בתחום הפרסום הדיגיטלי. התביעה תוגש ככל הנראה במהלך החודשים הקרובים על ידי קבוצה של עורכי דין מטעם המדינה, בשיתוף משרד המשפטים האמריקאי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מעניין מי המפרסמים הישראלים שיקחו חלק במהלך? (ל"ת)
    מנהלת שיווק - א' 06/2020/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור